جدول محتوایی

با فراوانی محتوای وب در دسترس، برخی از آنها می توانند بی فایده یا حتی مضر باشند. چنین نمونه هایی شامل وب سایت هایی با محتوای صریح، فعالیت های کلاهبرداری یا بدافزارهایی است که می توانند سیستم شما را آلوده کنند.

اکثر مرورگرهای وب مدرن، از جمله Google Chrome، به شما اجازه می دهند تا دسترسی به صفحات وب را که می خواهید از آن اجتناب کنید، مسدود کنید.

برای کمک به شما در انجام این کار، شش راه برای مسدود کردن وب‌سایت‌ها در کروم را مرور می‌کنیم. همچنین راه‌هایی را برای رفع انسداد یک وب‌سایت در Chrome در صورتی که نظر خود را تغییر دهید بررسی خواهیم کرد.

نحوه مسدود کردن یک وب سایت: 6 روش موجود

راه‌های مختلفی برای مسدود کردن یک وب‌سایت در Google Chrome وجود دارد، و می‌توانید یکی را انتخاب کنید که با هدفتان مطابقت دارد. به عنوان مثال، استفاده از یک برنامه افزودنی کروم می‌تواند روشی مفید باشد، زیرا به دانش فنی گسترده نیاز ندارد، و استفاده از Windows Parental Control برای محدود کردن دسترسی به اینترنت فرزندان شما عالی است.

بیایید به هر روش شیرجه بزنیم.

نحوه مسدود کردن وب سایت در کروم با استفاده از برنامه افزودنی

مسدود کردن یک وب سایت در کروم با استفاده از برنامه های افزودنی مسلماً ساده ترین روش است زیرا این ابزار وظیفه را برای شما مدیریت می کند. این همچنین برای کاربران ویندوز، لینوکس و macOS مناسب است.

در اینجا نحوه مسدود کردن وب سایت ها در Chrome با استفاده از BlockSite آورده شده است:

  1. به سایتی که می خواهید مسدود کنید مراجعه کنید.
  2. روی نماد BlockSite واقع در گوشه سمت راست بالای مرورگر خود کلیک کنید.
  3. برای محدود کردن دسترسی به وب سایت، روی دکمه Block this site کلیک کنید.
  4. برای محدود کردن دسترسی به وب سایت، روی دکمه Block this site کلیک کنید.

توصیه می کنیم از BlockSite استفاده کنید – یکی از محبوب ترین افزونه های مسدود کننده وب سایت با بیش از سه میلیون دانلود. تنها کاری که برای شروع استفاده از این افزونه freemium باید انجام دهید این است که به فروشگاه وب Chrome مراجعه کرده و آن را از آنجا دانلود کنید.

BlockSite را در نوار جستجو تایپ کنید و مطابق شکل زیر روی نتیجه سمت راست کلیک کنید.

پس از آن، روی دکمه افزودن به کروم در بالا سمت راست کلیک کنید و منتظر بمانید تا دانلود برنامه افزودنی به پایان برسد.

پس از اتمام دانلود، BlockSite به لیست افزونه های کروم شما اضافه می شود.

همچنین می توانید با دسترسی به داشبورد BlockSite یک URL وب سایت را به لیست بلاک خود اضافه کنید. به سادگی گزینه های بیشتری را در افزونه BlockSite انتخاب کنید و روی گزینه ها کلیک کنید. در تب Block Sites، می‌توانید وب‌سایت‌ها را با وارد کردن URL آنها در فیلد موجود، مسدود کنید.

اگر می‌خواهید در حالت ناشناس کروم از دسترسی به وب‌سایت‌های موجود در فهرست بلاک خود جلوگیری کنید، روی نماد چرخ‌دنده برای تنظیمات برنامه افزودنی کلیک کنید، سپس روی دکمه «فعال کردن در حالت ناشناس» کلیک کنید.

علاوه بر این، BlockSite این ویژگی ها را برای Google Chrome فراهم می کند:

  • Focus mode حالت فوکوس با تنظیم تایمر، سایت ها را به طور موقت مسدود می کند. همچنین می‌توانید فواصل زمانی بین حالت‌های فوکوس تنظیم کنید تا هر زمان که می‌خواهید استراحت کنید، بدون محدودیت مرور کنید.
  • Block by words وب سایتی را که نام دامنه یا URL آن حاوی کلمه یا عبارت خاصی است مسدود کنید.
  • Categories وب سایتی را که نام دامنه یا URL آن حاوی کلمه یا عبارت خاصی است مسدود کنید.
  • Redirect هر وب سایت مسدود شده را بر اساس پیکربندی خود به آدرس دیگری هدایت کنید.
  • Scheduling فقط دسترسی به وب سایت ها را در یک برنامه زمانی خاص که انتخاب می کنید مسدود کنید.

نسخه رایگان BlockSite به شما امکان می دهد سه وب سایت مختلف را در لیست بلاک خود داشته باشید. اگر می‌خواهید بلوک‌های نامحدود دریافت کنید و به ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند حفاظت از رمز عبور و صفحه بلوک سفارشی دسترسی داشته باشید، از طرح ممتاز آن استفاده کنید که از 3.99 دلار در ماه شروع می‌شود.

نحوه مسدود کردن سایت ها در کروم برای آیفون و اندروید

BlockSite همچنین به عنوان برنامه ای برای مسدود کردن وب سایت ها یا برنامه ها در دستگاه های تلفن همراه شما در دسترس است. این می تواند راحت باشد زیرا از قبل با رابط کاربری در افزونه کروم آشنا هستید.

برای مسدود کردن وب‌سایت‌ها در دستگاه Android خود، راهنمای زیر را دنبال کنید:

  1. از دستگاه تلفن همراه خود به فروشگاه Google Play دسترسی پیدا کنید و برنامه BlockSite را جستجو کنید. روی Install کلیک کنید.
  2. به برنامه BlockSite در تنظیمات دستگاه خود اجازه دهید و آن را باز کنید.
  3. نماد سبز سبز را برای مسدود کردن سایت ها یا برنامه ها پیدا کنید.
  4. کلمه کلیدی یا نام دامنه ای را که می خواهید مسدود کنید وارد کنید. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی نمادهای زیر بخش پیشنهادات برنامه، برنامه‌های خاصی را مسدود کنید.
  5. پس از اتمام کار، روی دکمه Done ضربه بزنید.
  6. مرورگر یا برنامه خود را باز کنید تا نتیجه را ببینید. هنگامی که سعی می کنید به وب سایت یا برنامه دسترسی پیدا کنید، BlockSite باید یک صفحه مسدود را نشان دهد.

برای مسدود کردن یک سایت یا یک برنامه با BlockSite با استفاده از تلفن iOS، همان مراحل بالا را دنبال کنید، مگر اینکه به جای آن به Apple App Store بروید. در آنجا، برنامه BlockSite را برای iOS آماده نصب خواهید یافت.

نحوه مسدود کردن وب‌سایت‌ها در کروم با کنترل‌های داخلی

کنترل والدین یک ویژگی برجسته در دستگاه ها و نرم افزارهای مختلف مدرن است. این یک ابزار عالی برای محدود کردن زمان استفاده از دستگاه برای کودکان و مدیریت محتوایی است که آنها می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

نحوه تنظیم کنترل‌های والدین در ویندوز 11 و گوگل کروم را توضیح خواهیم داد. در همین حال، macOS یک کنترل والدین داخلی به نام Screen Time ارائه می‌کند، اما سایت‌های کروم را مسدود نمی‌کند.

اگر می خواهید وب سایت ها را در ویندوز 11 مسدود کنید، این مراحل را دنبال کنید:

  1. در منوی Windows، تنظیمات ← حساب‌ها را برای راه‌اندازی حساب فرزند پیدا کنید.
  2. روی خانواده و سایر کاربران → افزودن عضو خانواده → افزودن حساب کلیک کنید.
  3. یک پنجره جدید ظاهر می شود که از شما می خواهد ایمیل مربوط به حساب را وارد کنید. آن را نادیده بگیرید و روی گزینه Create one for a child کلیک کنید.
  4. پس از ایجاد یک حساب فرزند جدید، از طریق صفحه حساب مایکروسافت خود به آن دسترسی داشته باشید.
  5. به فیلترهای محتوا → سایت های مسدود شده بروید. سپس URL یا نام دامنه سایتی را که می خواهید مسدود کنید وارد کنید.
  6. پس از اتمام، روی نماد مثبت کلیک کنید تا آن را به لیست بلاک خود اضافه کنید. برای افزودن سایت های بیشتر این روند را تکرار کنید.
  7. نتیجه را با جابجایی به حساب فرزندتان بررسی کنید و ببینید آیا سایت مسدود شده است یا خیر.

راه دوم استفاده از اپلیکیشن Google Family Link برای تلفن های همراه است.

هشدار! برخی از ویژگی‌ها ممکن است هنگام استفاده از برنامه Google Family Link در دستگاه همراه iOS کار نکنند

برای مسدود کردن یک سایت با استفاده از Google Family Link، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه را در فروشگاه Google Play دانلود کنید و یک حساب کاربری برای خانواده خود راه اندازی کنید.
  2. به حساب فرزندتان دسترسی داشته باشید.
  3. به مدیریت تنظیمات_ فیلترها در Google Chrome _ مدیریت سایت های مسدود شده بروید
  4. روی نماد افزودن استثنا ضربه بزنید.
  5. وب سایت یا دامنه ای را که می خواهید مسدود کنید تایپ کنید.
  6. ذخیره کنید و بررسی کنید که آیا سایت مسدود شده است.f

نحوه مسدود کردن وب‌سایت‌ها در کروم با استفاده از ویژگی جستجوی ایمن

همچنین می‌توانید با استفاده از ویژگی SafeSearch، وب‌سایت‌های خاصی را در مرورگر Chrome خود مسدود کنید. با دسترسی به تنظیمات برگزیده، این ویژگی را در حساب Google رایانه خود فعال کنید. تیک گزینه Turn on SafeSearch را بزنید و به پایین صفحه وب بروید تا روی Save کلیک کنید.

پس از فعال شدن، این ویژگی محتوای صریح را از نتایج جستجوی Google شما فیلتر می کند.

چرا باید وب سایت ها را مسدود کنید؟

سه دلیل اصلی برای مسدود کردن وب سایت وجود دارد:

  • محدودیت های محتوا: ممکن است بخواهید دسترسی به برخی از سایت ها را برای محافظت از کاربران در برابر محتوای وب خاص محدود کنید. برای مثال، والدین می‌توانند دسترسی به وب‌سایت‌های بزرگسالان را در دستگاه‌های خانواده محدود کنند.
  • سایت های مخرب: ویروس‌های رایانه‌ای برای دستگاه شما مضر هستند و گاهی اوقات می‌توانند از طریق یک برنامه آنتی ویروس عبور کنند. اگر وب‌سایت‌های خاصی را می‌شناسید که ممکن است حاوی بدافزار باشند، فوراً آنها را مسدود کنید.
  • حالت کار: مسدود کردن وب سایت ها می تواند به افزایش بهره وری کمک کند. افراد می توانند با حواس پرتی کمتری روی تلفن یا رایانه های رومیزی خود تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند.

نحوه رفع انسداد وب سایت ها در کروم

روش رفع انسداد وب‌سایت‌ها در Chrome شما به نحوه مسدود کردن آنها در ابتدا بستگی دارد.

بر اساس روش، این مراحل ساده را برای باز کردن مجدد دسترسی به وب‌سایت مسدود شده در Chrome دنبال کنید:

  • BlockSite extension: روی آیکون BlockSite نسخه دسکتاپ کلیک کنید و برای دسترسی به تنظیمات سایت مسدود شده Edit block list را انتخاب کنید. در بخش Blocked site، روی نماد سطل زباله در کنار URL سایت کلیک کنید تا آنها را از لیست خود حذف کنید
  • کنترل های والدین ویندوز: از طریق مدیر حساب مایکروسافت به حساب کودک دسترسی پیدا کنید. روی Content filters کلیک کنید، سپس URL سایت را در قسمت Blocked sites حذف کنید.
  • در حال ویرایش فایل میزبان: با استفاده از نرم افزار ویرایشگر متن، فایل میزبان را در سیستم عامل رایانه رومیزی خود باز کنید. به خط پایین فایل نگاه کنید و URL های مسدود شده را حذف کنید، سپس فایل را ذخیره کنید.
  • فهرست مسدودکننده URL Chrome: به URL مسدود شده در Google Admin Console خود دسترسی پیدا کنید، سپس دامنه سایت را از لیست بلاک URL حذف کنید.

بخوانید: بهترین وب سایت های فریلنسری برای یافتن کار در سال 2023

6رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!