جدول محتوایی

ChatGPT به چه معناست؟

ChatGPT (Chat Generative Pre-trained Transformer) یک مدل یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ) پیچیده است که قادر است وظایف تولید زبان طبیعی (NLG) را با چنان سطح بالایی از دقت انجام دهد که مدل بتواند آزمون تورینگ را سپری کند. (آزمون تورینگ ارزیابی‌ای است که توسط آلن تورینگ در سال 1950 برای تعیین اینکه آیا کسی می‌تواند پس از پنج دقیقه مکالمه تشخیص دهد که آیا با یک برنامه کامپیوتری ارتباط برقرار می‌کند یا خیر، ارائه شد.)

ChatGPT یک چت بات مدل زبان بزرگ است که توسط OpenAI بر اساس GPT-3.5 توسعه یافته است. توانایی قابل توجهی در تعامل در قالب گفتگوی محاوره ای و ارائه پاسخ هایی دارد که می تواند به طرز شگفت آوری انسانی به نظر برسد.

کارهایی که ChatGPT در آنها برتری دارد عبارتند از:

  • ارائه پاسخ به سوالات.
  • تکمیل یک متن یا عبارت داده شده.
  • نوشتن محتوای داستانی و غیرداستانی از طریق درخواست ها.
  • تولید پاسخ های چت ربات انسان مانند.
  • تولید کد اکثر زبان های برنامه نویسی.
  • ترجمه متن از یک زبان به زبان دیگر.
  • انجام محاسبات.
  • خلاصه کردن یک متن داده شده.
  • طبقه بندی متن به دسته های مختلف.
  • تجزیه و تحلیل احساسات متنی.
  • تولید متنی که اطلاعات را در جداول و صفحات گسترده خلاصه می کند.
  • پاسخ دادن به ورودی کاربر به صورت مکالمه.

ChatGPT بر روی یک مدل زبان بزرگ (large language model) به نام GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3) ساخته شده است. یک مدل Large Language نوعی شبکه عصبی عمیق است که از میلیاردها پارامتر استفاده می کند و با پتابایت داده آموزش داده می شود. این مدل توسط OpenAI، یک شرکت تحقیقاتی که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است، توسعه یافته است.

از نظر فنی، ChatGPT را می توان به عنوان یک نوع هوش مصنوعی مولد طبقه بندی کرد. پس از آموزش، یک مدل هوش مصنوعی مولد می‌تواند خروجی‌هایی مشابه – اما نه یکسان – با داده‌های آموزشی تولید کند.

 

چه کسی ChatGPT را ساخت؟

ChatGPT توسط شرکت هوش مصنوعی OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو ایجاد شده است. OpenAI Inc. شرکت مادر غیر انتفاعی OpenAI LP انتفاعی است.

OpenAI به دلیل یک مدل یادگیری عمیق که تصاویر را از دستورالعمل های متنی به نام prompt تولید می کند، مشهور است.

مدیرعامل شرکت سام آلتمن است که قبلاً رئیس Y Combinator بود.

مایکروسافت شریک و سرمایه گذار به مبلغ 1 میلیارد دلار است. آنها به طور مشترک پلتفرم هوش مصنوعی Azure را توسعه دادند.

 

مدل های Large Language

ChatGPT یک مدل زبان بزرگ (LLM) است. مدل‌های زبان بزرگ (LLM) با مقادیر انبوهی از داده‌ها آموزش داده می‌شوند تا دقیقاً پیش‌بینی کنند چه کلمه‌ای در یک جمله قرار می‌گیرد.

مشخص شد که افزایش مقدار دیتا، توانایی مدل های زبان را برای انجام کارهای بیشتر افزایش می دهد.

به گفته دانشگاه استنفورد:

GPT-3 دارای 175 میلیارد پارامتر است و بر روی 570 گیگابایت متن آموزش داده شده است. برای مقایسه، سلف آن، GPT-2، بیش از 100 برابر کوچکتر با 1.5 میلیارد پارامتر بود.

این افزایش مقیاس رفتار مدل را به شدت تغییر می‌دهد – GPT-3 قادر است کارهایی را انجام دهد که به صراحت روی آن‌ها آموزش داده نشده است، مانند ترجمه جملات از انگلیسی به فرانسوی، بدون مثال آموزشی.

این رفتار بیشتر در GPT-2 وجود نداشت. علاوه بر این، برای برخی از کارها، GPT-3 از مدل هایی که به صراحت برای حل آن وظایف آموزش داده شده بودند، بهتر عمل می کند، اگرچه در کارهای دیگر کوتاهی می کند.

LLM ها کلمه بعدی را در یک سری از کلمات در یک جمله و جملات بعدی را پیش بینی می کنند – به نوعی مانند تکمیل خودکار، اما در مقیاسی که ذهن را خم می کند.

این توانایی به آنها اجازه می دهد پاراگراف ها و کل صفحات محتوا را بنویسند. اما LLM ها از این جهت محدود هستند که همیشه نمی دانند یک انسان دقیقا چه می خواهد.

همه چیز درباره chatgpt

ایرانیکاسرور، ارائه دهنده بهترین خدمات میزبانی وب

ChatGPT چگونه آموزش داده شده است؟

GPT-3.5 بر روی حجم عظیمی از داده‌ها در مورد کد و اطلاعات از اینترنت، از جمله منابعی مانند بحث‌های Reddit، آموزش داده شد تا به ChatGPT در یادگیری گفتگو و دستیابی به سبک پاسخ‌دهی انسانی کمک کند.

این فناوری همچنین با استفاده از بازخورد انسانی (تکنیکی به نام یادگیری تقویتی با بازخورد انسانی) آموزش داده شد تا هوش مصنوعی متوجه شود که انسان ها هنگام پرسیدن سوال چه انتظاراتی دارند. آموزش LLM به این روش انقلابی است زیرا فراتر از آموزش ساده LLM برای پیش بینی کلمه بعدی است.

مهندسانی که ChatGPT را ساختند، پیمانکارانی (به نام برچسب‌گذار) استخدام کردند تا خروجی‌های دو سیستم GPT-3 و InstructGPT جدید (یک «مدل خواهر و برادر» ChatGPT) را رتبه‌بندی کنند.

به دلیل آن آموزش، ChatGPT ممکن است سؤالات خاصی را به چالش بکشد و بخش‌هایی از سؤال را که منطقی نیستند کنار بگذارد.

مقاله تحقیقاتی دیگری نشان می دهد که چگونه آنها هوش مصنوعی را برای پیش بینی آنچه که انسان ترجیح می دهند آموزش دادند.

محققان متوجه شدند که معیارهای مورد استفاده برای رتبه‌بندی خروجی‌های پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی منجر به ماشین‌هایی می‌شود که امتیاز خوبی در این معیارها کسب می‌کنند، اما با آنچه انسان‌ها انتظار داشتند همسو نمی‌شوند.

 

محدودیت های ChatGPT

ChatGPT به طور خاص برنامه ریزی شده است تا پاسخ های سمی یا مضر ارائه نکند. بنابراین از پاسخ دادن به این نوع سوالات اجتناب خواهد کرد.

یک محدودیت مهم ChatGPT این است که کیفیت خروجی به کیفیت ورودی بستگی دارد. به عبارت دیگر، دستورالعمل های استاندارد، پاسخ های بهتری را ایجاد می کنند.

محدودیت دیگر این است که چون آموزش داده شده است تا پاسخ هایی را ارائه دهد که برای انسان ها درست باشد، ممکن است پاسخ هایی بدهد که درست نباشد.

آیا استفاده از ChatGPT رایگان است؟

استفاده از ChatGPT در حال حاضر رایگان است.

ربات چت در حال حاضر برای کاربران باز است تا بتوانند پاسخ ها را امتحان کنند و بازخورد ارائه کنند تا هوش مصنوعی بتواند در پاسخ به سؤالات بهتر شود و از اشتباهات خود درس بگیرد.

در حال حاضر مسابقه ای با جایزه 500 دلاری در اعتبار ChatGPT وجود دارد تا مردم را تشویق کند که به پاسخ ها امتیاز دهند.

 

آموزش استفاده از ChatGPT

ChatGPTاز طریق یک صفحه وب در دسترس است، بنابراین نیازی به دانلود نیست. با وجود این واقعیت که App store ها پر از نسخه های جعلی هستند، OpenAI هنوز یک برنامه رسمی منتشر نکرده است.

لینک ورود به سایت رسمی ChatGPT

نکته مهم : برای ورود به ChatGPT و استفاده از آن لازم است از یک تحریم شکن استفاده کنید. همچنین باید یک شماره مجازی از کشور دیگری را داشته باشید.

نحوه استفاده از ChatGPT

استفاده از chatgpt

به عنوان مثال، با وارد کردن «explain how the solar system was made» نتیجه دقیق تری با پاراگراف های بیشتری نسبت به «how was the solar system made» می دهد، حتی اگر هر دو سوال نتایج نسبتاً دقیقی را ارائه دهند. شما همچنین گزینه ای برای درخواست های ورودی خاص تر برای یک مقاله با تعداد مشخصی پاراگراف یا یک صفحه ویکی پدیا دارید. بعنوان مثال میتوانید چنین درخواستی از برنامه کنید : “یک مقاله 5 پاراگرافی در مورد زبان برنامه نویسی پایتون بنویس”. بهتر است درخواست های خود را به زبان انگلیسی وارد کنید.

اگر اطلاعات کافی در دسترس باشد، ژنراتور دستورات را با جزئیات دقیق انجام خواهد داد. در غیر این صورت، این امکان وجود دارد که ChatGPT شروع به پاسخ دادن به سوالات با اطلاعات نادرست کند. OpenAI اشاره می کند که این موارد نادر هستند. این برند همچنین خاطرنشان می کند که ChatGPT همچنین در حال حاضر “دانش محدودی از رویدادهای جهانی پس از سال 2021” دارد.

نحوه ساخت اکانت در OpenAI

استفاده از چت رباتChatGPT نسبتاً ساده است، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن خود را تایپ کرده و اطلاعات را دریافت کنید. با این حال، OpenAI قبل از اینکه بتوانید از هر یک از ابزارهای آن استفاده کنید نیاز به یک حساب کاربری دارد، بنابراین اگر آن را ندارید، باید ثبت نام کنید. شما این امکان را دارید که با یک حساب Google یا Microsoft ثبت نام کنید.

در غیر این صورت، اگر هر نوع ایمیل دیگری دارید، می توانید آن را به صورت دستی وارد کنید. پس از این، شما باید یک شماره تلفن وارد کنید؛ سپس یک کد تایید دریافت می کنید که برای تکمیل تنظیمات آن را در صفحه ثبت نام وارد می کنید.

درخواست های ChatGPT: چه چیزی میتوان از ChatGPT پرسید؟

میتوان گفت سرگرم کننده ترین قسمت ماجرا اینجاست. از زمان راه‌اندازی آن، مردم برای کشف هر کاری که چت‌ربات می‌تواند و نمی‌تواند انجام دهد، آزمایش می‌کردند – و برخی از نتایج شگفت‌انگیز بوده است.

یادگیری انواع اعلان‌ها و پیام‌های بعدی که ChatGPT به خوبی به آنها پاسخ می‌دهد، نیاز به آزمایش دارد. درست مثل اینکه یاد گرفته‌ایم اطلاعاتی را که می‌خواهیم از موتورهای جستجوی سنتی بدست آوریم، گرفتن بهترین نتایج از ChatGPT ممکن است کمی طول بکشد.

واقعاً همه چیز بستگی به این دارد که از آن چه می خواهید. برای شروع، سعی کنید از آن برای نوشتن یک پست وبلاگ، یا حتی اگر برنامه نویس هستید نوشتن یک کد، استفاده کنید.

اگر میخواهید از قدرت آن شگفت زده شوید بهتر است که همین حالا خودتان آن را امتحان کنید.

 

استفاده از ChatGPT برای مقاله نویسی و حل تکالیف دانش آموزان

مقاله نویسی و حل تکلیف برای دانش آموزان یکی از بارزترین مثال هایی است که ChatGPT می تواند به یک مشکل تبدیل شود. ChatGPT ممکن است این مقاله را به خوبی ننویسد، اما استفاده از آن برای مقاله نویسی بسیار آسان است.

معلمان، مدیران مدارس و توسعه دهندگان در حال حاضر راه های مختلفی برای حل این مشکل پیدا کرده اند و استفاده از ChatGPT را در مدارس ممنوع کرده اند. دیگران در مورد نحوه استفاده از ChatGPT برای تدریس خوشبین تر هستند، اما سرقت ادبی بدون شک از نظر آموزش در آینده همچنان یک بحران خواهد بود. ایده‌هایی در مورد اینکه ChatGPT چگونه می‌تواند متن خود را واترمارک کند و این مشکل سرقت ادبی را برطرف کند، وجود دارد، اما از هم‌اکنون، شناسایی ChatGPT هنوز فوق‌العاده دشوار است.

ChatGPT اخیراً نسخه جدیدی از ابزار تشخیص سرقت ادبی خود را راه اندازی کرده است، با این امید که برخی از انتقادات پیرامون نحوه استفاده مردم از تولید متن را برطرف کند. از یک ویژگی جدید به نام «طبقه‌بندی متن AI» استفاده می‌کند که به روشی آشنا با سایر نرم‌افزارهای سرقت ادبی عمل می‌کند. به گفته OpenAI، با این حال، این ابزار هنوز در حال پیشرفت است و “ناقص” است.

 

مقایسه گوکل و chatgpt

آیا ChatGPT رقیب جدید گوگل است؟

گوگل ده‌ها سال است که تلاش می‌کند کاری را که ChatGPT اکنون می‌تواند انجام دهد، انجام می‌دهد و گزارش شده است که چت بات یک “code red” را در گوگل ایجاد کرده است. در پاسخ، گوگل اعلام کرد که به آرامی رقیب خود Bard AI را عرضه می کند که به مرور زمان به جستجوی گوگل اضافه خواهد شد. انتظار میرود در ماه های آینده رقیب های بیشتری از این ChatGPT ظاهر شوند.

ChatGPT راه خود را در جستجو نیز انجام می دهد. مایکروسافت اعلام کرد که ChatGPT و همچنین مرورگر کامل Edge خود را به بینگ می آورد. اکنون برای آزمایش در دسترس است و از نسخه پیشرفته‌ای از مدل هوش مصنوعی موجود در ChatGPT استفاده می‌کند.

به نظر نمی رسد ChatGPT جایگزین Google شود. با این حال، چت ربات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT مطمئناً جنبه‌ای حیاتی از جستجوی رو به جلو به نظر می‌رسند.

 

نکاتی در مورد ChatGPT

چه کسی مالک ChatGPT است؟

ChatGPT توسط OpenAI، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در سانفرانسیسکو توسعه یافته است. مدیر عامل فعلی این شرکت سام آنتمن است.

چند کاربر فعال دارد؟

ChatGPT طی پنج روز پس از انتشار اولیه، از مرز یک میلیون کاربر عبور کرد. تعداد کاربران ChatGPT میلیون ها نفر تخمین زده می شود.

ChatGPT در هر ساعت چند درخواست می تواند پردازش کند؟

محدودیت خاصی برای تعداد درخواست‌های ChatGPT در ساعت وجود ندارد. این کاملاً به منابع محاسباتی مورد نیاز ChatGPT برای پردازش درخواست و ارائه پاسخ بستگی دارد. با این حال، با توجه به پیچیدگی کارها، می تواند چند صد تا چند هزار درخواست را در ساعت پردازش کند.

ChatGPT چگونه آموزش داده می شود؟

ChatGPT یک مدل زبان بزرگ است که با استفاده از تنظیم دقیق نظارت شده و یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) آموزش داده شده است.

زمان انتشار ؟

نسخه پیش نمایش تحقیقاتی ChatGPT در 30 نوامبر 2022 توسط OpenAI منتشر شد.

 

آمار و حقایق ChatGPT

مشخصات ChatGPT جزییات
مالک : OpenAI
تاریخ انتشار : November 30, 2022
ارزش گذاری شرکت : 29 میلیارد دلار
تعداد کاربران : + 1 میلیون
قیمت گذاری :
  • رایگان
  • پولی (ماهیانه 49 دلار)
زبان های پشتیبانی شده : چندگانه
نوع تکنولوژی : Large Language Model – مدل زبان بزرگ
اندازه شبکه عصبی : 175 میلیارد ML پارامتر
آموزش دیده در : فناوری‌های ابرکامپیوتری هوش مصنوعی Azure مایکروسافت
سایر تخصص ها :
  • با استفاده از تنظیم دقیق نظارت شده و RLHF آموزش دیده است.
  • بر اساس 570 گیگابایت دیتا.
  • می تواند به بیش از 20000 درخواست و درخواست مختلف پاسخ دهد.

1. ChatGPT در یک هفته 1 میلیون کاربر جذب کرد

OpenAI، یک شرکت تحقیقاتی و استقرار هوش مصنوعی مستقر در سانفرانسیسکو، ChatGPT را در 30 نوامبر 2022 به عنوان پیش نمایش تحقیقاتی راه اندازی کرد. ChatGPT در عرض پنج روز پس از راه‌اندازی، از مرز 1 میلیون کاربر عبور کرد. سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI، همین موضوع را از طریق توییتر تایید کرد.

این شرکت همچنین یک مدل جاسازی بهبود یافته ChatGPT را در 15 دسامبر 2022 منتشر کرد. همچنین پیش بینی می شود که پایگاه کاربران تا پایان سال 2023 از مرز 1 میلیارد عبور کند.

2. OpenAI با ارزش 29 میلیارد دلار پس از ChatGPT

طبق گزارش ها، OpenAI در حال مذاکره برای فروش سهام موجود این شرکت در یک پیشنهاد مناقصه پس از موفقیت ChatGPT بود. ارزش این استارت‌آپ با وجود درآمد کم یا بدون درآمد حدود 29 میلیارد دلار است.

ایرانیکاسرور، ارائه دهنده بهترین خدمات میزبانی وب

3. بیش از 300 میلیون بازدید کننده ماهانه از وب سایت OpenAI

ChatGPT، پس از راه‌اندازی آن در نوامبر ۲۰۲۲، اینترنت را طوفانی می‌کند.

بر اساس اطلاعات Similar Web، وب سایت Openai.com در دسامبر 2022، 304 میلیون بازدید داشت که این رقم در نوامبر 2022 فقط حدود 18 میلیون بود.

4. OpeAI در حال کسب درآمد از ChatGPT است

نسخه پیش نمایش تحقیقاتی ChatGPT برای همه رایگان است. این شرکت در حال اجرای پلن حرفه ای ChatGPT است.

از 21 ژانویه 2023، بسیاری از کاربران هنگام دسترسی به ChatGPT، گزینه انتخاب پلن را گزارش کردند.

پلن پولی ChatGPT

5. هدف درآمد 200 میلیون دلاری در سال

یک تحقیق پیش‌بینی کرد که انتظار می‌رود ChatGPT در سال 2023 200 میلیون دلار درآمد ایجاد کند و این شرکت را تا سال 2024 به یک میلیارد دلار درآمد برساند.

6. بزرگترین شبکه عصبی جهان که ChatGPT را تامین می کند

ChatGPT یک مدل زبان بزرگ از سری GPT-3 است که توسط مربیان هوش مصنوعی انسانی به خوبی تنظیم و آموزش داده شده است. مدل زبان تنها با استفاده از 570 گیگابایت داده متنی جمع آوری شده از منابع مختلف در اینترنت آموزش داده شده است.

این بزرگترین مدل زبان آموخته شده در تاریخ بشر در زمینه هوش مصنوعی با حدود 175 میلیارد پارامتر ML است.

7. محدودیت ها

ChatGPT محدودیت های پلتفرم را خود اعلام کرده است. کاربران اینترنت نیز در هنگام استفاده از ChatGPT شاهد چند مشکل بودند. برخی از محدودیت های ChatGPT عبارتند از:

  • گاهی اوقات اطلاعات نادرستی تولید می کند.
  • از رویدادهای جهان پس از سال 2021 اطلاعی ندارد.
  • نمی تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد و بنابراین نمی تواند داده های تازه را ارائه دهد.
  • پاسخ ها همیشه قابل اعتماد و گهگاه مغرضانه نیستند.
  • فقط می تواند تعداد محدودی از درخواست ها یا درخواست ها را در ساعت پردازش کند.

8. آموزش مدل زبان ChatGPT

ChatGPT یک مدل زبان بزرگ (LLM) از سری GPT-3 است که با استفاده از تنظیم دقیق نظارت شده و یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) آموزش داده شده است.

برخی از آمار و حقایق جالب ChatGPT در مورد آموزش آن عبارتند از:

  1. مجموعه داده آموزشی شامل بیش از 570 گیگابایت متن است.
  2. مدل با استفاده از چندین گیگابایت از مجموعه داده به خوبی تنظیم شد.
  3. مدل آموزشی حدود 24 لایه دارد.
  4. تعداد سرهای توجه (attention heads) حدود 96 است.
  5. فرآیند آموزش از 8 پردازنده گرافیکی NVIDIA V100 استفاده می کند.
  6. این فناوری بر روی فناوری‌های ابررایانه هوش مصنوعی Azure مایکروسافت آموزش دیده است.

9. مایکروسافت شرط بندی می کند: قرارداد 10 میلیارد دلاری

مایکروسافت در سال 2019 با OpenAI همکاری کرد و یک میلیارد دلار برای ساخت هوش مصنوعی عمومی سرمایه گذاری کرد. این غول فناوری در حال حاضر قصد دارد 10 میلیارد دلار بیشتر در شرکت در حال رشد هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند که ارزش OpenAI را به 29 میلیارد دلار می رساند!

همچنین گزارش شده است که مایکروسافت قصد دارد از ChatGPT OpenAI با Bing، موتور جستجوی خود، برای رقابت سخت با گوگل استفاده کند.

10. آمار و حقایق OpenAI

  • OpenAI در 11 دسامبر 2015 با دفتر مرکزی در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا تاسیس شد.
  • ایلان ماسک یکی از بنیانگذاران OpenAI بود که در سال 2019 این شرکت را ترک کرد.
  • برخی از محصولات قابل توجه OpenAI عبارتند از OpenAI Five، ChatGPT و DALL-E.
  • OpenAI با ارزش 29 میلیارد دلار ششمین شرکت با ارزش در ایالات متحده است.
  • دپارتمان آموزش نیویورک استفاده از ChatGPT را به دلیل این خطر که دانش آموزان را به تقلب تحریک کند ممنوع کرد.

openai

 

آینده ChatGPT

در چند هفته گذشته، ChatGPT، پیشرفتی پیشگامانه در زمینه هوش مصنوعی، قدرت بی‌سابقه‌ای به هر کاربر اینترنتی داده است. همین باعث شده تا محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد و تنها در پنج روز یک میلیون کاربر را به خود اختصاص دهد. OpenAI اولین محصول هوش مصنوعی مبتنی بر مصرف‌کننده را با توانایی‌های بی‌پایانی از نوشتن مقاله یا نوشتن کد گرفته تا ساخت برنامه‌های کامل و گذراندن تست‌های سطح حرفه‌ای منتشر کرد.

چند دهه است که چت بات ها وجود داشته اند و ربات هایی مانند سیری و الکسا به عنوان دستیار مجازی عمل می کنند. آنها می توانند جستجوهای سریعی مانند “آیا فردا در بوشهر باران خواهد آمد؟” را انجام دهند. یا “2+2 چیست؟” ChatGPT این قابلیت منحصر به فرد را دارد که به سوالات انتزاعی و بازتر با جزئیات بسیار زیاد پاسخ دهد. توانایی‌های آن شگفت‌انگیز است، اما در حال حاضر، این پتانسیل را دارد که یک تهدید بزرگ برای رفاه جامعه باشد.

در حالی که نگرانی هایی در مورد این موضوع به سرعت در حال پیشرفت وجود دارد، اما به هیچ وجه متوقف یا کند نمی شود. مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اظهار داشت که به طور کامل قصد دارد از عملکردهای ChatGPT در محصولات مایکروسافت در حال پیشرفت استفاده کند. با تجاری‌سازی این عملکردها، این قابلیت‌های هوش مصنوعی به یک امر عادی تبدیل می‌شوند. در گذشته، مایکروسافت 1 میلیارد دلار در Open AI سرمایه گذاری کرده بود و با انتشار ChatGPT-3، 10 میلیارد دلار اضافی سرمایه گذاری کرد.

شکی نیست که دنیای فناوری در حال حاضر شیفته ChatGPT شده است و به این زودی ها کند نمی شود. ChatGPT-4، تکرار بعدی مدل، ظاهراً به طور قابل توجهی دقت و قابلیت ChatGPT را بهبود خواهد بخشید. هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن وجود ندارد، اما نیویورک تایمز گزارش داد که در سه ماهه اول سال 2023 عرضه خواهد شد.

اما پیشرفت بزرگتر نحوه ادغام ChatGPT در سایر برنامه ها خواهد بود. طبق گزارش ها، مایکروسافت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در ChatGPT انجام داده است که در حال حاضر شروع به ثمر رساندن کرده است. اولین ادغام در Teams Premium بود که برخی از ویژگی‌های OpenAI برای خودکارسازی وظایف و ارائه رونوشت‌ها نشان داده می‌شد. با توجه به اینکه ChatGPT اکنون در بینگ در دسترس است، زمان زیادی است که شاهد استفاده از فناوری های دیگر ChatGPT و OpenAI در برنامه هایی مانند PowerPoint و Word باشیم.

در آخر باید بگوییم، اگر فکر می‌کنید هوش مصنوعی در حال حاضر چیز عجیبی است، فقط منتظر بمانید تا در اپلیکیشن هایی که برای محل کار و مدرسه استفاده می‌شوند، وارد شود. ما نمی دانیم که این چگونه و چه زمانی شروع به کار خواهد کرد، اما مطمئناً بخش مهمی از آینده ChatGPT است.

 

11رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!