تغییر در پیش‌فرض‌های ورود به سیستم در حساب‌های Google ضربه مهلکی به گذرواژه‌هایی وارد می‌کند. گوگل روز سه‌شنبه به‌روزرسانی کوچکی را اعلام کرد که می‌تواند بزرگ‌ترین تغییر در تاریخ امنیت سایبری را ایجاد کند: مرگ رمز عبور. در آینده، به اصطلاح کلیدهای عبور جایگزین رمز عبور به عنوان ابزار ورود به سیستم پیش فرض گوگل خواهند شد. این شرکت می‌گوید برنامه‌اش این است که «گذرواژه‌ها را نادر و در نهایت منسوخ کند».

شما از قبل با کلیدهای عبور آشنا هستید، حتی اگر کلمه را نمی دانید. کلید عبور به شما امکان می‌دهد با استفاده از همان روشی که قفل دستگاهتان را باز می‌کند، وارد حساب‌های خود شوید، مانند پین‌ها یا بیومتریک‌هایی مانند اثر انگشت یا صورت. مزیت اصلی این است که این روش ها در برابر فیشینگ مقاوم هستند، زیرا یک هکر برای نفوذ به دستگاه واقعی شما، نه فقط رمز عبور بلکه به شما نیاز دارد.

کلیدهای عبور نیز مورد علاقه مصرف کنندگان هستند زیرا شما مجبور نیستید رشته های طولانی حروف و اعداد را به خاطر بسپارید. طبق گفته گوگل، آنها همچنین 40٪ سریعتر هستند.

این یکی را قبلا شنیده ایم حداقل برای یک دهه، کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند و خواستار پایان دادن به گذرواژه‌ها می‌شدند، اگرچه تا کنون آنها غیرقابل نابودی بوده‌اند. اما گوگل احتمالاً در موقعیت بهتری نسبت به هر شخص دیگری قرار دارد و تنظیم یک پیش‌فرض جدید در شرکتی که تقریباً هر کاربر اینترنتی در آن یک حساب کاربری دارد، یک سلاح فوق‌العاده قدرتمند است.

دفعه بعد که وارد حساب Google خود می شوید، شرکت می گوید که درخواستی را می بینید که از شما می خواهد کلیدهای عبور ایجاد و استفاده کنید، و اگر به تنظیمات شیرجه بزنید، گزینه «رد کردن رمز عبور در صورت امکان» به شما ارائه می شود. در حساب Google شما

گذرواژه‌ها فوراً حذف نمی‌شوند و زمان زیادی طول خواهد کشید تا به‌طور کامل حذف شوند. Google به شما اجازه می‌دهد تا گزینه استفاده از رمز عبور را حفظ کنید و در حال حاضر می‌توانید از استفاده از گذرواژه‌ها به‌کلی انصراف دهید.

اگر کلیدهای عبور واقعاً جواب دهند، گوگل و برادران سیلیکونی آن باید مردم را به آنها عادت دهند و سپس بقیه صنعت فناوری را تشویق کنند که به مبارزه بپیوندند. این زمان می برد، اما افراد بی شماری در حال حاضر از رمز عبور استفاده می کنند، و گوگل و اپل قبلاً با شرکت هایی از جمله Uber و eBay برای پذیرش کلیدهای عبور شریک شده اند و ظاهراً WhatsApp ماهی بزرگ بعدی در خط رمز عبور است.

بخوانید: نحوه دانلود و نصب Netcat در رایانه های شخصی ویندوز

10رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: