جدول محتوایی

پردازنده Ryzen 7000

در این پست خبری از وبلاگ ایرانیکاسرور، میخواهیم در مورد آخرین اخبار از سری پردازنده های AMD یعنی Ryzen 7000 صحبت کنیم.

AMD در سخنرانی اصلی Computex 2022 خود برای انتشار طیف وسیعی از پردازنده های دسکتاپ Ryzen 7000 صحبتهایی کرد. اینها اولین هسته‌های پردازشگر رایانه شخصی با فرآیند 5 نانومتری هستند و وعده‌های DDR5، PCIe 5.0 و گرافیک یکپارچه RDNA 2 را می‌دهند.

این پایان یک دوره و شروع یک دوره جدید است. ببینید، سری Ryzen 7000 اولین CPU AMD در پنج سال اخیر خواهد بود که نیاز به یک سوکت جدید دارد. این سوکت AM5 است که پشتیبانی از PCIe 5.0 و سایر پیشرفت‌ها را به همراه دارد.

اینها اولین تراشه‌های دسکتاپ هستند که از فرآیند 5 نانومتری استفاده می‌کنند و همچنین می‌توانند بیش از 5 گیگاهرتز را تقویت کنند و AMD سرعت کلاک 5.5 گیگاهرتز را در طول ارائه نشان می‌دهد.

پردازنده Ryzen 7000 با پرچمدار i9-12900KS اینتل برابری می کند. یک شاهکار ستودنی برای AMD که به دنبال عملکرد و نه سرعت ساعت در نسل های قبلی بوده است.

بزرگ‌ترین تقویت‌کننده ممکن است سرعت کلاک نباشد، بلکه «بیش از 15 درصد» عملکرد سریع‌تر تک رشته‌ای نسبت به Ryzen 5000 باشد. بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها هنوز تنها به یک هسته نیاز دارند، بنابراین تجربه دسکتاپ شما را بهبود می‌بخشد.

 

پردازنده Ryzen 7000

 

نکته جالب دیگر در مورد پردازنده Ryzen 7000 این است که هر چیپ دارای سطوحی از گرافیک یکپارچه خواهد بود. این بدان معناست که شما فقط به یک کارت گرافیک اختصاصی برای برنامه ها یا بازی های فشرده نیاز خواهید داشت.

این همچنین به این معنی است که اگر منتظر ورود یک GPU هستید، می‌توانید سیستم خود را ببندید. این چیز کوچکی نیست، زیرا کمبود GPU به دلیل استخراج رمز ارز و کاهش سرعت زنجیره تامین هنوز یک مشکل واقعی است.

 

 

پلتفرم AM5 به این معنی است که شما به یک مادربرد جدید نیاز دارید ؟

مادربردهای AM5 بسته به کاری که باید با آن‌ها انجام دهید، از یکی از سه سطح زیر تولید می‌شوند:

  • X670 Extreme: بیشترین اوکلاک، PCIe 5.0 برای همه چیز
  • X670: اورکلاک علاقه مندان، PCIe 5.0 در فضای ذخیره سازی، اختیاری در گرافیک
  • B650: قیمت گذاری پایه، PCIe 5.0 در فضای ذخیره سازی

این بدان معناست که حداقل یک اسلات ذخیره سازی NVMe m.2 در هر سطح، برای SSD های PCIe 5.0 فوق العاده سریع دریافت خواهید کرد. AMD می گوید این در خواندن متوالی 60 درصد سریعتر از PCIe 4.0 است. همراه با DirectStorage مایکروسافت، این می تواند به معنای زمان بارگذاری 1 ثانیه در برخی از عناوین باشد.

هر سه ردیف دارای حداکثر 24 خط پهنای باند PCIe 5.0 و حداکثر 14 پورت USB 3.x هستند. برخی از این پورت ها از 20 گیگابیت بر ثانیه و USB-C پشتیبانی می کنند. مادربردها همچنین می توانند تا چهار خروجی نمایشگر با ترکیبی از HDMI 2.1 و DisplayPort 2 داشته باشند.

 

پردازنده جدید AMD

 

آیا AM5 پشتیبانی طولانی مدتی را که پلتفرم خروجی AM4 از AMD دریافت کرده است، دریافت خواهد کرد؟

AMD پنج نسل از پردازنده های Ryzen را در مدت پنج سال در پلتفرم AM4 قرار داده است. فقط می توانیم امیدوار باشیم که آنها همان سطح پشتیبانی را با AM5 انجام دهند.

در حالی که ما چیزهای زیادی در مورد CPU های آینده می دانیم، AMD به شماره مدل، قیمت یا تاریخ عرضه خاصی اشاره نکرد. به محض دریافت جزئیات، قبل از پنجره انتشار پاییز، به شما اطلاع خواهیم داد.

نظر شما در مورد سری جدید از پردازنده های AMD یعنی مدل Ryzen 7000 چیست؟

 

19رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: