جدول محتوایی

آموزش اتصال و افزودن Google Analytics به وردپرس

به دنبال ساده ترین راه برای راه اندازی Google Analytics 4 در وردپرس هستید؟ 😎

Google نسخه قدیمی Google Analytics را در 1 ژوئیه 2023 متوقف خواهد کرد، بنابراین اگر می‌خواهید داده‌های تاریخچه خود را در پراپرتی Google Analytics 4 جدید خود ایجاد کنید، بهتر است هرچه زود تغییرات لازم را اعمال کنید.

خوشبختانه این فرآیند بسیار ساده است. هنگامی که تغییر را انجام دادید، می توانید از ابزارها و ویژگی های به روز شده در Google Analytics (GA) نیز استفاده کنید.

در این پست، 🔎 ویژگی های جدید Google Analytics را بررسی خواهیم کرد. سپس، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به Google Analytics 4 در وردپرس بروید. بیا شروع کنیم!

 

در صورت نیاز به هاست وردپرس با پلن های استثنایی و ارزان قیمت، به سایت ایرانیکاسرور مراجعه کنید.

مروری بر Google Analytics 4

Google Analytics 4 ویژگی جدیدی است که برای ارائه گزارش‌های دقیق‌تر برای مشاغل و در عین حال محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی شده است.

اگرچه Google Analytics 4 مدتی است که در دسترس بوده است، به زودی به طور کامل  Universal Analytics (UA) را جایگزین میکند.

گوگل اخیراً اعلام کرده است که UA جمع آوری داده ها را در سال 2023 متوقف خواهد کرد. بنابراین، اکنون زمان مناسبی است که به Google Analytics 4 بروید و با این رابط جدید آشنا شوید:

گوگل آنالیتیکس داده های وب سایت و برنامه را جمع آوری می کند. همچنین گزارش ها را بر اساس چرخه عمر مشتری سازماندهی می کند.

به عنوان مثال، می توانید ببینید کدام منابع ترافیک را به صفحات شما هدایت می کنند، اقدامات انجام شده توسط کاربران و اینکه آیا آنها پس از خرید یا درگیر شدن با محتوای شما در سایت شما باقی می مانند یا خیر:

 

همانطور که قبلاً می دانید، دنیای بازاریابی دیجیتال به سمت آینده ای بدون کوکی حرکت می کند. با توجه به افزایش تقاضا برای حفظ حریم خصوصی آنلاین، موتورهای جستجو مانند گوگل کوکی های شخص ثالث را حذف کرده و تاکید بیشتری بر داده های شخص اول دارند.

Google Analytics 4 کنترل‌های داده‌ای را ارائه می‌کند تا به مالکان وب‌سایت کمک کند تا از مقررات GDPR پیروی کنند. برای مثال، حالت رضایت یا Consent Mode جدید به شما امکان می‌دهد تا رفتار برچسب‌های Google خود را بر اساس اولویت‌های حریم خصوصی کاربر تنظیم کنید.

همچنین شایان ذکر است که Google Analytics 4 از رویدادها(events) به جای داده های مبتنی بر سشن ها (session-based data) استفاده می کند.

هر یک از آنها یک نام منحصر به فرد دارد که یک عملکرد کاربر را توصیف می کند:

 

این رویدادها ممکن است شامل بازدید از صفحه، تراکنش‌ها، بارگیری‌ها و موارد دیگر باشد.

سپس می توانید روی یک رویداد کلیک کنید تا به اطلاعات بیشتری در مورد آن دسترسی پیدا کنید.

برای مثال، اگر به page_view بروید، می‌توانید تعامل کاربر را در صفحات جداگانه تجزیه و تحلیل کنید، تعداد رویدادها را بر اساس کشور ببینید و موارد دیگر.

علاوه بر این، Google Analytics 4 دارای بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند به شما کمک کند کمپین های بازاریابی خود را به طور مؤثرتری برنامه ریزی کنید.

Analytics Intelligence می تواند روندها و نتایج سایت شما از جمله تبدیل و فروش را پیش بینی کند. شما می توانید از این بینش ها برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی خود و دستیابی به مخاطبان مناسب استفاده کنید.

اتصال به Google Analytics 4 در وب سایت وردپرس  (در 3 مرحله)

 

اکنون، بیایید نحوه تغییر 🔀 به Google Analytics 4 در وردپرس را بررسی کنیم.

  • مرحله 1: یک پراپرتی جدید Google Analytics 4 ایجاد کنید
  • مرحله 2: کد رهگیری GA4 خود را دریافت کنید
  • مرحله 3: کد رهگیری را به وب سایت خود اضافه کنید 

 

مرحله 1: یک پراپرتی جدید Google Analytics 4 ایجاد کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، اولین گام این است که یک پراپرتی Google Analytics 4 جدید ایجاد کنید.

⚠️ توجه : اگر پراپرتی Google Analytics خود را در یک سال گذشته راه‌اندازی کرده باشید، ممکن است قبلاً یک پراپرتی GA4 در کنار پراپرتی Universal Analytics خود ایجاد کرده باشید زیرا Google به شدت این رویکرد را در رابط قرار داده بود. در این صورت می توانید به مرحله بعدی بروید و این مرحله را نادیده بگیرید.

 

برای شروع، وارد حساب Google Analytics خود شوید و روی ADMIN در سمت چپ پایین صفحه خود کلیک کنید.

در ستون Account، مطمئن شوید که اکانت GA را صحیح را انتخاب کرده اید.

سپس در بخش Property، ویژگی current Universal Analytics خود را انتخاب کنید. پس از آن بر روی گزینه GA4 Setup Assistant کلیک کنید:

در کادر خصوصیت I want to create a new Google Analytics 4 property، روی Get start کلیک کنید. با این کار یک پنجره بازشو راه اندازی می شود.

اگر Universal Analytics را با استفاده از کد جهانی برچسب سایت (gtag.js) به سایت خود اضافه کرده اید، گزینه ای برای فعال کردن جمع آوری داده ها با استفاده از برچسب های موجود خواهید دید.

اگر این مورد را انتخاب کنید، GA از کد رهگیری موجود در سایت شما برای جمع آوری داده ها استفاده می کند، بنابراین نیازی به اضافه کردن مجدد آن نخواهید داشت.

با این حال، اگر هنوز کد رهگیری GA را در سایت خود ندارید، لازم نیست نگران باشید. در مرحله بعد نحوه اضافه کردن آن را به شما نشان خواهیم داد.

در هر صورت، در مرحله بعد باید Create Property را انتخاب کنید. پس از اتمام فرآیند، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

اکنون می توانید برای دسترسی به Setup Assistant روی دکمه Go to your GA4 property  کلیک کنید:

Google Analytics در وردپرس

در اینجا، برخی از تنظیمات را برای پراپرتی جدید خود پیدا خواهید کرد. اگر قبلا کد رهگیری GA را در سایت خود قرار دادید، نیازی به انجام کار دیگری ندارید – کار شما تمام شده است. اگر نه، می توانید به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: کد رهگیری GA4 خود را دریافت کنید

در مرحله بعد، باید به کد رهگیری خود برای GA4 دسترسی داشته باشید. در Setup Assistant، به بخش Collection بروید و روی Tag installation کلیک کنید:

در قسمت Data Streams، باید پراپرتی جدید GA4 خود را ببینید:

Google Analytics در وردپرس

اگر روی آن کلیک کنید، پنجره ای با جزئیاتی در مورد استریم خود خواهید دید:

اکنون به پایین صفحه، بخش Tagging instructions  بروید و گزینه Global site tag (gtag.js) را انتخاب کنید. سپس کد رهگیری Google Analytics خود را خواهید دید:

Google Analytics در وردپرس

 

حالا وقت این است که کد را کپی کنید. مرحله بعدی این است که آن را به سایت خود اضافه کنید.

مرحله 3: کد رهگیری را به وب سایت خود اضافه کنید

در نهایت، باید سایت وردپرس خود را به پراپرتی Google Analytics 4 جدید خود متصل کنید.

دو راه اصلی برای انجام این کار وجود دارد که هر دو به لطف افزونه ها آسان می شوند. می توانید کد رهگیری GA خود را در سرصفحه یا پاورقی خود اضافه کنید یا شناسه اندازه گیری خود را با استفاده از یک افزونه اختصاصی Google Analytics وارد کنید. بیایید نگاهی دقیق به هر دو روش بیندازیم.

 

روش 1: کد رهگیری را در هدر یا فوتر خود وارد کنید:

می توانید با افزودن کد رهگیری به سربرگ یا فوتر خود، استفاده از GA4 را در سایت خود شروع کنید.

در حالی که می توانید این کار را به صورت دستی با استفاده از یک تم کودک انجام دهید، راه حل ساده تر استفاده از افزونه هایی مانند Head، Footer و Post Injection است.

این افزونه ها ابزار هایی مفید هستند زیرا به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به لمس فایل‌های تم فرزندتان، کدی را به فوتر و هدر خود اضافه کنید. به این ترتیب، اگر در آینده به موضوع دیگری بروید، این تنظیمات را از دست نخواهید داد.

برای شروع، باید به داشبورد وردپرس خود بروید و افزونه را در سایت خود نصب و فعال کنید. سپس به Settings > Header and Footer رفته و به تب Head and Footer بروید:

Google Analytics در وردپرس

اکنون، می‌توانید کد رهگیری GA خود را (از مرحله قبل) در ناحیه ی HEAD PAGE SECTION INJECTION جای‌گذاری کنید. شما باید این را در فیلد در هر صفحه درج کنید.

 

به خاطر داشته باشید، گوگل توصیه می کند که کد رهگیری GA را به هدر سایت خود اضافه کنید.

این کار به گوگل اجازه می دهد تا ترافیک و رفتار کاربر شما را با دقت بیشتری ردیابی کند، زیرا اسکریپت های هدر تمایل دارند قبل از بقیه صفحه شما بارگیری شوند.

با این حال، شما همچنین می توانید کد را به فوتر خود اضافه کنید. برای انجام این کار، به سادگی به پایین صفحه قبل از BODY> CLOSING TAG > (FOOTER)/> رفته و کد خود را در قسمت مربوطه قرار دهید.

توجه داشته باشید که این روش ممکن است بینش دقیقی از اقدامات بازدیدکنندگان به شما ارائه ندهد.

 

روش 2: از افزونه رایگان GA Google Analytics استفاده کنید

در این روش می توانید  با استفاده از افزونه رایگان GA Google Analytics، GA4 را در سایت خود فعال کنید.

Google Analytics در وردپرس

 

پس از نصب افزونه رایگان از WordPress.org، به setting > Google Analytics در داشبورد وردپرس خود بروید و روی تنظیمات افزونه یا همان Plugin setting کلیک کنید:

 

در قسمت GA Tracking ID، باید شناسه اندازه‌گیری پراپرتی جدید Google Analytics 4 خود را وارد کنید.

شما می توانید این شناسه را در صفحه Web stream details که در مرحله دو در بالا نشان داده شده است بیابید.

برای Tracking Method باید گزینه ی  Global Site Tag را انتخاب کنید.

سپس روی Save Changes کلیک کنید و کارتان تمام شد.

توجه داشته باشید که مشاهده داده‌ها در حساب Google Analytics شما ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد.

جمع بندی

Google Analytics 4 دارای چندین ویژگی مفید برای بازاریابان و صاحبان وب سایت است. این ابزار به شما امکان می دهد چرخه زندگی مصرف کننده را ردیابی کنید، جزئیات و اطلاعات رویدادهای مهم را در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند تا به قوانین حفظ حریم خصوصی آنلاین پایبند باشید.

در این مقاله به آموزش نصب Google Analytics در وردپرس پرداختیم. موفق باشید!

 

11رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: