جدول محتوایی

ابزار های تایپ در لینوکس

در این مقاله قصد داریم بهترین ابزار های منبع باز برای تایپ کردن در لینوکس را به شما معرفی کنیم.

 

چرا استفاده از ابزار های اوپن سورس مهم است ؟

قبل از شروع، می خواهم به طور خلاصه توضیح دهم که چرا منبع باز مهم است. وقتی به نرم افزاری که برای تایپ کردن استفاده می کنیم فکر می کنیم، بیشتر مردم به برنامه هایی فکر می کنند که توسط شرکت های بزرگی مانند Microsoft Word یا Scrivener نوشته شده اند. این برنامه ها هزینه زیادی دارند و توسط تیم های بزرگی از برنامه نویسان ساخته می شوند. در هر زمان این شرکت ها و این محصولات ممکن است از بین بروند و دیگر در دسترس نباشند.

برنامه های متن باز کمی متفاوت هستند. اکثریت قریب به اتفاق رایگان هستند. کد مورد استفاده برای ایجاد آنها به صورت رایگان در دسترس است. به این معنی که اگر توسعه دهنده اصلی کار روی پروژه را متوقف کند، شخص دیگری می تواند آن را اجرا کند.

همچنین به این معنی است که اگر دانش کدنویسی دارید، می توانید با ایجاد یک فورک در پروژه مشارکت کنید یا ابزار بهتری بسازید.

با در نظر گرفتن همه چیز، استفاده از یک نرم افزار منبع باز مزایای زیادی دارد. بنابراین، اجازه دهید نگاهی به برخی از بهترین ابزارهای منبع باز برای تایپ در لینوکس بیاندازیم:

توجه: لیست هیچ ترتیب خاصی برای رتبه بندی ندارد.

 

1. Bibisco

 

Bibisco تایپ لینوکس

 

Bibisco برنامه ای است که برای کمک به شما در تایپ داستان، عمدتاً رمان، طراحی شده است. جایی که می درخشد در خلق شخصیت است. Bibisco از شما یک سری سوال درباره هر شخصیت داستانتان می پرسد. سوالات به شما کمک می‌کنند تا ایده‌ای محکم از ظاهر شخصیت‌تان، انگیزه‌های آن‌ها و پیشینه‌شان ایجاد کنید. همچنین دارای مکانی برای ذخیره تصاویر است که به شما کمک می کند تصویری ذهنی از شخصیت های خود ایجاد کنید.

این ابزار تایپ لینوکس همچنین دارای یک ویژگی تجزیه و تحلیل جالب است که به شما امکان می دهد در یک نگاه ببینید چه شخصیت ها و چه مکان هایی در فصل های مختلف ظاهر شده اند. Bibisco شامل یک ویرایشگر متن ظاهر مناسب است که دارای ویژگی های قالب بندی اولیه است.

ابزار تایپ Bibisco تحت GPL منتشر شده است. برای لینوکس، ویندوز و مک در دسترس است. می‌توانید در وب‌سایت رسمی یا صفحه GitHub آن اطلاعات بیشتری درباره آن پیدا کنید.

[button color=”green” size=”medium” link=”https://bibisco.com/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]Bibisco[/button]

 

 

2. Manuskript

 

Manuskript_1

 

Manuskript یکی دیگر از ابزارهای خلق رمان است. این برنامه بر روی طرح کلی تمرکز دارد. با نگاه کردن به ابزار طرح کلی، می توانید ببینید که هر فصل در چه مرحله ای است و چه شخصیت هایی در آن نقش دارند. همچنین می توانید به راحتی فصل ها را مجدداً مرتب کنید. از روش snowflake برای کمک به شما در ساخت رمانتان استفاده می کند.

این ابزار تایپ لینوکس شامل یک تحلیلگر فرکانس است. بنابراین می توانید ببینید کدام کلمات یا عبارات را تکرار می کنید. آنها حتی یک حالت نوشتن بدون حواس پرتی را نیز در نظر گرفتند.

Manuskript تحت GPL نسخه 3 منتشر شده است. برای لینوکس، ویندوز و مک در دسترس است. شایان ذکر است که هنوز یک نسخه پیش از انتشار و در مراحل اولیه توسعه است و هنوز نسخه پایداری ندارد.

[button color=”orange” size=”medium” link=”https://www.theologeek.ch/manuskript/download/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]Manuskript[/button]

 

 

3. espanso

 

espanso-demo

 

espanso کاملاً آفلاین کار می کند و می توانید کلمات کلیدی سفارشی خود را برای گسترش متون که اغلب استفاده می کنید ایجاد کنید. می‌توانید راه‌هایی برای استفاده حداکثری از آن برای سرعت بخشیدن به کارهای نوشتن خود بیابید.

[button color=”orange” size=”medium” link=”https://espanso.org/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]espanso[/button]

 

 

4. GitBook

 

 

GitBook سرویسی است که عمدتاً برای تایپ فنی استفاده می‌شود. ابزار GitBook از سیستم کنترل نسخه git برای پیگیری تغییرات سندی که در حال نوشتن آن هستید استفاده می کند. همچنین چندین کاربر را قادر می سازد تا در یک کتاب با یکدیگر همکاری کنند.

می توانید یک حساب کاربری رایگان انتخاب کنید یا به ازای هر کاربر ماهانه 8 دلار بپردازید.

بسته به نحوه دسترسی به اطلاعاتی که روی آن کار می کنید، می توانید انتخاب کنید که یک فضای عمومی یا یک فضای خصوصی ایجاد کنید. اگر خصوصی باشد، فقط اعضای تیم یا همکاران شما می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند (در صورت وجود).

ویرایشگر GitBook به شما امکان می دهد بدون نیاز به برنامه دسکتاپ جداگانه، صفحات را به صورت آنلاین مستقیماً در مرورگر وب ایجاد کنید. بنابراین، شما می توانید آن را در هر پلتفرمی (لینوکس، ویندوز یا مک) استفاده کنید.

[button color=”orange” size=”medium” link=”https://www.gitbook.com/” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]gitbook[/button]

 

 

5. KIT Scenarist

 

KITScenarist

 

اگر اهل فیلمنامه نویسی (یا فیلمنامه نویسی) هستید، KIT Scenarist یک گزینه کامل برای استفاده معمولی و حرفه ای است.

این ابزار تایپ لینوکس ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌کند که شامل توانایی ایجاد/مدیریت کارت‌ها، دریافت آمار در مورد پروژه شما، و سازماندهی تمام مواد تحقیقاتی شما برای کار راحت بر روی اسکریپت شما با استفاده از رابط کاربری گرافیکی آسان است.

[button color=”orange” size=”medium” link=”https://kitscenarist.ru/en/index.html” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]kitscenarist[/button]

 


 

برای سیستم عامل لینوکس، ابزار های دیگری هم برای تایپ وجود دارد. اگر میخواهید به مطالب بیشتری در مورد لینوکس دست یابید، پیشنهاد میکنم مقاله های دیگر ما در مورد لینوکس را هم بخوانید.

 

18رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: