دیگر نگران دمای آیفون 15 خود نباشید. اپل به کاربران می گوید که بالاخره می توانند مدل های آیفون 15 خود را از فریزر خارج کنند. این شرکت روز چهارشنبه یک پچ iOS را با هدف رفع برخی از باگ‌ها منتشر کرد که باعث می‌شود گوشی‌ها بیش از آنچه باید کار کنند.

iOS 17.0.3 همه آیفون XS و مدل‌های بعدی را در بعدازظهر چهارشنبه ET عرضه کرد. در یادداشت مربوط به این وصله آمده است: «این به‌روزرسانی رفع اشکال مهم، به‌روزرسانی‌های امنیتی و مشکلی را برطرف می‌کند که ممکن است باعث شود آیفون گرم‌تر از حد انتظار کار کند.»

از زمان انتشار آن، برخی از کاربران آیفون 15 پرو شکایت کرده‌اند که دستگاه‌هایشان نسبتاً داغ کار می‌کنند، مانند فشار دادن دمای 108 درجه فارنهایت. در حالی که دستگاه هنگام اجرای بازی‌های بزرگ و AAA دمای بالایی داشت، برخی از کاربران از داغ شدن تلفن در هنگام استفاده معمولی شکایت داشتند. برخی از کاربران ابراز نگرانی می‌کنند که تلفن‌هایشان کندتر کار می‌کند یا وقتی خیلی داغ می‌شوند کاملاً خاموش می‌شوند. این دستگاه‌ها آنقدر گرم شده‌اند که برخی از کاربران با نصب فن‌های خنک‌کننده پس از فروش در پشت جدیدترین تلفن برتر اپل شوخی می‌کنند.

در ابتدا، اپل علت این مشکل را گوشی هایی دانست که در چند روز اول راه اندازی از قدرت پردازش زیادی استفاده می کردند. سپس روز دوشنبه، اپل ادعاهای خود را اصلاح کرد و گفت که این مشکل به دلیل یک باگ در داخل iOS ایجاد شده است. برنامه‌های خاصی مانند اینستاگرام، اوبر و بازی Asphalt 9 نیز پردازنده A17 Pro را بارگذاری می‌کنند. اپل گفت که با این توسعه دهندگان برنامه کار می کند تا وصله های خود را نیز صادر کند.

اپل سعی کرده است تاکید کند که این مشکل مربوط به سخت افزار نیست، خواه قاب تیتانیومی جدید باشد یا تراشه A17. اپل در عوض اصرار داشت که این قاب نسبت به سری قبلی فولاد ضد زنگ توانایی اتلاف حرارت بهتری دارد.

یادداشت‌های اصلاحی دقیقاً توضیح نمی‌دهند که چه چیزی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون‌ها تغییر کرده است، اگرچه آنها نوعی سوءاستفاده را مورد بررسی قرار می‌دهند که به یک بازیگر محلی مخرب اجازه می‌دهد از امتیازات بالاتری در تلفن برخوردار شود.

در این میان، برخی از کاربران مشکلات دیگری را کشف کرده‌اند که می‌تواند آیفون 15 را هنگام استفاده از پد شارژ بی‌سیم در خودروهای مدرن BMW خراب کند. هر زمان که سخت‌افزار جدید منتشر می‌شود، مشکلات ظاهر می‌شوند، و خوب است که می‌بینیم اپل حداقل تلاش می‌کند تا به وعده‌های اصلاح‌شده عمل کند (البته فقط پس از اعتراض‌های عمومی کمی). باید منتظر بمانیم و نظرات کاربران را بشنویم تا ببینیم آیا این به‌روزرسانی واقعاً این مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

بخوانید: توانایی ویندوز 11در آپدیت درایورهای دستگاه

نظر شما درباره این پست چه بود ؟

دسته بندی شده در: