جدول محتوایی

نرم افزار های گرافیکی لینوکس

لینوکس هیچ کمبودی در نرم افزار طراحی گرافیکی ندارد. در این لیست بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک لینوکس را بررسی خواهیم کرد.

برخی کاربران لینوکس برای ایجاد طرح های گرافیکی یا ادیت عکس ها، از ابزار های آنلاین مانند Canva استفاده میکنند. اما مشکل اینجاست که ممکن است گاهی به اینترنت دسترسی نداشته باشیم و نتوانیم از این ابزار های انلاین استفاده کنیم.

برنامه های گرافیکی لینوکس زیادی وجود دارد که به هنرمندان دیجیتال کمک می کند تا کار خود را بهبود بخشند. شاید برنامه هایی که با لینوکس وجود دارند از نظر تجاری محبوب نباشند، اما ویژگی های قدرتمندی را ارائه می دهند.

در این مقاله، ما به طور خاص تمرکز خود را بر روی ابزارهایی متمرکز می کنیم که با طراحی ها و ویرایشگرهای تصویر دیجیتال سروکار دارند.

آموزش نصب پوسته Xonsh مخصوص پایتون برای کاربران لینوکس.

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک برای لینوکس

اکنون، اجازه دهید 5 مورد از بهترین ابزارهای لینوکس را برای هنرمندان دیجیتال بررسی کنیم.

 

1. GIMP

 

طراحی گرافیک لینوکس 1

 

GIMP مخفف GNU Image Manipulation Program می باشد. نرم افزار GIMP یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای یک هنرمند دیجیتالی است که از اوبونتو یا هر توزیع لینوکس دیگر استفاده میکند.

یک ابزار لینوکس کاملا رایگان برای یک طراح گرافیک بدون توجه به سطح تخصص است. حتی اگر متخصص هستید، می توانید از آن استفاده کنید، یا اگر تازه کار هستید، می توانید به خوبی از آن استفاده کنید. GIMP چیزهای زیادی برای ارائه به جز ویرایش یک عکس یا طراحی مجدد آن دارد. علاوه بر این، بدون صرف هزینه، می توانید تمام کارهای اولیه طراحی یا ویرایش و برخی از کارهای پیچیده دستکاری تصویر را نیز انجام دهید.

اگر در اوبونتو اجرا می کنید، می توانید آن را در لیست مرکز نرم افزار اوبونتو بیابید. می‌توانید مستقیماً آن را از آنجا نصب کنید و اگر در توزیع دیگری از لینوکس هستید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به صفحه راهنمای نصب آن‌ها بروید.

 

 

2. Krita

 

طراحی گرافیک لینوکس 2

 

Krita به عنوان یک افزونه با KOffice برای تسهیل ویرایش تصویر در مجموعه ابزارهای آفیس در نظر گرفته شد. با این حال، مشخص شد که پتانسیل بسیار بیشتری برای تبدیل شدن به یک اپلیکیشن دسکتاپ مستقل در رقابت با برنامه هایی مانند GIMP دارد.

در کمال تعجب، هنوز مانند GIMP نیست. با این حال، بیشتر برای استفاده توسط تصویرگران، کاریکاتوریست ها، و هنرمندان طراحی مفهومی متمرکز شده است. قطعاً طیف وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهد و همیشه در حال توسعه است. همچنین، می توانید استدلال کنید که Krita رابط کاربری بهتری در مقایسه با GIMP ارائه می دهد.

اخیراً قابلیت رندر انیمیشن، پشتیبانی کامل از OSX، انتخابگر رنگ پیشرفته و موارد دیگر را معرفی کرده است. به همین ترتیب با استفاده از افزونه ها قابل توسعه است. این مجموعه خوبی فیلترها را برای انتخاب به ارمغان می آورد و همچنین توانایی کنترل لایه ها در یک تصویر را درست مانند Adobe Photoshop فراهم می کند. می تواند فایل های زیادی را وارد کند، اما پشتیبانی از فایل های PSD را متوقف کرده است.

برای ورود به صفحه دانلود Krita کلیک کنید.

 

 

3. Inkscape

 

طراحی گرافیک لینوکس 3

 

Inkscape یک ویرایشگر گرافیکی متن باز است. می توانید آن را به عنوان جایگزینی برای Adobe Illustrator بر روی سیستم لینوکس خود نصب کنید. رابط کاربری ارائه شده در اینجا ممکن است چندان جذاب نباشد، اما با ویژگی ها و ابزارهای قدرتمند ارائه شده بسیار خوب است.

بدیهی است که این یکی از بهترین ابزارهای لینوکس برای هنرمندان دیجیتال است که به طور فعال توسعه یافته است. اگر کار با آن را آسان‌تر می‌دانید، اما همچنان Adobe Illustrator را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به راحتی فایل خود را در قالب فایل Illustrator اکسپورت کنید و بعداً آن را در Illustrator وارد کنید. همچنین می توانید به فرمت فایل SVG، SVGZ، LaTeX و POV-Ray اکسپورت کنید. افزونه هایی وجود دارند که به شما امکان می دهند فایل ها را به صورت PDF، EPS و غیره ذخیره کنید.

اگر شما یک متخصص برجسته باشید، ممکن است Inkscape مناسب نباشد، زیرا فاقد ویژگی‌های خاصی است که در ویرایشگر های گرافیکی وکتور تجاری محبوب موجود است. با این حال، اگر هنرمندی هستید که یک ابزار رایگان و آسان برای استفاده را به یک ابزار گران قیمت ترجیح می دهید، قطعا می توانید از آن استفاده کنید.

می توانید این را مستقیماً از مرکز نرم افزار اوبونتو دریافت کنید. در هر صورت، اگر توزیع لینوکس دیگری را اجرا می کنید، می توانید با وارد کردن دستور زیر، آن را از طریق ترمینال نصب کنید:

sudo apt install inkscape

 

 

4. Karbon

 

طراحی گرافیک لینوکس 4

 

یک برنامه ترسیم وکتور منبع باز. کربن همچنین به عنوان Karbon 14، Kontour و KIllustrator شناخته می شود. این ابزار به شما امکان می دهد نقشه های برداری را ویرایش و ایجاد کنید. یکی از مناسب ترین ابزارهای لینوکس برای هنرمندان دیجیتالی است که با گرافیک برداری سروکار دارد. این شامل ابزار گرادیان، ابزار شکل مسیر، ابزار مداد، ابزار خوشنویسی و غیره است.

شما می توانید تصاویر SVG را وارد کرده و با سهولت زیادی آن را ویرایش کنید. Karbon یک رابط کاربری عالی ارائه می دهد که قابل تنظیم است. علاوه بر این، ابزار ویرایش مسیر پیشرفته را ارائه می دهد. همچنین، با استفاده از افزونه های سازگار با آن، برای استفاده های مختلف قابل توسعه است.

می توانید مستقیماً آن را از مرکز نرم افزار اوبونتو نصب کنید. در هر صورت، می توانید دستور زیر را در ترمینال برای نصب آن تایپ کنید:

sudo apt install karbon

 

 

5. Pinta

 

طراحی گرافیک لینوکس 5

 

درست مانند سایر ابزارهای نرم افزاری ویرایش تصویر، پینتا هم از جایی به بعد به یکی از ابزارهای محبوب لینوکس برای هنرمندان دیجیتال تبدیل شد. یک نرم افزار منبع باز است که ویژگی های زیادی را به همراه دارد.

اگر قبلاً از نرم افزار Paint.Net استفاده می کردید، تقریباً مشابه است. به عبارت دیگر، می توانید آن را به عنوان جایگزینی برای Paint.Net برای Linux/Ubuntu استفاده کنید. انواع ابزارهای طراحی را در آن پیدا خواهید کرد که عبارتند از – قلم مو، ابزار طراحی دست آزاد، مداد، اشکال و غیره. این فقط یک ابزار رنگ آمیزی معمولی نیست، بلکه به شما امکان می دهد لایه های یک تصویر را کنترل کنید.

علاوه بر این، فیلترها و افکت های زیادی (تاری حرکت، حذف قرمزی چشم، درخشش، پیچ و تاب) برای کمک به بهبود تصویر ارائه می دهد. شما به راحتی می توانید نوار ابزار را در موقعیت مورد نیاز تنظیم کنید. این دارای یک ویژگی تنظیم به سبک داک است که با استفاده از آن می توانید پدهای مختلف را پیکربندی کنید تا با توجه به سبک کاری خود، داک یا باز شوند.

 


 

در این مقاله، با برخی از بهترین نرم افزار های طرای گرافیک لینوکس برای هنرمندان دیجیتال آشنا شدید. البته، فهرستی که ما گردآوری کردیم، فقط شامل گزینه‌ های محبوب و پر استفاده تقریباً برای همه افرادی بود که از لینوکس/اوبونتو استفاده می‌کردند.

در واقعیت، ابزارهای زیادی برای هنرمندان دیجیتال وجود دارد، اما بیشتر آنها برای ویندوز و macOS هستند. یافتن چیزی که به صورت اختصاصی در لینوکس در دسترس است یک کار چالش برانگیز است.

 

22رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: