جدول محتوایی

کتاب های آموزش برنامه نویسی Perl‍‍

اگر یکی از اهداف شما تسلط بر زبان برنامه نویسی Perl است و به منابعی نیاز دارید که به شما کمک کند تا به انتهای آن برسید، به این مقاله توجه جدی داشته باشید. در این پست بهترین گزینه ها را در مورد کتاب های آموزش برنامه نویسی Perl ارائه خواهیم کرد. که ترکیبی از کتاب ها برای مبتدیان و همچنین کسانی است که می خواهند مهارت های خود را ارتقا دهند. برای خودآموزان یا کسانی که در برنامه نویسی یا علوم کامپیوتر تحصیل میکنند هممیتواند مفید باشد.

زبان برنامه نویسی Perl در ابتدا توسط لری وال در سال 1987 به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه منظوره یونیکس توسعه یافت. این زبان خانواده ای از دو زبان برنامه نویسی سطح بالا، همه منظوره و پویا است و از زمان ایجاد تغییرات و بازنگری های زیادی را تجربه کرده است. در این پست قصد داریم با معرفی کتاب هایی که می توانید از آنها برای یادگیری زبان Perl استفاده کنید را به شما معرفی کنیم.

بزرگترین مرجع یادگیری لینوکس

Think Perl 6

این کتاب برای مبتدیان در نظر گرفته شده است و نیازی به دانش برنامه نویسی قبلی ندارد. کتاب Think Perl 6 شامل بیش از 100 تمرین با راه حل های متعدد و بیش از 1000 نمونه کد است تا بتوانید به سرعت آنچه را که یاد می گیرید تمرین کنید. این کتاب به شما کمک می کند تا سفر برنامه نویسی خود را با کمک Perl 6، خواهر کوچکتر زبان برنامه نویسی محبوب Perl آغاز کنید. نوشته لورن روزنفلد، که حدود 20 سال به همراه آلن داونی، استاد علوم کامپیوتر در کالج مهندسی اولین، مهندس نرم افزار بوده است.

  • مفاهیم اساسی شامل متغیرها، عبارات، عبارات، توابع، شرطی ها، بازگشت و حلقه ها.
  • یادگیری ساختارهای داده پایه رایج و مفیدترین الگوریتم ها.
  • در برنامه نویسی شی گرا غوطه ور شوید و یاد بگیرید که چگونه انواع برنامه ها را با زبان Perl بسازید.
  • استفاده از گرامرها و عبارات منظم برای تجزیه و تحلیل محتوای متنی.

پس از تکمیل این کتاب، امیدواریم بتوانید برنامه هایی برای حل مسائل نسبتاً دشوار در Perl 6 بنویسید. این کتاب شامل تمرین های زیادی است و نویسندگان خوانندگان را تشویق می کنند تا برای انجام آنها تلاش واقعی انجام دهند.

Think perl 6

خرید کتاب Think Perl 6

 

Beginning Perl Programming: From Novice to Professional

اگر با پرل تازه کار هستید، این کتاب توسط ویلیام بو راثول شما را با Perl 5 آشنا می کند و مفاهیم اصلی برنامه نویسی Perl مانند متغیرها، کنترل جریان، عبارات و I/O را خواهید آموخت. همچنین تطبیق الگو را پوشش می دهد و نشان می دهد که زبان برنامه نویسی پرل بسیار انعطاف پذیر و قدرتمند است و از ابر نمی ترسد.

این منبع بینش ارزشمندی را در مورد نقش پرل در مورد همه این وظایف و کارهای دیگر ارائه می دهد که شروعی عالی در ماجراجویی برنامه نویسی پرل شما به شما می دهد.

چیزهایی که یاد میگیرید:

  • انجام عملیات بر روی مقادیر اسکالر.
  • استفاده از متغیرهای اسکالر، آرایه و آرایه انجمنی.
  • کار با دستورات کنترل جریان مانند if، if، while، while، for.
  • خواندن و نوشتن مستقیم روی فایل های دارای دسته فایل.
  • استفاده از عبارات شرطی مانند مقایسه عددی و رشته ای، عبارات منظم، آزمایش فایل و عبارات پرل.
  • قالب بندی خروجی با دستورات قالب.
  • و بسیاری موارد دیگر …

پس از مطالعه و استفاده از این کتاب، می توانید شروع به نوشتن اسکریپت های قدرتمند خود برای حل بسیاری از مشکلات وب و برنامه نویسی کنید.

کتاب آموزش زبان برنامه نویسی Perl

خرید کتاب Beginning Perl Programming

 

Perl by Example

مربی برنامه نویسی افسانه ای سیلیکون ولی، الی کویگلی، متن کلاسیک خود را به طور کامل به روز کرده و بر روی برنامه های کاربردی کلیدی پرل امروزی، به ویژه اتوماسیون، آزمایش، استخراج داده ها و نگهداری کدهای قدیمی متمرکز کرده است. او همچنین این نسخه را برای بازتاب شیوه‌های «پرل مدرن» که از زمان پرل 5.10 ظهور کرده‌اند، بازبینی کرده است.

اگر به یک کتاب دقیق و گام به گام در مورد چیزهایی که می خواهید تا حد امکان درک کنید نیاز دارید، این کتاب شما را تحت تأثیر قرار می دهد و در یادگیری Perl شما کمک می کند.

کتاب آموزش زبان برنامه نویسی Perl

     خرید کتاب Perl by Example

 

کتاب های دیگر برای یادگیری زبان برنامه نویسی Perl :

 

  • Pro Perl Programming: From Professional to Advanced
  • Perl Cookbook: Solutions & Examples for Perl Programmers
  • Mastering Perl: Creating Professional Programs with Perl
  • Programming Perl: Unmatched power for text processing and scripting

 

دانستن زبان برنامه نویسی Perl از جمله مدیریت سیستم لینوکس، برنامه نویسی شبکه، توسعه وب و موارد دیگر استفاده کنید. با کتابهایی که به شما معرفی کردیم، در عرض کمترین زمان میتوانید استاد Perl شوید.

 

18رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: