جدول محتوایی

افزونه XML Sitrmaps

مشابه هر پلاگین وردپرس، افزونه XML Sitemaps برای بهبود سئو استفاده می شود. این افزونه به موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و Ask.com کمک می کند تا با ایجاد نقشه های خاص XML، سایت شما را بهتر ایندکس کنند. اگر می خواهید همه موتورهای جستجوی اصلی را در مورد محتوای جدید خود مطلع کنید، افزونه XML Sitemaps پس از ایجاد یک پست یا صفحه، این کار را انجام می دهد. استفاده از این افزونه به شما این امکان را می دهد که به راحتی Sitemap سایت خود را ایجاد کنید. با بیش از دو میلیون دانلود، Google XML Sitemaps محبوب ترین افزونه اختصاصی نقشه سایت برای وردپرس است.در این مقاله با ما همراه باشید تا افزونه Tutorial Configure XML Sitemaps را بررسی کنیم.

بهترین راه برای پیکربندی افزونه XML Sitemaps در وردپرس

افزونه XML Sitemaps نقشه های سایت XML و HTML را تولید می کند. به این ترتیب گوگل و سایر موتورها صفحات و پست های شما را ایندکس می کنند. وقتی شروع به استفاده از نقشه سایت می کنید، خزنده ها ساختار سایت شما را می بینند و آن را با کارایی بیشتری بازیابی می کنند. از انواع پست های وردپرس، از جمله پست های عمومی یا هر نوع پست سفارشی پشتیبانی می کند. اگر به نقشه سایت نیاز دارید اما افزونه سئوی درون صفحه را نمی خواهید، باید فقط این افزونه را نصب کنید.

نقشه سایت Google XML فضای زیادی را اشغال نمی کند. چه مبتدی باشید چه نباشید، استفاده از این افزونه دشوار نخواهد بود. برای بررسی مراحل لازم پیکربندی افزونه نقشه سایت XML با ما همراه باشید.

 

نصب افزونه Google XML Sitemaps در وردپرس

برای شروع بخش اصلی این راهنما، فرض می‌کنیم که قبلاً این افزونه وردپرس را نصب نکرده‌اید. نصب افزونه اصلا فرآیند پیچیده ای نیست. کافیست فقط مسیر زیر را برای نصب افزونه XML Sitemaps دنبال کنید:

1- به عنوان مدیر وارد داشبورد وردپرس خود شوید.

2- در پنل سمت چپ بر روی Plugins (افزونه ها) کلیک کنید. سپس Add New را انتخاب کنید.

3- google XML sitemaps را در کادر متن جستجو تایپ کنید. سپس، روی افزونه جستجو کلیک کنید.

توجه: از آنجایی که ممکن است بیش از یک نتیجه پیدا کنید، نویسنده افزونه را بررسی کنید. حتما افزونه صحیح را دانلود کنید. نویسنده این پلاگین Arne Brachhold است.

4- پس از پیدا کردن آن، روی Install Now کلیک کنید.

نصب افزونه Sitemap

 

5- پس از نصب موفقیت آمیز، روی لینک Activate Plugin کلیک کنید.

به این ترتیب، Google XML Sitemaps اولین نقشه سایت شما را به صورت خودکار تولید می کند و یک عکس فوری از وب سایت شما در وضعیت فعلی آن می گیرد. همچنین، می توانید نقشه سایت خود را با افزودن پسوند sitemap.xml / به دامنه خود مشاهده کنید.

 

نحوه پیکربندی افزونه XML Sitemaps

اکنون که افزونه XML Sitemaps را نصب کرده اید، آماده شروع پیکربندی آن هستید. به تنظیمات >> XML-Sitemap بروید. می توانید تنظیمات را همانطور که هستند رها کنید. اما اگر آن را پیکربندی کنید بسیار بهتر کار خواهد کرد. با ما همراه باشید تا روشی را به شما نشان دهیم که می توانید آن را به طور بهینه بر اساس نیازهای خود پیکربندی کنید.

اول از همه، هنگامی که نصب به پایان رسید، ممکن است پیامی را در بالای صفحه مشاهده کنید: “Search engines haven’t been notified yet“.

تنظیمات افزونه

 

برای پینگ کردن نقشه سایت خود به دو موتور جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ، روی لینک notify search engines about your sitemap کلیک کنید تا سایت شما در سریع ترین زمان ممکن ایندکس شود. سپس، افزونه باید به شما بگوید که پینگ شما موفق بوده است.

معرفی سایت مپ

 

در ادامه با 6 بخش پیکربندی این افزونه آشنا خواهید شد. بیایید ببینیم هر بخش افزونه XML Sitemaps چه وظیفه ای دارد:

 

1- تنظیمات پایه

 

تنظیمات افزنه Sitemaps

 

توصیه می شود که هر دو چک باکس Google و Bing را تیک دار بگذارند. به این ترتیب، می توانید تصمیم بگیرید که کدام موتورهای جستجو را می خواهید در مورد به روز رسانی سایت خود مطلع کنید. بنابراین، پس از انتشار هر پست جدید یا ویرایش پست‌های قدیمی، فرآیند پینگ تکرار می‌شود و خزنده‌ها برای بررسی تغییرات ارسال می‌شوند.

گزینه دیگر نقشه سایت شما را به فایل robot.txt اضافه می کند. با خزنده های موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کند و آنها را در اطراف وب سایت شما راهنمایی می کند و به آنها می گوید که چه چیزی را فهرست کنند. از آنجایی که فایل robot.txt برای موتورهای جستجو مفید است، به شما توصیه می شود که چک باکس robot.txt را علامت بزنید. به این ترتیب، شما را در برخی از موتورهای جستجوی اضافی نمایه می کند.

سپس، می توانید به پایین اسکرول کنید تا گزینه های پیشرفته را ببینید. شما می توانید دو تنظیمات اول را نادیده بگیرید زیرا این تنظیمات مربوط به محدودیت حافظه است و زمان اجرا تا حد زیادی اضافی است. در پایین تر، از شما خواسته می شود که XSLT stylesheet را پیکربندی کنید.

برای اینکه نقشه سایت شما زیباتر به نظر برسد، می توانید یک شیوه نامه XSLT جدید آپلود کنید. همچنین می توانید XSLT را به طور کلی غیرفعال کنید. اما توجه داشته باشید که موتورهای جستجو همچنان آن را به خوبی می خوانند.

مهم ترین مورد در این بخش، «override the base URL of the sitemap» است.

اکنون نقشه سایت شما به صورت پیش فرض در پسوند /sitemap.xml ظاهر می شود. به عنوان مثال domain.com/sitemap.xml.

سپس به فایل htaccess. سایت خود بروید و کد زیر را در آن قرار دهید: (میتوانید از نرم افزار های FTP مانند FileZila برای این کار استفاده کنید.)

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteRule ^sitemap(-+([a-zA-Z0-9_-]+))?\.xml(\.gz)?$ /your
blogdir/sitemap$1.xml$2 [L]
</IfModule>

 

توجه: به یاد داشته باشید که blogdir را با نام زیر شاخه خود جایگزین کنید.

فیلد نهایی یک نسخه HTML از نقشه سایت شما را برای ربات هایی که نمی توانند XML را درک کنند، پیکربندی می کند. این موضوع برای هیچ یک از موتورهای جستجوی بزرگ صدق نمی کند، اما اگر می خواهید در همه جا ایندکس شوید، کادر را علامت گذاری کنید.

2- صفحات اضافی – Additional Pages

در این بخش می توانید صفحات خارجی اضافی را برای اضافه کردن به نقشه سایت خود مشخص کنید که برای کسانی که از زیر دایرکتوری ها و زیر دامنه ها استفاده می کنند قابل استفاده است.

صفحات اضافی برای افزونه XML Sitemaps

 

روی Add new page کلیک کنید و دستورالعمل های ساده را دنبال کنید. سپس URL، سطح اولویت، فراوانی تغییر و تاریخ آخرین تغییر URL را مشخص کنید.

 

3- اولویت پست – Post Priority

سطوح اولویت بخش مهمی از نقشه سایت شما هستند زیرا مهمترین محتوای شما را به موتورهای جستجو منتقل می کنند. هر صفحه وب فردی سطح اولویت خود را دارد که بین 0 تا 1 در افزایش 0.1 امتیاز می گیرد.

اگر اکنون فکر می کنید که می توانید به همه URL های خود حداکثر اولویت 1.0 بدهید، باید به شما بگم که فقط در حد یک حدس خوشحال کننده است نه بیشتر!

چرا؟ از آنجایی که سطح اولویت URL نسبت به سایر URL های داخلی ارزیابی می شود، نباید به صفحه اصلی و پست وبلاگ خود اولویت یکسانی بدهید. زیرا واضح است که همه URL ها به یک اندازه ارزش ندارند.

اولویت پست افزونه sitemaps

 

بخش اولویت پست به نحوه امتیاز دهی به اولویت هر پست می پردازد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، سه گزینه وجود دارد:

الف) Do not use automatic priority calculation : با تمام پست‌ها به طور مساوی رفتار می‌کند، با مقدار اولویت واقعی بعداً اختصاص داده می‌شود.

ب) Comment count : اگر این گزینه را انتخاب کنید، اولویت بر اساس تعداد مطلق نظراتی که یک پست دریافت می کند محاسبه می شود.

ج) Comment average : این گزینه اولویت را بر اساس تعداد نظرات نسبت به سایر پست ها محاسبه می کند.

 

4- محتوای نقشه سایت – Sitemap Content

در این بخش، شما قادر خواهید بود موارد، انواع پست های سفارشی و طبقه بندی هایی را که می خواهید در نقشه سایت خود قرار دهید را انتخاب کنید.

محتوای sitemap

 

ترجیح شخصی شما تعیین می کند که آیا صفحات آرشیو یا برچسب خود را اضافه کنید یا نه، اما همچنین ایده آل است که همه پست ها، صفحات و انواع پست های سفارشی وردپرس را نیز شامل شود.

اگر نمی خواهید این صفحات در SERP ظاهر شوند و ارزش این صفحات مشکوک است در بهترین حالت مطمئن شوید که انتخاب آنها را از حالت انتخاب خارج کنید.

گزینه های Further را در پایین بخش خواهید دید. توصیه می شود این گزینه را علامت گذاری کنید زیرا شامل آخرین زمان های اصلاح شده است. زیرا اگر آن را علامت نزنید، موتورهای جستجو فقط محتوای جدید را بررسی می کنند، نه محتوای ویرایش شده اخیر.

 

5- موارد استثنا – Excluded Items

در این بخش از افزونه XML Sitemaps شما می توانید پست های وبلاگ خود را برای درج در نقشه سایت خود انتخاب کنید. بنابراین، در این بخش، می‌توانید کل دسته‌ها را از نقشه سایت حذف کنید، به علاوه پست‌ها و صفحات جداگانه را با وارد کردن شماره شناسه آنها حذف کنید.

موارد استثنا افزونه sitemaps

 

6- اولویت ها – Priorities

قبلاً با سطوح اولویت پست آشنا شدید. این بخش به شما امکان می‌دهد تا میزان اهمیت محتوای دیگر خود را رتبه‌بندی کنید. همچنین، باید مقادیر حداکثر و حداقل پست های وبلاگ را مشخص کنید.

اولویت ها

 

از آنجایی که صفحه اصلی شما احتمالاً مهم ترین صفحه شما است، به شما توصیه می شود حداکثر امتیاز 1.0 را به آن بدهید. سپس، صفحات استاتیک و پست های وبلاگ محبوب احتمالاً مهمترین صفحات بعدی شما خواهند بود، بنابراین به یاد داشته باشید که به آنها امتیاز بالایی نیز بدهید.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که محتوای بی اهمیت نباید امتیاز بالایی داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله نحوه پیکربندی افزونه XML Sitemaps را یاد گرفتید. داشتن نقشه سایت XML برای کمک به سئو سایت بسیار مهم است. نقشه سایت شما همه URL های شما و همچنین سطح اولویت و فرکانس تغییر را فهرست می کند. اگر URL های مناسبی را اضافه کنید، گوگل به راحتی به مهم ترین صفحات و پست های شما دسترسی خواهد داشت. برای ایندکس سریعتر پست ها و صفحات مورد نظر خود، می توانید اولویت آنها را تغییر دهید. همچنین، می‌توانید نقشه سایت XML خود را به سرچ کنسول Google اضافه کنید تا به Google کمک کنید نقشه سایت شما را سریع پیدا کند.

 

23رای - امتیاز 4.8 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: