جدول محتوایی

در این سال، ارزش بازار جهانی VR به 15.8 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به کمتر از 12 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است. پیش بینی می شود بیش از 15 میلیون محموله هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای استفاده تجاری در سال 2023 و 17.81 میلیون محموله هدست وجود داشته باشد. برای استفاده مصرف کننده و پیش بینی می شود که بازار جهانی واقعیت توسعه یافته (XR) تا سال 2026 به بیش از 100 میلیارد دلار برسد.

اما بخش VR فضای آسانی برای نوآوران نیست که بتوانند به سمت و سوی خود برسند و کسب‌وکاری بسازند که در درازمدت ادامه داشته باشد. رقابت بالا است و فناوری به سرعت در حال توسعه است – بنابراین بیایید به چالش‌های کلیدی این بخش در سال 2023 نگاه کنیم.

بخوانید: عیب یابی مشکلات DNS در روتر میکروتیک

1. دسترسی به هدست VR

هنوز یک چیز است. دسترسی یکی از موانع اصلی برای مصرف کنندگان علاقه مند به واقعیت مجازی است – و این آن را به یکی از موانع اصلی ورود برای استارتاپ های VR نیز تبدیل می کند.

هدست‌ها می‌توانند گران، حمل و نقل و ذخیره‌سازی حجیم باشند، و به این دلیل که هنگام استفاده طولانی مدت از آن ناراحت هستند، شناخته می‌شوند. افراد مختلف هنگام استفاده از هدست‌های مختلف، سطوح راحتی بیشتر و کمتری را گزارش می‌کنند – اما اتفاق نظر وجود ندارد که هر هدست راحتی قابل اعتمادی را برای اکثر کاربران فراهم می‌کند.

2. تولید محتوای با کیفیت بالا

ارائه دهندگان تجربه VR باید به تولید محتوای با کیفیت بالا ادامه دهند – در غیر این صورت کاربران علاقه خود را به این فناوری از دست خواهند داد.

مقاله ای در سال 2022 که در مجله Multimedia Alternate Realities منتشر شد، چهار جنبه از کیفیتی را که کاربران از تجربیات VR انتظار دارند، شناسایی کرد:

  1. کیفیت کاراکترها
  2. سازگاری بصری
  3. کنترل دیدگاه
  4. اثربخشی

اما تولید محتوای جذاب و با کیفیت بالا برای VR هزینه بر است. طبق VR Vision، پس از تولید ویدیوی حرفه ای 360 3D را می توان با کمتر از 10 هزار دلار در هر دقیقه ویدیو اجرا کرد – اما همان محتوا برای یک محیط تعاملی تقریبا دو برابر هزینه خواهد داشت.

علاوه بر این، کیفیت هدست های VR ثابت نیست. کاربران ممکن است بسته به هدست خاصی که روی آن سرمایه گذاری کرده اند، تجربه بسیار متفاوتی از محتوای VR داشته باشند – بنابراین برای طراحان دشوار است که کنترل کیفیت موثری را اجرا کنند و از ثبات بین دستگاه ها اطمینان حاصل کنند.

یک مطالعه جدید در مجله Sensors (Basel) نشان می‌دهد که شناسایی دقیقاً چه چیزی باعث ایجاد درک کیفیت خوب در هدست واقعیت مجازی از دیدگاه مصرف‌کنندگان می‌شود، چقدر برای محققان مهم است. تحقیقات دقیق در مورد این عوامل کیفیت می‌تواند بهینه‌سازی آینده این فناوری را هدایت کند – تولیدکنندگان را قادر می‌سازد هدست‌هایی را توسعه دهند که می‌توانند در بازار رقابتی باشند و تجربه‌ای ثابت برای کاربران فراهم کنند.

این مطالعه دو جهت تحقیقاتی را برای آینده مشخص کرد:

یکی از آنها این است که تحقیقات مربوط به کلان داده‌های مصرف‌کننده را به پلتفرم تجارت الکترونیک جهانی گسترش دهیم، تلاش کنیم طیف وسیع‌تری از بازخورد مصرف‌کنندگان را در مورد هدست‌های واقعیت مجازی به‌دست آوریم، سپس درک مصرف‌کننده را از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشین تحلیل کنیم.

«… مورد دیگر، تقسیم بیشتر گروه‌های کاربری و سناریوهای استفاده برای پیشنهادهای بهینه‌سازی کاربر برای فناوری سنجش فاصله و فناوری سنجش نوری، و مطالعه حساسیت و محدوده قابل قبول کاربران خاص برای حسگرهای مختلف در سناریوهای خاص است.»

3. حقوق مالکیت دارایی دیجیتال

همه برای خرید و داشتن دارایی های دیجیتال در متاورس آزاد هستند. اما تاکنون، مشخص نیست که چگونه می‌توان حقوق مالکیت را اجرا کرد – بنابراین کاربران نمی‌توانند مطمئن باشند که داشتن یک دارایی دیجیتال واقعاً به چه معناست.

در اکثر کشورها، دارایی های دیجیتال در حال حاضر به عنوان دارایی به منظور حقوق مالکیت به حساب نمی آیند. چه دولت‌های بیشتری به مسائل مربوط به حقوق مالکیت با مقررات جدید رسیدگی کنند، یا اینکه مالکیت دارایی‌های دیجیتال توسط فناوری غیرمتمرکز مانند بلاک چین کنترل می‌شود، مهم است که به کاربران در مورد آنچه که در واقع مالکیت دارند و چگونه می‌توانند از آن محافظت کنند، شفافیت و اطمینان داده شود. زیرا بدون اطمینان به حقوق مالکیت خود، مردم انگیزه کمی برای خرید دارایی های دیجیتال دارند.

رشد بازار نسبت به منطقه متفاوت است

اگرچه بازار جهانی VR در حال رشد است، سرعت این رشد منطقه به منطقه متفاوت است. در عربستان سعودی، بازار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال 2023 به 85.7 میلیون دلار خواهد رسید و انتظار می‌رود درآمد تا سال 2027 با CAGR سالم 14.08 درصد رشد کند و به حجم بازار پیش‌بینی شده 145.2 میلیون دلار برسد.

طبق تحقیقات MarkWide، بازار VR در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و علاقه به منطقه MENA افزایش یافته است. این رشد توسط عواملی از جمله:

  • افزایش سرمایه گذاری در فناوری
  • افزایش پذیرش VR در تعدادی از صنایع (از جمله مراقبت های بهداشتی، آموزشی، گردشگری و غیره)
  • تقاضای فزاینده برای بازی و سرگرمی در منطقه

هم سرمایه‌گذاران دولتی و هم خصوصی به طور فعال به استارت‌آپ‌های واقعیت مجازی کمک مالی می‌کنند – و مصرف‌کنندگان «به‌دنبال تجارب فراگیرتر و واقعی‌تر هستند».

عربستان سعودی و منطقه اطراف آن یک اکوسیستم فناوری و سرمایه‌گذاری پر جنب و جوش را برای رونق استارت‌آپ‌های واقعیت مجازی فراهم می‌کنند.

9رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: