جدول محتوایی

تاریخ انتشار iOS 16

اپل از  در یک برنامه  معرفی محصولات خود که به طور سنتی همه ساله برای اعلام آخرین به‌روزرسانی iOS و محصولات خود در ماه ژوئن در WWDC  است برگزار میشود احتمالا از ورژن جدید ios 16 رونمایی خواهد کرد.

با در دسترس بودن iOS 15.4.1، اپل بر روی ارائه ویژگی‌های مهم در موارد دیگر تمرکز کرده است. 1 به روز رسانی در سال‌های گذشته، شاهد بودیم که ترک‌پد در iOS 13.4 در کنار ProRes در iOS 15.1 در اکتبر سال گذشته ظاهر شد.

انتظار اینکه تا زمانی که iOS 16 را ببینیم، iOS 15.5 با ویژگی های مهم تری برای iPhone و iPad شما وجود داشته باشد، چندان طولانی نیست.
iOS 16 از آیفون‌های پشتیبانی می‌کند

اپل سعی می کند در هر نسخه جدید iOS از انواع مدل های آیفون پشتیبانی کند. iOS 15 حداقل از iPhone 6S پشتیبانی می کند که در سال 2015 منتشر شد.

یک افشای اولیه نشان می‌دهد – جای تعجب ندارد – که آیفون 6 اس (به همراه آیفون 6 اس پلاس و آیفون SE اصلی) iOS 16 را دریافت نخواهد کرد، اما همه چیز از آیفون 7 به بعد دریافت خواهد کرد.

مطمئناً انتظار داشتن حداقل پشتیبانی از iOS 16 برای سری آیفون 7 طولانی نخواهد بود، اما برخی از ویژگی‌ها احتمالاً به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری دوربین یا تراشه در برخی از مدل‌های آیفون به تعویق افتاده است.

هر نسخه iOS دارای یک ویژگی اصلی است، اما همچنین یک سری پیشرفت های جزئی در سراسر صفحه ارائه می شود. به عنوان مثال، اگر هنوز یک آیفون 8 دارید، ممکن است از مزایای برخی از ویژگی‌های کوچک iOS 16 بهره ببرید. اما به احتمال زیاد ویژگی بزرگی را که اپل به نمایش خواهد گذاشت از دست خواهید داد.
اخبار و درز

جدا از تاریخ انتشار و جزئیات سازگاری در بالا، تنها چیزی که تا به حال در مورد iOS 16 شنیده ایم این است که ممکن است ویجت های بزرگ و تعاملی داشته باشد.

ظاهراً اینها در داخل به عنوان “InfoShack” نامیده می شوند، و می توانید نحوه ظاهر آنها را در تصویر زیر مشاهده کنید. آنها اساساً دارای چندین ویجت کوچکتر با سبک های مختلف هستند.

 

آنچه می خواهیم ببینیم

ما هنوز چیز زیادی در مورد iOS 16 نمی دانیم، اما ایده خوبی از آنچه از آن می خواهیم داریم، با ویژگی های زیر در صدر فهرست ما قرار دارد.
برنامه دوربین بازطراحی شده

دانلود سرور مجازی ایران

برنامه دوربین بازطراحی شده

 

دوربین آیفون در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است و لنزهای بیشتری اضافه شده و ویژگی‌هایی مانند حالت شب و حالت سینمایی معرفی شده است.

با این حال، این بدان معنی است که برنامه دوربین شروع به احساس نفخ کرده است. دسترسی به تنظیمات اجباری فلاش یا نوردهی به چند تند کشیدن بیشتر از آنچه می‌خواهیم، ​​در کنار ژست‌های مخفی که نیازی به آن احساس نمی‌شود، نیاز دارد.
رد شدن از آگهی
تبلیغات

با انتشار iOS 15.2، شاهد ظاهر شدن یک دکمه ماکرو جدید بودیم که می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت نیاز، عکس‌های نزدیک را با دقت بیشتری تنظیم کنید. اگرچه این فقط برای سری آیفون 13 است.

شروع دوباره با اپلیکیشن دوربین می‌تواند به کاربران جدید کمک کند تا به روشی کاملاً جدید عکس بگیرند، و در کنار آن به کاربران فعلی روش جدیدی برای گرفتن عکس و فیلم ارائه دهند.

تصور اینکه اپل برنامه‌های بزرگ‌تری برای دوربین‌های مدل‌های آینده آیفون دارد طولانی نیست، که به معنای ویژگی‌های جدیدی است که در صورت لزوم آن‌ها را روشن و خاموش می‌کنیم. بیایید برنامه‌ای را ببینیم که برای آنچه قبلاً طراحی شده بود، دوباره طراحی شده است، و پایه‌ای را برای آنچه در آینده می‌آید ایجاد می‌کند.

یادداشت سریع برای آیفون

 

این قابلیتی است که در iPadOS 15 و macOS 12 Monterey ظاهر می‌شود، جایی که می‌توانید انگشت خود را از گوشه سمت راست پایین بکشید و می‌توانید به سرعت برخی از یادداشت‌ها را تایپ کنید، مهم نیست در کجای دستگاه خود هستید.

حرکات زیادی وجود دارد که می‌توانید در آیفون انجام دهید، بنابراین اضافه کردن یکی دیگر ضرری ندارد. کشیدن از گوشه سمت راست پایین، یادداشتی را نشان می‌دهد که می‌توانید به سرعت آن را تایپ کرده و برای تاریخ بعدی ذخیره کنید.

با توجه به اینکه انگشت شست شما نقطه اصلی تعامل شما با تلفن هوشمند است، این یک پیروزی آسان است که واقعاً می تواند به یادداشت سریع چیزی کمک کند. همچنین به جای اینکه به مرکز کنترل در بالا سمت راست برسید و نماد Notes را انتخاب کنید، فشار انگشت شست شما را ذخیره می کند.

 

ویجت های اتوماسیون خانگی

 

از آنجایی که ویجت‌ها در iOS 14 تغییر یافته‌اند، در کنار قابلیت قرار دادن آنها در هر نقطه از صفحه اصلی، برخی از برنامه‌های دیگر با ویجت‌های خاص خود برای کمک به کاهش برخی از مراحل عرضه نشده‌اند. یکی از مثال های آشکار اپلیکیشن Home است.

ممکن است مجموعه ای از چراغ های هوشمند در خانه خود داشته باشید که در آن از برنامه برای کمک به مدیریت آنها استفاده می کنید. اما اگر می‌خواهید به سرعت چراغی را روشن کنید، اگر از سیری بپرسید یا اگر برنامه پاسخ نمی‌دهد، ممکن است با تأخیر مواجه شوید، که اغلب در تجربه ما اتفاق افتاده است.

وجود یک ویجت در صفحه اصلی برای چراغ‌های هوشمند واقعاً می‌تواند به کاهش مراحل روشن کردن سریع لامپ اتاق خواب کمک کند، به جای اینکه مجبور باشید برنامه Home را پیدا کنید.

کمی عجیب است که ویجت هنوز ظاهر نشده است، اما امیدواریم که نه تنها به iOS 16، بلکه نسخه‌های آینده macOS و iPadOS نیز برسد.

 

Air apps

 

اگر یکی از لوازم جانبی AirPods یا AirTag دارید، ممکن است امتحان و مدیریت هر یک از اینها برای شما سخت باشد. تنظیمات AirPods فقط از طریق بلوتوث از داخل برنامه تنظیمات قابل دسترسی هستند، در حالی که تنظیمات AirTags از طریق برنامه Find My قابل دسترسی هستند.

توانایی مدیریت این موارد از طریق یک برنامه متمرکز «AirThings» می‌تواند بسیاری از سردرگمی‌ها را در مورد آنچه از اپل دارید برطرف کند.

فروشندگان شخص ثالث مانند سونی برنامه‌های خاصی را ارائه می‌کنند که می‌توانند به شما در مدیریت هدفون و موارد دیگر برای مدیریت بهتر ویژگی‌هایی که این هدفون‌ها ارائه می‌کنند، کمک کنند. امکان انجام همین کار، بدون نیاز به رفتن به بلوتوث در برنامه تنظیمات، می تواند سادگی زیادی را برای مدیریت دستگاه های شما به ارمغان بیاورد.

 

گزینه های تم بهتر

در سال 2019، به لطف چند ویژگی جدید که برنامه Shortcuts در iOS 13 ارائه کرد، شاهد هجوم تم ها بودیم.

با Shortcuts، می‌توانید از برنامه برای ایجاد دستورات راه‌اندازی برای سایر برنامه‌ها استفاده کنید و نماد دلخواه خود را در صفحه اصلی آن قرار دهید. این باعث شده است که تم های زیادی برای کاربران آیفون در دسترس قرار گیرد.

YouTuber Marques Brownlee یک راهنمای کوتاه برای ایجاد نمادهای خود با Shortcuts ایجاد کرد.

 

اما iOS 16 می تواند فراتر از این باشد. یک دسته جدید در اپ استور می تواند تم ها را دانلود کرده و سپس در برنامه تنظیمات انتخاب شود. همچنین می‌توانید رنگ‌ها و صداهای مختلف را برای اعلان‌ها انتخاب کنید و آن‌ها را به‌عنوان یک تم جداگانه تنظیم کنید، که می‌تواند با Automations در برنامه Shortcuts نیز فعال شود.

شاید توسعه دهندگان شخص ثالث بتوانند صداها و تم های خود را نیز در دسترس قرار دهند. در حالی که محدودیت‌هایی برای تغییر سایر نمادهای برنامه وجود دارد، اما می‌تواند فردیت مورد نظر کاربران از دستگاه‌های خود را بیشتر گسترش دهد.

8رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: