جدول محتوایی

دستور Netcat اغلب به عنوان چاقوی ارتش سوئیس ابزارهای شبکه شناخته می شود و می تواند به شما در نظارت، آزمایش و ارسال اطلاعات از طریق اتصالات شبکه کمک کند. این مقاله نحوه دانلود و نصب Netcat را بر روی رایانه های شخصی ویندوزی به شما آموزش می دهد.

بخوانید: معرفی و نصب ImageMagick در سی پنل

معرفی net cat

Netcat یک ابزار خط فرمان است که داده ها را از طریق اتصالات شبکه با استفاده از پروتکل های TCP یا UDP می خواند و می نویسد. این ابزار به عنوان یک ابزار پشتیبان امن ساخته شده است و برای Linux، macOS، Windows و BSD در دسترس است. می توانید از Netcat برای اشکال زدایی و نظارت بر اتصالات شبکه، اسکن پورت های باز، انتقال داده ها از طریق اتصالات شبکه و ارزیابی های امنیتی استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می دهد فایل ها را از یک کلاینت به سرور ارسال کنید و مستقیماً با سایر برنامه ها و اسکریپت ها برگردید.پ

دانلود Netcat در ویندوز

در این مرحله با نحوه دانلود Netcat در ویندوز خود آشنا می شوید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

شما باید بسته Netcat را که همراه با Nmap است دانلود کنید. بنابراین ابتدا به وب سایت رسمی Nmap بروید و به مسیر Downloads >> Windows بروید:

اکنون آخرین نسخه پایدار خود نصب کننده را انتخاب کنید و روی nmap-7.93-setup.exe کلیک کنید تا دانلود شروع شود:

صبر کنید تا دانلود کامل شود.

نحوه نصب Netcat بر روی رایانه های شخصی ویندوز

حالا به پوشه Downloads رفته و روی فایل دانلود شده کلیک راست کنید. سپس روی Run as administrator کلیک کنید.

صفحه زیر ظاهر می شود که به شما امکان می دهد کامپوننت هایی را برای نصب انتخاب کنید. شما باید تمام کامپوننت هایی که با نصب کننده Nmap ارائه می شوند را انتخاب کنید و به خصوص Ncat و Register Nmap Path را انتخاب کنید. پس از انتخاب خود، روی Next کلیک کنید:

حالا بر روی Browse کلیک کنید و محل نصب خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب خود، بر روی Install کلیک کنید:

 

در این مرحله، ترمینال ویندوز یا CMD یا PowerShell خود را باز کنید و دستور زیر را برای بررسی نسخه Netcat نصب شده اجرا کنید:

ncat -v

صفحه راهنما را با استفاده از دستور زیر نمایش دهید:

ncat -h

اگر می خواهید بررسی کنید که Netcat واقعاً کار می کند یا نه، دو پنجره ترمینال را باز کنید و دستور زیر را در پنجره اول اجرا کنید:

ncat -l <any-port>

و دستور زیر را در پنجره دوم اجرا کنید:

ncat -C localhost <choosen-port>

در نهایت، خواهید دید که می توانید بین پنجره ها چت کنید.

7رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: