جدول محتوایی

بررسی کامل ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5

تا کنون، سال 2022 سال به روز رسانی های تکراری برای بسیاری از مجموعه های سامسونگ بوده است و Galaxy Watch 5 شاید بهترین نمونه از آن باشد.

با نگاهی به این محصول و نسل قبلی آن در کنار هم، تشخیص اینکه چه چیزی متفاوت است دشوار است. هر دو ساعت هوشمند دارای چیپست یکسان، طراحی تقریباً یکسان، ویژگی های سلامت مشابه و غیره هستند.

اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چه چیزی باعث می‌شود گلکسی واچ 5 تیک خورده باشد. این محصول جدید دارای باتری بزرگتر، شارژ سریعتر، طراحی بادوام تر و دقت بهبود یافته برای ردیابی سلامتی است.

هیچ یک از اینها ارتقاء پیشگامانه نیستند، اما آنها یک بار دیگر ثابت می کنند که سامسونگ در بین بهترین ها در تجارت ساعت های Wear OS است.

 

پیش از ادامه ی مقاله ، در صورت نیاز به هاست وردپرس به سایت ایرانیکاسرور مراجعه کرده و از پلن های فوق العاده با قیمت های عالی دیدن کنید.

 

 

طراحی Galaxy Watch 5

 

ماهیت تکراری گلکسی واچ 5 بلافاصله در طراحی آن دیده می شود. گلکسی واچ 5 در اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود که واحد بررسی من اولین مورد است.

تنها تفاوت فیزیکی واقعی با Watch 5، حسگر 3 در 1 بیواکتیو پایین ان است که بزرگتر از قبل است تا اطلاعات سلامتی دقیق تری به شما بدهد.

Galaxy Watch 5 نیز کمی سنگین‌تر است و مدل 40 میلی‌متری آن 28.7 گرم وزن دارد در مقایسه با وزن 25.9 گرم ساعت 40 میلی‌متری Galaxy Watch 4.

 

در غیر این صورت، گلکسی واچ 5 تقریباً مشابه نسل قبلی خود است. اما این امر نمی تواند لزوما امر بدی باشد.

بدنه Galaxy Watch 5 آلومینیومی شیک و مینیمالیستی است، دقیقاً همان‌طور که من شخصاً ترجیح می‌دهم ساعت‌های هوشمندم به نظر برسند.

دو دکمه پاور به طرز شگفت‌انگیزی کلیک می‌کنند، بند‌های ساعت 20 میلی‌متری را می‌توان به راحتی با هر سبک دیگری که می‌خواهید جایگزین کرد، و ساعت 5 برای پوشیدن در طول یک روز کامل بسیار راحت است. حتی با وجود بدنه سنگین‌تر در مقایسه با Watch 4، ورژن 5 ، هرگز برای پوشیدن پوست را ازار نمیدهد و خسته کننده نیست.

این یکی از آن ساعت های هوشمندی است که روی مچ دست خود می اندازید و به سرعت فراموش می کنید که حتی وجود دارد.

 

 

 

اگر ساعت بزرگ‌تری را ترجیح می‌دهید، Galaxy Watch 5 در اندازه ی 44 میلی‌متری و حتی گلکسی واچ 5 پرو بزرگ‌تر در دسترس هستند.

اما به‌عنوان فردی با مچ‌های بسیار ریز، من  سامسونگ اندازه 40 میلی‌متری را پیشنهاد می کنم. این چیزی است که بسیاری از گزینه‌های دیگر Wear OS نادیده گرفته می‌شوند، بنابراین بسیار خوب است که می‌بینیم سامسونگ برای افراد در هر اندازه مچ در دسترس است.

مشابه به Watch 4، می‌توانید برای پیمایش در میان برنامه‌ها یا پیمایش منوها، روی قاب اطراف نمایشگر Watch 5 بکشید.

این ایده خوبی است و وقتی کار می کند عالی است، اما من اغلب متوجه می شدم که با این ویژگی راحت نیستم.

گاهی اوقات، قاب لمسی به آرامی حرکت می کند و مرا ناخواسته به قسمت های رندوم ساعت میبرد. با این حال، مواقع دیگر یا انگشت من را ثبت نمی کند یا خیلی سریع پیمایش می کند – مجبورم می کند برای رسیدن به صفحه مورد نظرم با آن کمانچه بازی کنم.

این بهتر از هیچی است، اما من ترجیح می‌دهم یک تاج/لبه چرخان داشته باشم، یا اینکه سامسونگ قاب چرخان را احیا کند که خیلی قصد حذف آن را دارد.

 

فراتر از آن، چیز زیادی برای گفتن در مورد طراحی Galaxy Watch 5 وجود ندارد. این ساعت هوشمند از مبتکرترین یا بدیع ترین ساعت هوشمند دنیا فاصله زیادی دارد، اما اجرای آن (تقریبا) از هر نظر درجه یک است. با یک تجربه راحت روی مچ، دکمه‌های عالی، و بند‌های ساعتی که به راحتی قابل تعویض هستند، جای شکایتی در رابطه با این ساعت وجود ندارد.

 

 

صفحه نمایش Galaxy Watch 5

 

چیز دیگری که جای شکایت کمی دارد صفحه نمایش گلکسی واچ 5 است. مدل 40 میلی‌متری صفحه‌نمایش 1.2 اینچی با وضوح 396 در 396 را در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که مدل 44 میلی‌متری آن را تا یک پنل 1.4 اینچی با وضوح 450 در 450 افزایش می‌دهد. صرف نظر از اینکه چه اندازه ای را انتخاب می کنید، هر دو نسخه دارای صفحه نمایش Super AMOLED با عملکرد “تمام رنگ، همیشه روشن” هستند.

سامسونگ به ارائه برخی از بهترین صفحه نمایش ها در تلفن های هوشمند مشهور است و این تخصص به همان اندازه به ساعت های هوشمند نیز منتقل می شود.

پس از استفاده از Galaxy Watch 5 با صفحه 40 میلی‌متری برای کمی بیش از یک هفته، از تمام جنبه‌های صفحه نمایش آن کاملا راضی بودم. رنگ‌ها به بهترین شکل ممکن روشن و تند هستند، حسگر نور محیط به طور خودکار روشنایی را در صورت نیاز افزایش/کاهش می‌دهد، و Watch 5 به اندازه‌ای روشن می‌شود که حتی در نور مستقیم خورشید به راحتی قابل مشاهده است.

من نگران این بودم که هنگام قدم زدن در های لاین در منهتن با غروب خورشید در تماشای صفحه نمایش مشکل داشته باشم، اما حتی در آن زمان نیز هرگز مشکلی در خواندن صفحه نمایش گلکسی واچ 5 نداشتم.

 

 

و همانطور که در بالا اشاره شد، گلکسی واچ 5 از عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کند. به طور پیش فرض روشن نیست، اما می توانید به راحتی آن را از برنامه تنظیمات فعال کنید.

اکثر صفحه‌های ساعت در حالت همیشه روشن، رنگ‌های رنگی را نشان می‌دهند، و اگر برنامه‌ای را باز کنید و سپس مچ خود را پایین بیاورید، یک ساعت سفید معمولی زمان را روی آن نشان می‌دهد.

 

تنها شکایت من در مورد نمایشگر گلکسی واچ 5، پاسخگویی صفحه نمایش همیشه روشن آن است. پس از برداشتن مچ دست برای نگاه کردن به ساعت، باید کمی صبر کنید تا نمایشگر از حالت همیشه روشن به حالت کاملاً درگیر شود. به دور از توافق، این یکی از چیزهایی است که در طول روز متوجه آن می شوم.

 

عملکرد

Galaxy Watch 5

تامین انرژی سامسونگ گلکسی واچ 5 از چیپست اگزینوس W920 سامسونگ، 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است. اگر این مشخصات برای شما آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که دقیقاً همان مشخصات گلکسی واچ 4 است.

در بیشتر موارد، گلکسی واچ 5، عملکرد فوق العاده ای دارد. برنامه ها به سرعت باز می شوند، منوها (گاهی اوقات) به آرامی حرکت می کنند، و باز کردن Samsung Pay یا Google Assistant با استفاده از دکمه های فیزیکی آنی است. اما یک تجربه 100٪ بدون درز توسط Watch 5 ارائه نشده است.

 

در طول مدت استفاده از گلکسی واچ 5، اغلب متوجه ناسازگاری های کمی با UX شده ام. کشیدن انگشت به پایین برای مشاهده صفحه تنظیمات سریع اغلب پس از چند بار تلاش اتفاق می افتد. هنگام پیمایش در ان ، دیدن انیمیشن های پر زرق و برق غیر معمول نیست.

Watch 5 همیشه کاری را که من از آن می‌خواهم انجام می‌دهد – و معمولاً آن را خیلی سریع انجام می‌دهد – اما هنوز هم در اطراف لبه‌ها کمی خشن به نظر می‌رسد. Exynos W920 یک تراشه کاملاً خوب برای ساعت است، اما نمی‌توانم از به تنهایی تعیین کنم که آیا اوضاع با Snapdragon W5+ Gen 1 کوالکام بهتر می‌شد یا خیر.

 

 

عمر باتری و شارژ

Galaxy Watch 5

 

اگر هر یک از بازاریابی های سامسونگ برای گلکسی واچ 5 را بخوانید، متوجه خواهید شد که این شرکت ادعا می کند که آخرین ساعت هوشمندش می تواند 40 تا 50 ساعت عمر باتری در هر بار شارژ داشته باشد – یک جهش کاملاً عظیم از 18 ساعت استقامتی که اپل وعده داده است.

اپل واچ سری 7. همراه با افزایش باتری از 361 میلی آمپر ساعت در واچ 4 به سلول 410 میلی آمپر ساعتی در واچ 5، همه امکانات برای استقامت افسانه ای وجود دارد.

در عمل، گلکسی واچ 5 عمر باتری کاملاً قابل قبولی دارد، اما به 40 تا 50 ساعت ادعای سامسونگ نزدیک نیست. بیشتر روزهای من با Watch 5 خیلی فشرده نبود. این گام‌های من را در طول روز ردیابی می‌کند، جریان ثابتی از اعلان‌ها را از Galaxy Z Flip 4 دریافت می‌کند و نمایشگر همیشه روشن را فعال می‌کند.

با این استفاده – همراه با چند سوال دستیار Google – یک روز را با 41٪ باقی مانده پس از 14 ساعت و 12 دقیقه استفاده به پایان رساندم. پس از کمتر از 7 ساعت ردیابی خواب، پس از 22 ساعت و 37 دقیقه کل استفاده، با Galaxy Watch 5 با 18٪ باتری باقی مانده از خواب بیدار شدم.

اگر قصد دارید از Watch 5 برای تمرینات واقعی به جای ردیابی مرحله اولیه در طول روز استفاده کنید، برای تخلیه سریعتر باتری آماده شوید. پس از ضبط شش جلسه پیاده روی در فضای باز – مجموعاً 1 ساعت و 27 دقیقه – همراه با اعلان های مکرر و صفحه نمایش همیشه روشن، گلکسی واچ 5 پس از 17 ساعت و 24 دقیقه استفاده، 24 درصد باتری باقی مانده بود.

 

Galaxy Watch 5

 

این عمر باتری بسیار خوبی است و بهتر از آنچه در اپل واچ سری 7 خود می بینم. اگر صفحه نمایش همیشه روشن را غیرفعال کنید، میزان دریافت اعلان ها را محدود کنید، روشنایی را به حداقل برسانید، ممکن است بتوانید 50 ساعت از استفاده را کم کنید. و غیره. اما اگر قصد دارید از گلکسی واچ 5 با ویژگی‌های موجود استفاده کنید، انتظار دارید نزدیک به 24 ساعت استفاده کنید و نه بیشتر. این استقامت خوبی است و به هیچ وجه یک وعده ی توخالی در فضای تبلیغاتی سامسونگ نیست.

حوضه ی شارژ و باتری، از ادعا های کاملا به جا و همیشگی سامسونگ است. به گفته سامسونگ، پشتیبانی از شارژ سریعتر به این معنی است که گلکسی واچ 5 به لطف سرعت شارژ 10 واتی، تنها پس از 30 دقیقه می تواند تا 45 درصد باتری اضافی دریافت کند. جالب اینجاست که متوجه شدم گلکسی واچ 5 حتی سریعتر از آن شارژ می شود.

پس از 12 دقیقه شارژ شدن، Galaxy Watch 5 به طور مداوم بیش از 20 درصد از عمر باتری را به دست می آورد. پس از 30 دقیقه شارژ، گلکسی واچ 5 من به طور منظم بیش از 60 درصد باتری را برمی‌گرداند – بسیار فراتر از 45 درصد ادعای سامسونگ. برای به دست آوردن ساعت از 0 تا 100 درصد، باید حدود 1 ساعت و 12 دقیقه صبر کنید. همه این کارها با استفاده از آجر شارژ 61 واتی RavPower من و کابل شارژ همراه Galaxy Watch 5 انجام شد. مسافت پیموده شده شما ممکن است بسته به آداپتور شارژی که استفاده می کنید متفاوت باشد، اما اگر چیزی قدرتمندتر از 10 وات دارید، به نظر می رسد ساعت 5 بدون مشکل از آن استفاده کنید.

 

نکته آزاردهنده این است که گلکسی واچ 5 همچنان از فناوری شارژ محدودتر WPC به جای Qi استفاده می کند، به این معنی که فقط با شارژر موجود در جعبه یا شارژر تأیید شده سامسونگ شارژ می شود. برخلاف گوشی یا هدفون‌های بی‌سیم با شارژ بی‌سیم، نمی‌توانید گلکسی واچ 5 را روی هر شارژری قرار دهید و انتظار داشته باشید که کار کند.

 

 

نرم افزار

Galaxy Watch 5

 

Samsung Galaxy Watch 5 با Wear OS 3.5 و نرم‌افزار One UI Watch 4.5 سامسونگ در بالا عرضه می‌شود. رابط کاربری تقریباً مشابه واچ 4 است و حرکات مختلفی را برای شما به نمایش می گذارد. اصول اولیه به شرح زیر است:

  • برای مشاهده تنظیمات سریع خود، انگشت خود را به پایین بکشید
  • برای دیدن برنامه های خود انگشت خود را به سمت بالا بکشید
  • برای مشاهده اعلان ها انگشت خود را به سمت راست بکشید
  • برای چرخش در میان  ویجت‌ها انگشت خود را به چپ بکشید
  • برای انتخاب صفحه ساعت جدید را فشار داده و نگه دارید.

Galaxy Watch 5

 

ورودی بهتر تنها چیز جدید در One UI Watch 4.5 نیست. این آخرین نسخه نرم افزار از تعویض دو سیم کارت در صورت داشتن چندین سیم کارت در تلفن هوشمند گلکسی خود، دسترسی آسان تر به ویژگی های دسترسی و گزینه های سفارشی سازی بیشتر برای صفحه های ساعت همراه سامسونگ پشتیبانی می کند.

 

همه اینها فوق العاده خوب کار می کند و در نهایت باعث می شود Wear OS مانند یک پلت فرم ساعت هوشمند کاملاً تحقق یافته احساس شود. به جز یک نقطه درد باقی مانده: برنامه ها.

مدت زیادی می‌گذرد که ساعت Wear OS را به‌عنوان ابزار پوشیدنی روزانه خود نمی‌پوشیدم، و امیدوار بودم که انتخاب برنامه در مقایسه با آخرین باری که با این پلتفرم کار کردم، بهبود یابد. متأسفانه، به نظر نمی رسد که چنین باشد.

 

به اعتبار گوگل و سامسونگ، دسترسی آسان به برنامه هایی مانند Google Maps، Google Assistant، Google Wallet، Samsung Pay و Samsung Health بسیار عالی است. اما لحظه ای که شروع به جستجوی برنامه های شخص ثالث می کنید، به طرز ناامیدکننده ای بی ثمر است.

هنگامی که Play Store را در Watch 5 باز می‌کنید، می‌توانید به سرعت روی دکمه Apps در تلفن خود ضربه بزنید تا ببینید کدام یک از برنامه‌های تلفن شما دارای معادل Wear OS هستند.

تنها برنامه های غیر گوگل و سامسونگ که پیدا کردم Outlook و Bring (یک برنامه لیست مواد غذایی که استفاده می کنم) بودند.

هیچ برنامه استارباکس، برنامه دلتا، برنامه یونایتد، برنامه تلگرام، برنامه Authy، برنامه مسنجر فیس بوک، برنامه ESPN وجود ندارد – شما متوجه می شوید. Wear OS از سال 2014 وجود داشته است و علیرغم اینکه بیش از هشت سال در بازار است، هنوز انتخاب اپلیکیشن آن بسیار کم است.

این مشکل به طور خاص گلکسی واچ 5 نیست، بلکه یک مشکل بزرگتر برای Wear OS است که گوگل هنوز راه حلی برای آن پیدا نکرده است.

 

 

قیمت

سامسونگ گلکسی واچ 5 اکنون برای پیش خرید در دسترس است و به طور رسمی در 26 آگوست به فروش می رسد. قیمت مدل 40 میلی متری با Wi-Fi از 280 دلار شروع می شود. افزودن LTE به واچ 5 40 میلی متری، قیمت را به 330 دلار افزایش می دهد.

همچنین گلکسی واچ 5 44 میلی‌متری با همان تنظیمات Wi-Fi و LTE وجود دارد که به ترتیب با قیمت 310 و 360 دلار به فروش می‌رسد.

 

 

جمع بندی ما

 

درست مانند Watch 4، Galaxy Watch 5 نیز یکی از بهترین ساعت‌های Wear OS است که می‌توانید بخرید. اما Watch 5 عمدتاً این تاج را حفظ می کند، زیرا نسخه قبلی آن بسیار خوب بود، نه به این دلیل که کار جدید یا هیجان انگیزی انجام می دهد. از طراحی و نمایشگر گرفته تا چیپست و سنسورهای ردیابی سلامت، بسیاری از قسمت های Watch 5 بسته بندی مجدد همان چیزی است که با Watch 4 کار می کرد.

 

10رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: