جدول محتوایی

PHP 8.0 آخرین به روز رسانی اصلی PHP است. این نسخه شامل بسیاری از ویژگی‌ها و بهینه‌سازی‌های جدید از جمله آرگومان‌های نام‌گذاری‌شده، انواع اتحادیه، ویژگی‌ها، ارتقاء ویژگی‌های ساخت، عبارت تطبیق، اپراتور امن صفر، بهبود JIT و نوع سیستم، مدیریت خطا و سازگاری است. در این مقاله سعی داریم شما را با آموزش نصب و فعال کردن PHP 8 در Directadmin آشنا کنیم. برای خرید هاست VPS می توانید از بسته های موجود در Eldernode دیدن کنید.

نحوه نصب و فعال کردن PHP 8 در Directadmin

PHP 8 به طور رسمی در 26 نوامبر 2020 منتشر شد! این نسخه مجموعه ای از بهینه سازی ها و ویژگی های قدرتمند را ارائه می دهد. PHP 8 جالب ترین تغییرات را ارائه می دهد و به کاربران امکان می دهد کدهای بهتری بنویسند و برنامه های قدرتمندتری بسازند. در قسمت بعدی به برخی از ویژگی های جدیدی که این نسخه ارائه می کند اشاره خواهیم کرد. سپس یاد می گیریم که چگونه PHP 8 را روی Directadmin نصب و فعال کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

PHP 8 را روی Directadmin نصب کنید

در این قسمت با روشی آسان برای نصب PHP 8 بر روی سرور با پنل Directadmin آشنا می شویم. برای این کار کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. در مرحله اول باید به عنوان root وارد کنسول شوید. سپس به دایرکتوری بروید:

cd /usr/local/directadmin/custombuild

سپس باید فایل پیکربندی را با استفاده از ویرایشگر نانو ویرایش کنید:

nano options.conf

اکنون باید از دستور زیر برای تنظیم PHP 8 به عنوان نسخه دلخواه خود استفاده کنید:

php4_release=8.0

فایل پیکربندی را ذخیره کرده و از آن خارج شوید.

در این مرحله باید آخرین بسته ها را با اجرای دستور زیر دانلود کنید:

./build update

در نهایت باید PHP را با استفاده از دستور زیر کامپایل کنید:

./build phpn

نحوه فعال کردن PHP 8 در Directadmin

بعد از اینکه در مرحله قبل توانستید PHP 8 را نصب کنید، باید آن را در این قسمت فعال کنید. پس از کامپایل مجدد، php8 را برای انتخاب در تنظیمات دامنه خود در دسترس دارید.

برای تنظیم آن ها به پنل مدیریت حساب Directadmin و قسمت پیکربندی دامنه بروید و دامنه خود را انتخاب کنید.

در نهایت در سمت چپ بالا باید نسخه PHP را انتخاب کنید.

نتیجه

در PHP 8 شاهد تغییرات جدیدی هستیم که PHP را در لیست زبان‌هایی که ارزش یادگیری و استفاده دارند نگه می‌دارد. همچنین باعث محبوبیت بیشتر آن در بین توسعه دهندگان می شود. شاید یکی از تغییرات بزرگ در PHP کامپایلر JIT باشد که PHP را سریعتر می کند. در این مقاله سعی کردیم شما را با آموزش نصب و فعال کردن PHP 8 در Directadmin آشنا کنیم.

11رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: