جدول محتوایی

جایگزین های محصولات Adobe در لینوکس

در این مقاله بهترین جایگزین های Adobe برای لینوکس را فهرست می کنیم. این جایگزین های Adobe Creative Suite برای لینوکس نیز رایگان و منبع باز هستند.

Adobe تعدادی برنامه را تحت Adobe Creative Suite ارائه می دهد. این فقط به فتوشاپ محدود نمی شود، بلکه شامل نرم افزارهای مختلف دیگری است که در درجه اول در طراحی وب، ساخت لوگو، ویرایش ویدئو، ویرایش pdf و موارد دیگر کمک می کند.

با این حال، Adobe Creative Suite یک نرم‌افزار اختصاصی است که برای شما هزینه زیادی دارد و اگر کاربر لینوکس هستید، حتی اگر مایل به خرج کردن آن پول باشید، برای پلتفرم موجود نیست.

در این مقاله، ما قصد داریم برخی از بهترین جایگزین های محصولات Adobe برای لینوکس را به شما معرفی دهیم.

خرید هاست مخصوص سایت های وردپرسی و ووکامرس

بهترین جایگزین های Adobe برای لینوکس

تقریبا برای همه نرم افزار های Adobe در لینوکس یک جایگزین عالی داریم به جز Adobe Acrobat.

 

1. Gimp – جایگزین فتوشاپ در لینوکس

 

gimp on ubuntu

 

Adobe Photoshop محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار ویرایش گرافیکی هم برای کاربران عادی و هم حرفه ای است. این یک ابزار عالی برای ویرایش عکس، طراحی وب سایت و ایجاد گرافیک است.

وقتی صحبت از جایگزینی برای Adobe Photoshop می شود، GIMP بهترین جایگزین آن برای لینوکس است.

GIMP یک ویرایشگر تصویر رایگان و متن باز است که برای لینوکس، مک، ویندوز و سایر سیستم عامل ها موجود است. تعدادی ابزار پیشرفته را فراهم می کند که کار یک طراح گرافیک و عکاس را آسان تر می کند.

GIMP شامل گزینه هایی برای ایجاد آیکون، عناصر طراحی گرافیکی، ویژگی های مدیریت رنگ و غیره است. و گزینه های سفارشی سازی همراه با افزونه های اضافی کار شما را کمی آسان تر می کند.

مراجعه به صفحه دانلود در سایت اصلی

 

 

2. Inkscape – جایگزین ایلاستریتور

 

inkscape

 

Adobe Illustrator یک ابزار استاندارد است که برای ویرایش و طراحی گرافیک برداری مناسب است. با مجموعه ای چشمگیر از ابزارها و افکت های طراحی، به طور گسترده برای ویرایش برداری، ایجاد پوستر و غیره استفاده می شود.

Inkscape یک ابزار بسیار رقابتی، رایگان و متن باز برای Adobe Illustrator است. یک ویرایشگر وکتور قدرتمند، Inkscape دارای ابزارهای طراحی انعطاف پذیر، سازگاری با فرمت های مختلف فایل، ابزار متنی قدرتمند و پشتیبانی از منحنی های Bezier و spiro است. از ویژگی های گرافیکی وکتور مقیاس پذیر پیشرفته مانند مارکت، کلون و ترکیب پشتیبانی می کند.

مراجعه به صفحه دانلود از سایت اصلی

 

 

3. Scribus – جایگزین Adobe Indesign

 

scribus

 

Adobe InDesign یک برنامه نسخه دسکتاپ است که عمدتاً برای ایجاد پوستر، آگهی، بروشور، مجلات، روزنامه، کتاب و غیره استفاده می شود. از اکسپورت یک فایل به فرمت epub برای ایجاد کتاب های الکترونیکی پشتیبانی می کند. وقتی صحبت از جایگزینی برای Adobe InDesign در لینوکس می شود، Scribus یک جایگزین قدرتمند و آسان ارائه می دهد.

Scribus یک برنامه رایگان و متن باز است که برای تمام سیستم عامل های اصلی در دسترس است و بر پایه جعبه ابزار رایگان Qt است. از ایجاد طرح‌بندی تا حروفچینی و ایجاد ارائه‌ها و فرم‌های PDF متحرک و تعاملی، Scribus برای نوشتن روزنامه، بروشور، خبرنامه، پوستر و کتاب استفاده می‌شود.

مراجعه به صفحه دانلود از سایت اصلی

 

 

4. OpenShot – جایگزین ادوبی پریمیر

 

openshot

 

Adobe Premiere Pro یک برنامه ویرایش ویدیو از شرکت Adobe است که برای ویرایش ویدیو با وضوح بالا، ویرایش سطح نمونه صوتی، میکس صدای فراگیر 5.1 و موارد دیگر استفاده می شود.

OpenShot یک ویرایشگر ویدیویی قدرتمند و آسان برای استفاده است که بهترین جایگزین برای Adobe Premiere Pro در لینوکس است.

با یک رابط کاربری ساده، OpenShot تعداد زیادی ویژگی را فراهم می کند.

مراجعه به صفحه دانلود از سایت اصلی

 

 

5. Synifg – جایگزین Adobe Animate

 

Synfig

 

Adobe Animate برای ایجاد انیمیشن های تعاملی مفید است که روی همه چیز از دستگاه های تلفن همراه گرفته تا نمایشگرهای با وضوح فوق العاده بالا کار می کنند. وقتی صحبت از جایگزینی برای Adobe Animate می شود، Synfig یک جایگزین عالی منبع باز است.

Synfig یک برنامه گرافیکی وکتور دو بعدی رایگان و متن باز و انیمیشن مبتنی بر تایم لاین برای طراحی و رندر انیمیشن است. هدف برنامه ارائه انیمیشن با کیفیت با اشغال منابع کمتر و ایجاد توئین دستی است.

Synfig می‌تواند سایه‌زنی ملایم را با استفاده از گرادیانت های منحنی شبیه‌سازی کند و طیف گسترده‌ای از افکت‌های لحظه ای را ارائه می‌کند که می‌تواند روی لایه‌ها یا گروهی از لایه‌ها اعمال شود. شما می توانید عرض خطوط را در نقاط کنترل آنها کنترل و متحرک کنید و اطلاعات مرتبط را از یک شی به شی دیگر پیوند دهید.

مراجعه به صفحه دانلود از سایت اصلی

 

 

6. Darktable – جایگزین Lightroom

 

Darktable

 

Adobe Lightroom یک پردازشگر عکس و سازمان دهنده تصویر است که امکان مشاهده، سازماندهی و روتوش تعداد زیادی از تصاویر دیجیتال را فراهم می کند. با لایت روم، می‌توانید عکس‌هایتان را بهبود ببخشید، رنگ‌ها را افزایش دهید، اشیاء حواس‌پرتی را حذف کنید و عکس‌های کج‌شده را صاف کنید.

وقتی صحبت از جایگزینی برای Adobe Lightroom در لینوکس می شود، بهترین نرم افزار رایگان و متن باز Darktable است.

darktable یک برنامه گردش کار عکاسی و توسعه دهنده خام است که نگاتیوهای دیجیتال یا تصاویر RAW را مدیریت می کند. به شما امکان می دهد آنها را مشاهده کنید و ویژگی هایی برای بهبود آنها داشته باشید.

عملکردهای اولیه تصویر مانند برش و چرخش، بازسازی هایلایت، تعادل رنگ سفید، عملکرد معکوس و کنترل نوردهی را ارائه می دهد. عملیات تصویر تن شامل اصلاح نوردهی، تنظیمات سطح، تغییر نور، ایجاد کنتراست مجدد برای تصاویر HDR و غیره است.

darkable همچنین شامل عملیات تصویر رنگی برای تصحیح نوردهی بیش از حد و رنگ، کنتراست، افزایش اشباع و دستکاری کانال های RGB است. ماژول‌های Correction به شما کمک می‌کنند تا وضوح جزئیات، سطح نویز، حذف نقطه، انحرافات رنگی و موارد دیگر را مدیریت کنید.

مراجعه به صفحه دانلود از سایت اصلی

 

 

7. Natron – جایگزین افتر افکت

 

Natron

 

Adobe After Effects یک برنامه جلوه های بصری و موشن گرافیک است که برای فیلم سازی استفاده می شود.

Natron یک جایگزین عالی برای Adobe After Effects با ویرایش حرکت و گردش کار چند نما ارائه می دهد. با یک رابط کاربری بصری و یک رندر سریع، می توانید با یک ویرایشگر منحنی بسیار دقیق با فریم های کلیدی کار کنید.

می توان از آن به عنوان ابزار خط فرمان استفاده کرد و نسخه خط فرمان از ssh روی رایانه با هر صفحه نمایشی قابل اجرا است. این برنامه از بزرگنمایی و جابجایی برای تصاویر بزرگ پشتیبانی می کند، و شامل یک برگه دوپ با ویژگی های کامل برای ویرایش سریع کلیپ ها و فریم های کلیدی در زمان-فضا است.

می توانید یک بسته deb/rpm یا یک آرشیو قابل حمل را از این صفحه دانلود کنید.

 

 

8. Ardour – جایگزین Adobe Audition

 

Ardour

 

Adobe Audition یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال از Adobe Systems برای ویرایش و ترکیب محتوای صوتی است. وقتی صحبت از جایگزین متن باز برای Audition می شود، Ardor یک گزینه عالی است.

Ardor یک نرم افزار متن باز و رایگان و چند پلتفرمی برای ضبط، ویرایش و ترکیب فایل های صوتی مختلف است.

مراجعه به صفحه دانلود از سایت اصلی

 


 

Adobe Creative Suite یک محصول تجاری با توسعه و انتشار مداوم است. هنگامی که صحبت از جایگزین منبع باز برای محصولات Adobe در لینوکس می شود، ما چندین انتخاب داریم که برخی از آنها همتراز با محصولات Adobe هستند. با این حال، همیشه یک برنامه کاربردی وجود دارد که می تواند کارها را برای شما انجام دهد، فقط باید آن را پیدا کنید.

 

20رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: