جدول محتوایی

آیفون 14 پرو

آیفون 14 پرو اپل قرار است موبایلی باشد که می تواند با ارائه طرحی متفاوت از آیفون 13 پرو، محدوده آیفون را متزلزل کند. تاکنون شایعات زیادی درباره این گوشی از حذف ناچ گرفته تا بازگشت تاچ آیدی اشاره کرده اند.

آخرین شایعات آیفون 14 (به روز رسانی 30 آوریل)

  • بر اساس شایعات تا کنون، آیفون 14 در مقابل گوگل پیکسل 7 در پاییز امسال نبرد بسیار جالبی است.
  • یک عکس لو رفته از پنل‌های صفحه نمایش آیفون 14 پرو که ادعا می‌شود، به ما نگاه بسیار واضحی به دوربین جدید حفره‌دار و بریدگی‌های Face ID می‌دهد که می‌تواند جایگزین بریدگی نمایشگر شود.
  • ماکت‌های آیفون 14 تغییرات طراحی را برای هر مدل نشان می‌دهند. از جمله بریدگی‌ها و ماژول دوربین بزرگ‌تر.

 

تاریخ عرضه و قیمت آیفون 14 پرو

 

آیفون 14 پرو

 

به طور طبیعی، اپل در مورد هر گونه اطلاعات مربوط به آیفون های بعدی خود، به خصوص در مورد تاریخ عرضه و قیمت، بسیار سختگیر است. اما با توجه به عرضه‌های قبلی، می‌توانیم بگوییم که انتظار می‌رود آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر رونمایی شود.

بر اساس الگوهای قبلی اپل، آیفون 14 می تواند سه شنبه 13 سپتامبر معرفی شود و عرضه آن 10 روز بعد در 22 سپتامبر دنبال شود، اما این فقط حدس و گمان است.

شایعه شده بود که تمام مدل‌های آیفون ۱۴، از جمله پرو، در اواخر ماه مارس تحت آزمایش اعتبارسنجی مهندسی (EVT) قرار می‌گیرند. این بدان معناست که طراحی چهار گوشی که انتظار می‌رود در این محدوده باشند، اکنون متوقف است. امیدواریم فقط یک شایعه باشد.

یک افشاگر ادعا کرده است که سه مدل از چهار مدل آیفون 14 افزایش قیمت دارند، اما قطعاً این فقط یک شایعه است.

اگر درست باشد، قیمت آیفون 14 پرو از 1099 دلار شروع می شود که 100 دلار افزایش نسبت به آیفون 13 پرو 999 دلاری دارد. و آیفون 14 پرو مکس نیز ممکن است شاهد افزایش مشابهی باشد و قیمت آن به 1199 دلار برسد. این جهش نسبتاً قابل توجه در قیمت راه اندازی مطمئناً کیف پول هر کسی را که امیدوار است یک آیفون 14 نسل بعدی رده بالا به دست آورد ضربه خواهد زد.

 

طراحی آیفون 14 پرو

Tipster Jon Prosser مجموعه ای از رندرها را به نمایش گذاشته است که ظاهرا بر اساس اطلاعات فاش شده است که تغییرات بزرگ احتمالی را برای iPhone 14 Pro نشان می دهد.

رندرهای Prosser سه دوربین را در پشت آیفون 14 پرو نشان می دهد. ممکن است از برخی شماتیک‌های رقیب که نشان می‌دهند مدل‌های آیفون 14 پرو بسیار شبیه همتایان آیفون 13 خود هستند، ناامید شوید. آرایه دوربین برجسته بازگشته است و حتی در iPhone 14 Pro بزرگتر شده است. همچنین شایعه شده است که گوشی های جدید 0.2 میلی متر ضخیم تر از آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هستند.

گزارش‌های دیگر همچنین نشان می‌دهند که ماژول دوربین بزرگ‌تر می‌شود. به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، دلیل این امر این است که برای قرار دادن یک دوربین 48 مگاپیکسلی به یک ماژول بزرگتر نیاز است. در نتیجه، افشای دیگری ادعا می‌کند که گوشه‌های آیفون 14 پرو (اما نه پرو مکس) گردتر می‌شوند تا بهتر با گوشه‌های منحنی ماژول جدید مطابقت داشته باشند.

طراحی آیفون 14 پرو

 

طراحی جلو

از دیگر تغییرات قابل توجه طراحی در شایعات مختلف آیفون 14 پرو، حذف بریدگی نمایشگر است. راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، انتظار دارد که اپل یک برش قرص شکل برای Face ID به همراه یک سوراخ پانچ ارائه دهد، بنابراین اساساً دو برش.

در زیر یک شماتیک میبینید از یک افشاگر که نشان می دهد طراحی آیفون 14 پرو چگونه می تواند باشد. با این حال، ما مطمئن نیستیم که این یک پیشرفت نسبت به نسخه قبلی باشد.

ناچ آیفون 14 پرو

 

صفحه نمایش آیفون 14 پرو

 

شرکت جوان و تحلیلگر Display Supply Chain Consultants بار دیگر ایده آیفون 14 پرو با بریدگی دوربین دوگانه را مطرح کرده است. ظاهرا آیفون باید یک سال دیگر صبر کند تا صفحه نمایش بدون بریدگی داشته باشد.

مجموعه دیگری از رندرهای CAD به ما ذهنیت دیگری از ظاهر آیفون 14 پرو با طراحی بدون بریدگی میدهد.

بهترین تصور از تغییرات طراحی را می توان در برخی از ماکت های آیفون 14 مشاهده کرد. در مورد مدل‌های آیفون 14، نه تنها دو بریدگی را در نمایشگر جلو مشاهده می‌کنید، بلکه ماژول دوربین بزرگ‌تر را می‌بینید.

ماکت آیفون 14 پرو

 

برخی شایعات اولیه وجود داشت مبنی بر اینکه Touch ID می تواند در قالب یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بازگردد. با این حال، هیئت منصفه هنوز درباره احتمال این موضوع صحبت نمی کند. تحلیلگر Ming Chi-Kuo معتقد است که تا چند سال دیگر آیفونی با Touch ID یا Face ID زیر نمایشگر وجود نخواهد داشت. این امر بسیار ناامیدکننده بود، زیرا در این زمان‌های پوشیدن ماسک، داشتن جایگزینی برای Face ID بسیار مفید است.

اما با iOS 15.4، فیس آی دی می تواند یک کاربر را حتی زمانی که ماسک زده است تشخیص دهد.

 

آیفون 14 پرو USB-C

شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد اپل بالاخره مسیر پورت USB-C را با آیفون 14 پرو خواهد رفت. که منطقی است زیرا بسیاری از دستگاه های آن قبلاً اتصال USB-C دارند. با این حال، شایعات جدیدتر ادعا می‌کنند که اپل از لایتنینگ از طریق USB-C استفاده می‌کند، اما به پورت‌های لایتنینگ به‌روزرسانی‌شده با انتقال سریع‌تر داده USB 3.0 روی می‌آورد. این درحالی است که اتحادیه اروپا به تبدیل USB-C به شارژر استاندارد برای دستگاه های قابل حمل مانند تلفن ها نزدیک تر می شود.

برای برخی افراد، USB-C در آیفون 14 پرو یک ویژگی ضروری است. در واقع، کانکتور لایتنینگ احتمالاً بدترین بخشآیفون است، زیرا ممکن است در طول زمان فرسوده شود. متأسفانه، اپل بعید است که لایتنینگ را کنار بگذارد، مگر اینکه استانداردها آن را مجبور کنند.

 

صفحه نمایش آیفون 14 پرو

 

صفحه نمایش آیفون 14 پرو

 

یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های آیفون 13 پرو، نمایشگر نرخ به‌روزرسانی دینامیک 120 هرتز بود. به لطف استفاده از پنل LTPO، صفحه نمایش می تواند از 120 هرتز به 10 هرتز در مواقعی که به نرخ تازه سازی سریع نیاز بود، برسد و در نتیجه باعث صرفه جویی در عمر باتری می شود.

ما انتظار نداریم با شایعات موجود در مورد آیفون 13 پرو، این موضوع تغییر کند. اما همانطور که در OnePlus 10 Pro مشاهده می‌شود، می‌توان از پنل LTPO نسل بعدی استفاده کرد که می‌تواند کارایی انرژی را بهبود بخشد.

طبق شایعات تاکنون، آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی نسل قبلی خود خواهد ماند. به احتمال زیاد آیفون 14 پرو با همان اندازه صفحه نمایشی که با آیفون 13 پرو داشتیم عرضه خواهد شد.

 

دوربین های آیفون 14 پرو

انتظار تغییر بزرگی در تعداد دوربین‌های آیفون 14 پرو نداشته باشید، زیرا گفته می‌شود که گوشی‌های پرو از ترکیب استاندارد آرایه اصلی، فوق عریض و تله فوتو استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه چگونه تلفن‌های اپل به طور منظم در مجموعه بهترین تلفن‌های دوربین ما قرار می‌گیرند، این چیز بدی نیست.

اما یکی از افشاگری‌ها حاکی از آن است که آیفون14 پرو دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است. که در نهایت می‌تواند تغییری نسبت به دوربین‌های 12 مگاپیکسلی که اپل برای سال‌ها استفاده می‌کرد، ایجاد کند. در حالی که عکاسی محاسباتی کوپرتینویی یکی از بهترین‌های موجود است. داشتن مگاپیکسل بیشتر برای بازی احتمالاً در پردازش نور و جزئیات به آیفون 14 پرو دامنه بیشتری می‌دهد.

اما یک فروشنده معمولی اپل میگوید مدل‌های استاندارد آیفون 14 را به دوربین‌های 12 مگاپیکسلی مجهز هستند. و تنها مدل‌های پرو انتظار می‌رود دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی داشته باشند.

هنوز هیچ تغییری برای دوربین فوق عریض اعلام نشده است.

زمینه برای افزایش زوم دوربین تله فوتو وجود دارد، زیرا ثبت اختراع اپل به این شرکت اشاره می کند که روی دوربین زوم به سبک پریسکوپ کار می کند. اگر قرار بود چنین قابلیتی در آیفون عرضه شود، برای آیفون 14 پرو خواهد بود.

تحلیلگر Ming-Chi Kuo یکی از اولین شایعاتی را که در مورد دوربین جلو شنیده ایم ارائه می دهد. این شایعه برای هر دو مدل پرو و استاندارد آیفون 14 صدق می کند. Kuo انتظار دارد دوربین جلویی فوکوس خودکار داشته باشد که باعث بهبود تصویر در تماس‌های FaceTime می‌شود. این تحلیلگر همچنین دیافراگم بازتر – f/1.9 در آیفون 14 در مقابل f/2.2 در آیفون فعلی – را پیش‌بینی می‌کند که می‌تواند به عکس‌های کم نور کمک کند.

 

مشخصات آیفون 14 پرو و عمر باتری

 

باتری آیفون 14 پرو

 

هیچ شایعه محکمی در مورد مشخصات آیفون14 پرو وجود ندارد. اما پیش‌بینی اینکه هر مدل جدید دارای تراشه بهبود یافته باشد، کار سختی نیست، همانطور که در مورد هر آیفون جدید وجود دارد.

به دنبال A15 Bionic، انتظار داریم یک تراشه A16 Bionic با عملکرد بهبود یافته در سراسر صفحه ببینیم. انتظار می‌رود این تراشه از گره فرآیند 5 نانومتری به گره 4 نانومتری منتقل شود. مودم 5G ساخت اپل نیز می تواند یک امکان باشد.

اساسا، آیفون 14 پرو به احتمال زیاد نسبت به A15 Bionic، افزایش قابل توجهی در عملکرد پردازنده، گرافیک و پردازش عصبی دارد. این که چقدر برای یک کاربر معمولی قابل توجه خواهد بود، ممکن است چندان واضح نباشد. اما انتظار نداشته باشید که آیفون 14 پرو با هر کاری که بر سر آن گذاشته می شود، دست و پنجه نرم کند.

به طور عجیبی، Kuo تنها آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را برای دریافت A16 Bionic در پیشبینی و ادعا می کند که آیفون 14 با تراشه A15 خواهد ماند. این اولین مورد برای اپل خواهد بود زیرا همیشه آیفون های جدید را به سیلیکون ارتقا یافته مجهز کرده است. نشت دوم از Shadow_Leak این را تایید می کند. شاید کمبود بزرگ تراشه در دو سال گذشته ممکن است زنجیره تامین اپل را به هم ریخته باشد.

معرفی بهترین هدست های برند هایپر ایکس

با این حال، همه چیز همچنان گیج کننده است. زیرا طراحی در این نسخه ضخیم تر است. ادعا می شود که آیفون14 از نسخه چیپست A15 Bionic استفاده می کند که مدل های امسال آیفون 13 پرو را تامین می کند. این تراشه به 6 گیگابایت رم مجهز است، در حالی که آیفون 13 و آیفون 13 مینی با توجه به خرابی ها از 4 گیگابایت رم استفاده می کنند. بنابراین این یک نوع ارتقاء خواهد بود، اما نه معادل ارتقاء کامل تراشه. به این ترتیب امتیازات بیشتری را در ضریب جذابیت آیفون 14 پرو نسبت به مدل استاندارد قرار می دهد.

اخیراً فاش شده است که ادعا می کند آیفون 14 پرو با 8 گیگابایت رم عرضه می شود. با این حال، تحلیلگر جف پو پیشبینی میکند که هر چهار مدل آیفون 14 با 6 گیگابایت رم عرضه می شوند که برای ما عجیب به نظر می رسد.

فضای ذخیره‌سازی احتمالاً تا 1 ترابایت افزایش می‌یابد، اما هنوز هیچ شایعه‌ای برای ذخیره‌سازی کامل آیفون 14 پرو منتشر نشده است.

هنوز هیچ شایعه ای درباره میزان باتری یا ظرفیت آن منتشر نشده است. اما ما مطمئن هستیم که آیفون14 پرو با 11 ساعت و 42 دقیقه ای که آیفون 13 پرو در تست باتری انجام داد، مطابقت خواهد داشت یا از آن فراتر می رود، که گوشی را مجبور می کند تا زمانی که از بین می رود، صفحات وب را به طور بی پایان در یک اتصال سلولی بارگیری مجدد کند. آیفون 13 پرو مکس 12 ساعت و 16 دقیقه طولانی را مدیریت کرد، بنابراین ما انتظار داریم که آیفون 14 پرو مکس همان کاری را انجام دهد یا بهتر از اپل کارایی تراشه و گوشی را افزایش دهد.

بهترین ماوس های گیمینگ در سال 2022 + قیمت ماوس گیمینگ

در مورد 5G، ما انتظار داریم آیفون 14 پرو از یک تراشه مودم 5G کوچکتر جدید استفاده کند. اندازه کوچکتر باید به این معنی باشد که برای کارکردن باتری انرژی کمتری مصرف می کند و ممکن است فضای بیشتری برای گسترش باتری وجود داشته باشد. این بدان معناست که عمر باتری قابل توجه آیفون 13 را می توان حتی بیشتر از این هم بهبود بخشید.

متأسفانه، به نظر می رسد که آیفون 14پرو ممکن است پیشرفت های ایجاد شده توسط تراشه جدید 5G کوالکام، اسنپدراگون X70 را از دست بدهد. این تراشه شامل یک پردازنده هوش مصنوعی 5G، اولین در نوع خود، خواهد بود که به سیستم مودم اجازه می دهد تا از هوش مصنوعی برای بهینه سازی آنتن گوشی و مدیریت بهتر پرتوهای 5G به تلفن های 5G استفاده کند. ارقام کوالکام به ویژه برای شبکه‌های 5G مبتنی بر mmWave در مکان‌هایی مانند استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها مفید خواهند بود، اگرچه هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به مدیریت سیگنال‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز نیز کمک کند.

آیفون 14 پرو علاوه بر اتصال سلولی و وای فای، قابلیت اتصال به شبکه های ماهواره ای را نیز دارد. این قابلیتی است که برای اولین بار در زمان عرضه آیفون 13 در سال گذشته ظاهر شد. در حالی که این قابلیت به موقع برای آن تلفن‌ها به دست نیامده است، کارشناسان مطمئن می‌گویند که ارتباطات ماهواره‌ای اضطراری برای مدل‌های آیفون 14 امکان‌پذیر است. ایده این است که وقتی در منطقه‌ای هستید که اتصال تلفن همراه یا وای فای خوبی ندارد، می‌توانید پیام‌های متنی را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به سرویس‌های اضطراری ارسال کنید و آنها را از موقعیت مکانی خود آگاه کنید.

 

چشم انداز آیفون 14 پرو

آیفون 14 پرو می‌تواند همان تلفنی باشد که بسیاری از ما منتظر آن بوده‌ایم. با توجه به اینکه مدل‌های پرو تکامل واقعی آیفون‌هایی را که در چند سال گذشته دیده‌ایم ارائه می‌دهند. مطمئناً از آیفون 13 و آیفون 12 غیرقابل تشخیص نخواهد بود. اما ما گمان می‌کنیم که این نسل آینده آیفون زبان طراحی و قابلیت‌هایی را معرفی خواهد کرد که زمینه را برای سایر آیفون‌ها فراهم می‌کند. و اکنون که آیفون SE (2022) عرضه شده است، این چیزی است که iPhone SE در مورد آیفون 14 به ما می گوید.

 

10رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: