درایورهای دستگاه می توانند برای هر کسی دردسر ایجاد کنند. درایور یک برنامه سخت افزاری است که تضمین می کند دوربین ها، چاپگرها و سایر ابزارهای متصل به رایانه ما بدون مشکل کار می کنند.

در گذشته، اینها اغلب باید به صورت دستی از فلاپی دیسک ها یا سی دی های همراه دستگاه نصب می شدند، اما امروزه اغلب به صورت خودکار از طریق اینترنت نصب می شوند.

در بهترین حالت، تمام به‌روزرسانی‌های درایور باید خودکار باشد و نیازی نیست خودتان کاری انجام دهید. اما اگر دستگاهی شروع به خرابی کرد، ممکن است ایده خوبی باشد که درایور را به صورت دستی به روز کنید.

شما می توانید این کار را با استفاده از یک برنامه خاص که توسط سازنده سخت افزار شما ارائه شده است انجام دهید. این که چگونه به نظر می رسد و نحوه انجام آن از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت است – بهتر است به دفترچه راهنما یا صفحه راهنمای سخت افزار خاص خود مراجعه کنید.

بخوانید: بخش واقعیت مجازی(VR) در سال 2023 با چه چالش هایی مواجه است؟

شما می توانید درایورهای دستگاه را از طریق ویندوز به روز کنید! در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

  1. منوی تنظیمات ویندوز را باز کنید (از طریق دکمه Start و Settings یا با استفاده از Windows-key +I) و Windows Update را فشار دهید.
  2. گزینه های پیشرفته > به روز رسانی اختیاری را انتخاب کنید. روی فلش سمت راست Driver updates کلیک کنید. ممکن است یک به روز رسانی برای دستگاهی که به رایانه شما متصل است وجود داشته باشد!

توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی‌های اختیاری درایور مواردی هستند که اگر همه چیز همانطور که باید کار می‌کند می‌توانید نادیده بگیرید – اما اگر در هر یک از لوازم جانبی شما مشکلی وجود دارد، این ممکن است به شما کمک کند.

6رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: