جدول محتوایی

مشکلات در اتصال وای‌فای می‌تواند در هر زمان برای هر کسی رخ دهد، مهم نیست که چقدر تجربه شبکه‌ای داشته باشید. اما اگر قبلاً با مشکل خاصی در وای فای مواجه نشده اید، اگر نمی دانید چگونه آن را برطرف کنید،نگران نباشید. تنها چیزی که نیاز دارید ابزارهای مناسب و چند نکته است و می‌توانید مشکل WiFi خود را در کمترین زمان حل کنید.

چه با مشکل اینترنت کند، افت سیگنال وای فای، یا اصلاً نمی توانید به وای فای وصل شوید، در اینجا برخی از سریع ترین و ساده ترین راه حل هایی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. همچنین توصیه‌های پیشرفته‌ای را در مورد مسائل مشکل‌سازتر که قطعاً منجر به کار نکردن WiFi شما یا سرعت پایین‌تر می‌شود، پوشش خواهیم داد.

دسترسی کند یا وصل نشدن به WiFi یا اینترنت در بعضی اتاق ها

WiFi از امواج رادیویی تشکیل شده است، به این معنی که روتر WiFi شما در همه جا از یک مکان مرکزی پخش می شود. اگر روتر شما در گوشه ای دورتر از خانه شما قرار دارد، در این صورت بخش زیادی از دنیای بیرون را به طور غیر ضروری پوشش می دهید. اگر می توانید، روتر خود را به مکان متمرکزتری منتقل کنید. هرچه بتوانید روتر خود را به مرکز منطقه تحت پوشش خود نزدیکتر کنید، دریافت بهتری در سرتاسر خانه شما خواهد بود.

اگر آنتن خارجی دارید، می توانید آن را نیز تنظیم کنید. تناوب بین موقعیت های کاملاً عمودی و کاملاً افقی می تواند به آن کمک کند تا در جهات مختلف برسد.

اگر در یک ساختمان آپارتمان زندگی می کنید، روترهای وای فای دیگر ممکن است با روتر وای فای شما تداخل داشته باشند. نرم افزار رایگان، مانند NetSpot در Mac، Windows، و Android، یا WiFi Analyzer برای Android، می تواند هر شبکه بی سیم اطراف و کانالی که آنها استفاده می کنند را به شما نشان دهد. اگر روتر شما با شبکه‌های مجاور در اتاق‌های خاص همپوشانی دارد، به کانالی با شلوغی کمتر تغییر دهید. اگر برای جابجایی به کمک نیاز دارید، در اینجا راهنمای ما در مورد نحوه تغییر کانال WiFi شما است.

اگر هیچ کدام از اینها کمکی نکرد، ممکن است خانه شما برای یک روتر بسیار زیاد باشد. خرید یک تکرار کننده بی سیم یا راه اندازی یک روتر قدیمی را در نظر بگیرید تا بتواند برد روتر اصلی شما را افزایش دهد. ارتقاء به سیستم بی سیم مش تمام خانه نیز می تواند به رفع نقاط مرده در مناطق خاصی از خانه شما کمک کند. در هر صورت، ممکن است وقت آن رسیده باشد که بروید و یک روتر جدید بخرید.

اینترنت و WiFi در همه جا کند است

اگر سرعت وای فای شما بدون توجه به جایی که هستید کند است، سعی کنید یک لپ تاپ را مستقیماً به روتر خود وصل کنید و با استفاده از یکی از بهترین تست های سرعت اینترنت، سرعت اینترنت خود را آزمایش کنید. اگر سرعت هنوز پایین است، احتمالاً مشکل از اتصال اینترنت شما است، نه روتر شما. برخی از این راه ها را برای بهبود سرعت اینترنت خود امتحان کنید و با ISP خود تماس بگیرید.

اگر مشکل این نیست، ممکن است کانال بی‌سیم فعلی شما توسط دستگاه‌های شما یا سایر شبکه‌های اطراف پر شده باشد. با دسترسی به تنظیمات ادمین، کانال روتر خود را در تنظیمات روتر خود تغییر دهید.

اگر کمکی نکرد، انجام بازنشانی کارخانه روی روتر و تنظیم مجدد آن ممکن است کمک کند. در اکثر روترها، یک دکمه Reset وجود دارد که می توانید آن را با گیره کاغذ نگه دارید. این کار را به مدت 30 ثانیه انجام دهید و روتر باید به طور پیش فرض تنظیمات کارخانه را انجام دهد. از راهنمای ما برای راه‌اندازی روتر بی‌سیم استفاده کنید تا همه چیز به درستی پیکربندی شود و ببینید آیا این کمک می‌کند یا خیر.

اگر هیچ کدام از اینها کار نمی کند و اینترنت شما با اتصال سیمی خوب است، روتر شما ممکن است در حال مرگ باشد. خرید یک روتر جدید را در نظر بگیرید: در اینجا بهترین روترهایی که بررسی کرده‌ایم و چرا انتخاب‌های عالی هستند، آورده شده است. اگر روتر خوب به نظر می رسد، در عوض ممکن است مودم شما باشد، که اگر در حال خروج باشد نیز ممکن است دچار مشکلات اتصال شود. اگر به دنبال ارتقاء مودم خود به عنوان یک راه حل هستید، ما همچنین راهنمای برخی از بهترین ترکیبات مودم-روتر را داریم. ارتقاء به روتر WiFi 6 یا WiFi 6E همچنین می‌تواند به رفع مشکلات ازدحام و پشتیبانی از سرعت‌های سریع‌تر کمک کند، مشروط بر اینکه طرح پهنای باند شما توانایی این سرعت‌های افزایش‌یافته را داشته باشد.

یک دستگاه نمی تواند به WiFi متصل شود

گاهی اوقات با یک دستگاه خاص با مشکل WiFi مواجه می شوید. این احتمالاً فقط یک مشکل شبکه لحظه ای است که یک راه حل آسان است. وای‌فای دستگاهتان را خاموش کنید، سپس آن را دوباره فعال کنید – یا دانگل وای‌فای خود را از برق جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر جواب نداد، دستگاه را ریستارت کنید و دوباره امتحان کنید. سپس سعی کنید خود روتر را مجددا راه اندازی کنید.

اگر کمکی نکرد، یا اگر مشکل دوباره رخ داد، شبکه فعلی خود را از لیست شبکه های ذخیره شده در دستگاه خود حذف کنید، سپس دوباره وصل شوید.

اگر از ویندوز 10 یا 11 استفاده می‌کنید، «عیب‌یابی وای‌فای» را جستجو کنید و نتیجه را باز کنید که باید «Identify and Repair Network Issues» باشد. این یک سری از تشخیص ها را طی می کند که ممکن است اتصال را بازیابی کند. در MacOS، می‌توانید Wireless Diagnostics را اجرا کنید. کلید Options را نگه دارید و روی نماد AirPort (Wi-Fi) در نوار منو کلیک کنید. Open Wireless Diagnostics را پیدا کنید و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

هیچ چیز نمی تواند به WiFi متصل شود

اگر اصلاً نمی توانید به وای فای خود وصل شوید، لپ تاپ خود را مستقیماً با استفاده از کابل اترنت به روتر وصل کنید و ببینید آیا می توانید از این طریق وصل شوید یا خیر. نوع خاص کابل اترنت مهم نیست، اما برخی از کابل های اترنت وجود دارند که بهتر از سایرین هستند. اگر کار کرد، مشکل وای فای شماست و باید برخی از راه حل های ذکر شده در اینجا را امتحان کنید. اگر کار نکرد، ممکن است اینترنت شما کلا قطع شود. صفحه وب ISP و حساب های اجتماعی خود را بررسی کنید یا با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا مشکلی را گزارش می کنند یا خیر. گاهی اوقات ارائه دهندگان ممکن است کمی کند باشند تا مشکلات را یادداشت کنند، بنابراین می توانید با یک سایت نظارتی مانند Downdetector نیز بررسی کنید و ببینید آیا سایر کاربران در منطقه شما مشکلاتی را گزارش می کنند یا خیر.

بازنشانی روتر می‌تواند مشکلات بی‌شماری را نیز برطرف کند، و ناتوانی در اتصال یکی از آنهاست. دکمه Reset را در پشت روتر با گیره کاغذ به مدت 30 ثانیه فشار دهید و روتر باید به طور پیش فرض روی تنظیمات کارخانه باشد. از راهنمای ما برای راه اندازی روتر بی سیم استفاده کنید تا همه چیز به درستی پیکربندی شود.

اگر فایده ای نداشت، ممکن است نیاز باشد که یک روتر جدید بخرید.

اتصالات در زمان های تصادفی قطع می شوند

آیا نوعی الگو وجود دارد؟ آیا هر زمان که از مایکروویو استفاده می کنید اتصالات قطع می شود؟ آیا به تازگی تانکر ماهی نصب کرده اید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برخی از روترها با این و سایر سخت افزارهای خانگی مشکل دارند. باند 2.5 گیگاهرتز به راحتی توسط دستگاه های دیگر تداخل پیدا می کند و فرکانس های 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز به دلیل قطع شدن توسط اجسام فیزیکی بدنام هستند. همچنین ممکن است به دلیل تداخل شبکه ها یا دستگاه های دیگر باشد. اگر همسایگان شما هر روز در زمان خاصی از WiFi استفاده می کنند، این می تواند سرعت شما را کاهش دهد.

تغییر کانال روتر ممکن است کمک کند. می‌توانید از NetSpot در Mac و Windows و WiFi Analyzer برای Android استفاده کنید تا همه شبکه‌های بی‌سیم اطراف را به شما نشان دهد. اگر شبکه شما با شبکه‌های اطراف همپوشانی دارد، جابجایی به کانالی با شلوغی کمتر در تنظیمات روتر می‌تواند کمک کند. ما راهنمایی داریم که شما را با تغییر کانال روترتان راهنمایی می کند.

همچنین می‌توانید مسیریاب خود را به مکان در دسترس‌تری منتقل کنید تا فاصله (و دستگاه‌های مزاحم) کمتری بین شما و روتر وجود داشته باشد.

اگر کار نکرد، با فشار دادن یک گیره کاغذ در سوراخ مینیاتوری روی روتر خود و انجام مراحل بازنشانی همانطور که در کتابچه راهنمایتان توضیح داده شده است، بازنشانی کارخانه ای را در روتر خود انجام دهید.

شبکه WiFi به طور کامل ناپدید می شود

اگر ردیابی شبکه WiFi خود را در هر دستگاهی از دست بدهید، ممکن است روتر ,خود را بازنشانی کند. آیا شبکه محافظت نشده ای را می بینید که به نام مارک روتر شما نامگذاری شده است؟ ممکن است مال شما باشد. لپ تاپ یا دسکتاپ را از طریق کابل Ethernet به آن متصل کنید، سپس از راهنمای ما برای راه اندازی یک روتر بی سیم استفاده کنید تا همه چیز به درستی پیکربندی شود.

اگر چنین شبکه ای را نمی بینید، لپ تاپ خود را با کابل Ethernet به روتر وصل کنید و ببینید آیا اتصال دارید یا خیر. برای راهنمایی بیشتر از راهنمای ما برای یافتن آدرس IP روتر و اطلاعات ورود به سیستم خود استفاده کنید. همچنین، اگر کابل ندارید، راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب کابل اترنت مناسب را بررسی کنید.

شبکه متصل می شود، اما دسترسی به اینترنت وجود ندارد

ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما سعی کنید مودم خود را با جدا کردن و وصل کردن مجدد آن دوباره تنظیم کنید. اگر خوب نیست، می توانید یک لپ تاپ یا دسکتاپ را با کابل اترنت به روتر خود متصل کنید (اینها بهترین ها هستند) تا ببینید. اگر روتر یا وای فای شما کار نمی کند. اگر این کار می کند، بهترین گزینه برای فعال کردن مجدد WiFi این است که روتر خود را بازنشانی کنید. با این حال، اگر هنوز اینترنت وجود ندارد، ممکن است دچار قطعی شوید. با ISP خود تماس بگیرید.

روتر به طور منظم خراب می شود و تنها راه اندازی مجدد آن کمک می کند

اگر روتر شما باید مرتباً راه اندازی مجدد شود، آن را به طور کامل ریست کنید. در اکثر روترها، یک دکمه Reset پیدا می کنید که می توانید آن را با یک گیره کاغذ نگه دارید. این کار را به مدت 30 ثانیه انجام دهید و روتر باید از تنظیمات کارخانه به طور پیش فرض باشد. از راهنمای ما برای راه اندازی روتر بی سیم استفاده کنید تا همه چیز به درستی پیکربندی شود.

اگر این کار نکرد، روتر شما ممکن است در حال خروج باشد. تنها گزینه واقعی شما این است که اگر در دوره گارانتی است آن را برگردانید یا یک مورد جدید بخرید.

اتصال WiFi هنگام ورود مجدد به رایانه قطع میشود

این مشکل ممکن است در ویندوز 10 به دلیل مشکل در راه اندازی سریع ظاهر شود. راه اندازی سریع فرآیندهای خاصی را در حال اجرا نگه می دارد تا بتوانید خیلی سریع دوباره وارد سیستم شوید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد اشکال در درایور بی سیم شود که از اتصال مجدد آن به وای فای به درستی جلوگیری می کند. در کوتاه مدت می توانید برای جلوگیری از این مشکل، Fast Startup را خاموش کنید. گزینه های Power را در نوار جستجوی ویندوز 10 یا ویندوز 11 خود جستجو کنید و به این بخش از کنترل پنل بروید. در منوی سمت چپ، Choose What the Power Button Does را انتخاب کنید، و سپس به بخش جدید تنظیمات خاموش کردن نگاه کنید. گزینه Turn On Fast Startup را پیدا کنید و مطمئن شوید که انتخاب نشده است.

در دراز مدت، ممکن است لازم باشد درایور آداپتور شبکه بی سیم خود را به روز کنید تا هر گونه اشکالی که باعث این مشکل می شود برطرف شود.

رمز وای فای را فراموش کرده اید

اگر واقعاً نمی توانید رمز عبور وای فای خود را به خاطر بسپارید و هیچ یادداشت یا کارتی با آن در جایی نوشته نشده است، باید روتر خود را بازنشانی کنید. از یک گیره کاغذ برای فشار دادن سوئیچ پنهان در سوراخ پشت روتر خود به مدت 30 ثانیه استفاده کنید. سپس باید به طور پیش فرض روی تنظیمات کارخانه باشد.

از راهنمای ما برای راه اندازی روتر بی سیم استفاده کنید تا همه چیز به درستی پیکربندی شود.

دستگاه های ناشناس در شبکه WiFi شما

وارد برنامه WiFi یا تنظیمات سرپرست خود شوید (که می توانید با جستجوی آدرس IP خود در مرورگر خود آن را پیدا کنید). به دنبال لیستی از دستگاه‌های متصل در حال حاضر بگردید و دستگاه‌هایی را که نمی‌شناسید مشخص کنید.

اول، مطمئن شوید که این ها نشان دهنده اتصالاتی نیستند که شما نمی دانستید دارید – برای مثال، هر دستگاه هوشمند اتصال خاص خود را خواهد داشت و اگر نام آنها را نیاورید، می توانند عناوین عجیبی داشته باشند.

کنسول‌های بازی و تلویزیون‌ها نیز ممکن است متصل باشند، و اگر اخیراً دوستان و خانواده‌ای داشته‌اید، ممکن است با دستگاه‌های ناآشنا وصل شده باشند.اگر همه دستگاه‌های آشنا را رد کرده‌اید و هنوز یک یا دو اتصال وجود دارد که نمی‌شناسید، ممکن است شخص دیگری شبکه WiFi شما را ربوده باشد. در این مورد، در تنظیمات خود به دنبال گزینه ای برای مسدود کردن این دستگاه ها در وای فای خود و ممنوع کردن آدرس MAC آنها در صورت امکان باشید. سپس رمز وای فای خود را تغییر دهید و روتر خود را مجددا راه اندازی کنید. این ممکن است هکرهای مصمم را متوقف نکند، اما معمولاً برای اخراج مهمانان ناخواسته از شبکه شما کافی است.

به‌روزرسانی اخیر وای‌فای را خراب کرده است

این ممکن است با برخی به روز رسانی های سیستم عامل اتفاق بیفتد. به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 در اواسط سال 2020 دارای اشکالاتی بودند که برخی از کاربران را از اتصال به شبکه‌های وای‌فای خود یا حتی مشاهده اتصال WiFi منع می‌کرد. به‌روزرسانی‌های مشابه iOS، Android و سایر پلتفرم‌ها نیز در گذشته باگ‌هایی ایجاد کرده‌اند که اتصالات WiFi را مختل می‌کنند.

هنگامی که چنین چیزی اتفاق می افتد، بهتر است منتظر وصله ای باشید که مشکل را برطرف کند. در همین حال، به روز رسانی را حذف کرده و سیستم خود را به نسخه قبلی برگردانید تا به اتصال آنلاین خود کمک کنید.

در حالی که روترها می‌توانند سال‌ها بدون نیاز به تعویض کار کنند، به خاطر داشته باشید که برخی از مشکلات ممکن است با افزایش سن ایجاد شوند – ممکن است روتر از به‌روزرسانی‌های دستگاه جدید و مشکلات مشابهی که مانع از کارکرد درست آن می‌شود، پشتیبانی نکند (همانطور که وقتی اپل AirPort Extreme را متوقف کرد مشاهده شد. ، مثلا). این نشانه آن است که زمان آن رسیده است که به دنبال یک روتر جدید بگردید.

روترهای ماهواره ای در Mesh Network وصل نمی شوند

مطمئن شوید که دستگاه های ماهواره ای شما روشن هستند. اگر اینطور هستند، سعی کنید دستگاه مشکل دار را از برق بکشید و دوباره وصل کنید و ببینید که آیا به شبکه شما متصل می شود یا خیر. اگر برنامه روتر به شما اجازه راه اندازی مجدد یک نقطه WiFi را می دهد (برای مثال برنامه Home Google این امکان را می دهد)، سپس آن نقطه را راه اندازی مجدد کنید و ببینید آیا این نیز کمک می کند.

گوگل همچنین به شما اجازه می دهد تا آزمایشی را انجام دهید تا مطمئن شوید شبکه به درستی راه اندازی شده است. می‌توانید نقاط WiFi را در برنامه Home، در قسمت Test mesh پیدا کنید. اگر آزمایش با اتصال ضعیف یا ناموفق برگشت، باید سعی کنید مسیریاب‌های ماهواره‌ای خود را تغییر دهید تا به روتر اصلی خود نزدیک‌تر باشند. این همچنین یک تاکتیک خوب برای هر سیستم شبکه‌ای است که به رها کردن نقاط ماهواره‌ای خود ادامه می‌دهد – آنها ممکن است خیلی دور از نقطه اصلی باشند.

همچنین می‌توانید دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاه‌های روتر ماهواره‌ای شما SSID متفاوتی نسبت به روتر اصلی شما دارند. اگر تصادفاً به همه آنها یک SSID اختصاص داده شده باشد، شبکه مش ممکن است نتواند به درستی هماهنگ شود.

اگر به نظر می رسد روتر شما هنوز قادر به اتصال نیست، مطمئن شوید که هیچ چیز قابل توجهی برای تنظیمات شبکه شما تغییر نکرده است. به عنوان مثال، اگر نوع ISP WAN (شبکه گسترده) شما به دلایلی تغییر کرد، ممکن است مجبور شوید به تنظیمات روتر برگردید و مطمئن شوید که تنظیمات WAN مناسب انتخاب شده است.

موارد خاص دیگری نیز وجود دارد که در آن فناوری WiFi خاصی می‌تواند با شبکه‌های مش تداخل داشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که مستقیماً با پشتیبانی روتر تماس بگیرید و اگر چیزی کار نمی‌کند، وضعیت خود را توضیح دهید.

دستگاه هوشمند شما به Wi-Fi وصل نمی شود

ابتدا مطمئن شوید که دستگاه هوشمند و روتر شما هر دو به روز هستند. سپس روتر خود را ریست کرده و دستگاه هوشمند خود را راه اندازی مجدد کنید. می‌توانید دستگاه هوشمند را جدا کرده و وصل کنید یا برنامه آن را برای گزینه راه‌اندازی مجدد بررسی کنید – برای مثال، برنامه Google Home یک ابزار راه‌اندازی مجدد در زیر هر بخش دستگاه دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر دستگاه هنوز به درستی وصل نمی شود، سعی کنید آن را در کنار روتر حرکت دهید و ببینید که آیا وصل می شود یا نه – فاصله و تداخل می تواند تفاوت ایجاد کند، به خصوص برای دستگاه های هوشمند کوچکتر. همچنین باید دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه هوشمند شما برای کار کردن به هاب Zigbee نیاز ندارد، که در بین دستگاه‌های هوشمند قدیمی‌تر رایج‌تر است، اما مشکلی که هنوز هم گاهی اوقات ظاهر می‌شود.

اگر دستگاه هوشمند شما مدام سیگنال Wi-Fi را منتشر می‌کند، به خصوص در زمان‌های شلوغ روز، بررسی کنید که آیا روتر شما از تعویض باند خودکار برای دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر اینطور است، سعی کنید این ویژگی را خاموش کنید. گاهی اوقات یک روتر سعی می کند یک دستگاه هوشمند را به باند دیگری تغییر دهد، اما دستگاه برای آن آماده نیست و باعث می شود که اتصال را از دست بدهد. همچنین ممکن است مشکلاتی در ارتباط با اتصال به یک روتر مش وجود داشته باشد، و ممکن است لازم باشد در مورد اتصال شبکه خود بسیار دقیق باشید تا دستگاه های هوشمند کار کنند.

همچنین ایده خوبی است که بررسی کنید آیا دستگاه خاص شما از اشکالات موقتی رنج می برد که اتصال به Wi-Fi را دشوار یا غیرممکن می کند. Nest minis و HomePod minis هر دو در گذشته با چنین خطاهایی مواجه شده اند. در این موارد، یک اصلاح معمولاً زودتر از مدت‌ها انجام می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که دستگاه شما به‌روزرسانی شده است. گاهی اوقات به روز رسانی سیستم عامل، مانند یک پچ جدید iOS، می تواند بر عملکرد دستگاه هوشمند نیز تأثیر بگذارد.

تعدادی دیگر از تنظیمات روتر وجود دارد که ممکن است دستگاه‌های هوشمند را مسدود کند، اما این تنظیمات وابسته به سازنده هستند. اگر مشکل را پیدا نکردید، با پشتیبانی سازنده روتر خود تماس بگیرید و توضیح دهید که فکر می کنید روتر شما در اتصال مشکل دارد.

کنسول من نمی تواند به Wi-Fi متصل شود

رسانه‌های اجتماعی و Downdetector را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی در پلتفرم بازی‌تان وجود ندارد – گاهی اوقات Xbox یا PlayStation شما می‌توانند به خوبی آنلاین شوند، اما Xbox Live یا Playstation Network به دلایلی از کار افتاده است، اما معمولاً پس از آن دوباره پشتیبان‌گیری می‌شوند. یک دوره کوتاه

اگر همه چیز درست به نظر می رسد، روتر و کنسول بازی خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که آیا آنها می توانند با موفقیت وصل شوند. همچنین این زمان خوبی برای آزمایش اتصال به اینترنت است. سیستم های بزرگی مانند ایکس باکس و پلی استیشن در منوی تنظیمات خود گزینه ای برای آزمایش اتصال اینترنت شما دارند. در پلی استیشن به Settings و سپس Network و سپس Test Internet Connection را انتخاب کنید. در ایکس باکس، به Profile & System بروید، Settings را انتخاب کنید و در قسمت General، Network Settings را انتخاب کنید، جایی که گزینه Test Network Speed & Statistics را خواهید دید. این می تواند اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که اشتباه پیش می رود و حتی نکاتی در مورد آنچه ممکن است نیاز به تغییر داشته باشید ارائه دهد.

اگر به نظر می رسد کنسول و روتر شما به درستی عمل می کنند اما Wi-Fi مدام قطع می شود، ممکن است بخواهید سعی کنید دو دستگاه را به هم نزدیکتر کنید تا ببینید سیگنال Wi-Fi بهبود می یابد یا خیر. سعی کنید هر ماده یا اشیایی را بین کنسول و روتر حذف کنید: قرار دادن هر دو در مکانی بلند و واضح اغلب بهترین نتایج را به همراه دارد. همچنین می‌توانید تعداد دستگاه‌های دیگر را در شبکه کاهش دهید، به‌خصوص اگر در حال پخش جریانی هستند.

نمی توان به چاپگر بی سیم متصل شد

ابتدا مطمئن شوید که سعی می کنید به وای فای خود وصل شوید و نه از طریق وای فای دایرکت – آنها دو فناوری متفاوت هستند. ما همچنین به شدت توصیه می کنیم که همه چیز را خاموش و دوباره روشن کنید، به خصوص اگر چاپگر شما در گذشته با موفقیت به Wi-Fi متصل شده باشد. اگر چاپگر شما خیلی از روتر شما فاصله دارد و همچنان با خطاهای Wi-Fi مواجه می شود، سعی کنید آن را به موقعیت نزدیک تری ببرید.

اگر به نظر می رسد چاپگر شما به Wi-Fi متصل است اما نمی توانید آن را به کار بیاندازید، به تنظیمات چاپگر خود در رایانه خود بروید و مطمئن شوید که چاپگر پیش فرض درست انتخاب شده است. مایکروسافت همچنین برخی از عیب‌یاب‌ها را دارد که می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید تا ببینید آیا آن‌ها هر چیزی را که آشکارا نادرست است انتخاب می‌کنند یا خیر.

همچنین ایده خوبی است که امنیت روتر، فایروال ها و امنیت VPN خود را بررسی کنید تا ببینید آیا هر یک از آنها چاپگر را به عنوان دستگاهی عجیب تشخیص می دهند و از اتصال بی سیم خودداری می کنند. ممکن است لازم باشد فایروال های خاصی را غیرفعال کنید یا پروتکل های امنیتی را مجدداً پیکربندی کنید تا از چاپگر خود با موفقیت استفاده کنید. وقتی همه چیز شکست خورد، درایورهای چاپگر خود را حذف نصب کنید و نسخه های جدیدتر را دوباره نصب کنید تا ببینید آیا این تفاوت ایجاد می کند یا خیر.

و اگر چاپگر شما به‌صورت بی‌سیم فعال نیست، آن را به یکی از آن‌ها ارتقا دهید. ما توصیه هایی برای بهترین چاپگرها، پرینترهای لیزری و پرینترهای چند منظوره داریم که می توانند به صورت بی سیم استفاده شوند و به شبکه خانگی شما متصل شوند.

نمی توان  به شبکه Wi-Fi مهمان که تنظیم کرده ام وصل شد

شبکه‌های Wi-Fi مهمان به شما این امکان را می‌دهند که Wi-Fi خود را به روشی امن با دیگران به اشتراک بگذارید که به جلوگیری از مشکلات امنیتی کمک می‌کند. احتمالاً آن را در روترهای تجاری دیده اید، اما می توان آن را در روترهای خانگی نیز راه اندازی کرد. اگر شخصی در اتصال به شبکه مهمان مشکل دارد اما به نظر می رسد Wi-Fi کار می کند، چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

ابتدا، اگر به تازگی شبکه مهمان خود را راه اندازی کرده اید، چند دقیقه صبر کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا شبکه نمایش داده شود. اگر شبکه مهمان قابل مشاهده است، یک دقیقه به برنامه روتر خود بروید و تنظیمات را بررسی کنید. تنظیماتی مانند Public Wi-Fi Active و Allow Guests to Access to My Local Network همیشه باید فعال باشند. اگر باز هم کار نمی کند، روتر خود را ریست کرده و دوباره امتحان کنید.

به خاطر داشته باشید، برخی از شبکه های مهمان محدودیت سخت گیرانه تری برای تعداد دستگاه هایی دارند که می توانند از آنها استفاده کنند. اگر بیش از دوازده نفر از قبل در شبکه مهمان حضور دارند، ممکن است دیگران نتوانند وارد شبکه شوند.

Wi-Fi 6 یا 6E حتی با روتر Wi-Fi 6 کار نمی کند

Wi-Fi 6 مجموعه ای از پیشرفت ها را نسبت به استانداردهای قدیمی Wi-Fi ارائه می دهد، از جمله عملکرد بهبود یافته، تاخیر کمتر و امنیت بهتر. اما اگر فکر نمی‌کنید که ویژگی‌های Wi-Fi 6 را از روتری که از آن پشتیبانی می‌کند دریافت می‌کنید، ممکن است مشکلی در راه‌اندازی شما وجود داشته باشد.

آیا توسعه دهنده ای در شبکه خود دارید؟ اگر آن ها با Wi-Fi 6 سازگار نیستند، نمی توانید از سرعت و ویژگی های Wi-Fi 6 لذت ببرید. اگر دستگاه شما سیگنال را از یک توسعه دهنده دریافت کرده است، مزایای Wi-Fi 6 ممکن است سفر را انجام ندهد.

علاوه بر این، اکثر دستگاه‌ها حداقل به پشتیبانی جزئی از ویژگی‌های Wi-Fi 6 نیاز دارند تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. دستگاه هایی که چندین سال از عمرشان می گذرد ممکن است با هیچ گونه تغییر Wi-Fi 6 سازگار نباشند. این شامل تلفن و لپ تاپ شما و همچنین دستگاه های هوشمندی است که ممکن است از آنها استفاده کنید.

حتی کامپیوترهای رومیزی ممکن است با این مشکل دست و پنجه نرم کنند. آداپتورهای Wi-Fi داخلی ممکن است وقتی به روتر جدیدی تغییر می‌دهید، از مزایای Wi-Fi 6 استفاده کنند، حتی اگر از نظر فنی سازگار باشند. شما باید درایورهای Wi-Fi خود را به روز کنید تا مشکلات احتمالی را برطرف کنید.

روتر با Wi-Fi 7 پیدا نمی شود

Wi-Fi 7 نسل بعدی فناوری بی سیم است و نام فنی آن 802.11be است. این جانشین روترهای Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E موجود است و عملکرد بسیار بهتری را با سرعت انتقال داده تا 36 گیگابیت در ثانیه ارائه می‌کند – که بیش از سه برابر سریع‌تر از سرعت Wi-Fi 6 است. همچنین به دستگاه ها اجازه می دهد از چندین فرکانس به طور همزمان برای استفاده بهتر از پهنای باند شبکه موجود استفاده کنند.

تنها نقطه ضعف این است که روترهای Wi-Fi 7 هنوز با قیمت های رقابتی در دسترس نیستند. برخی از روترهای Wi-Fi 7 مانند TP-Link Deco BE85 وجود دارد، اما این یک سیستم روتر مش 1500 دلاری است و تقریباً برای هر کسی بیش از حد است.

بخوانید: ChatGPT اکنون می تواند با شما صحبت کند و شما را زیر نظر بگیرد

 

9رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: