فناوری 5G دارای حداکثر سرعت تئوری 20 گیگابیت بر ثانیه است، در حالی که حداکثر سرعت 4G تنها 1 گیگابیت در ثانیه است. 5G همچنین وعده تأخیر کمتری را می دهد که می تواند عملکرد برنامه های تجاری و همچنین سایر تجربیات دیجیتال (مانند بازی آنلاین، کنفرانس ویدیویی و اتومبیل های خودران) را بهبود بخشد.

در حالی که نسل‌های قبلی فناوری سلولی (مانند 4G LTE) بر تضمین اتصال تمرکز داشتند، 5G با ارائه تجربیات متصل از ابر به مشتریان، اتصال را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد. شبکه های 5G مجازی و نرم افزار محور هستند و از فناوری های ابری بهره برداری می کنند.

شبکه 5G همچنین تحرک را با قابلیت رومینگ باز بدون درز بین دسترسی تلفن همراه و Wi-Fi ساده می کند. کاربران تلفن همراه می‌توانند بدون دخالت کاربر یا نیاز به احراز هویت مجدد، هنگام حرکت بین اتصالات بی‌سیم بیرونی و شبکه‌های بی‌سیم در داخل ساختمان‌ها متصل بمانند.

استاندارد جدید بی‌سیم Wi-Fi 6 (همچنین به عنوان 802.11ax شناخته می‌شود) ویژگی‌های مشترکی با 5G دارد، از جمله عملکرد بهبود یافته. رادیوهای Wi-Fi 6 را می توان در جایی قرار داد که کاربران به آنها نیاز دارند تا پوشش جغرافیایی بهتر و هزینه کمتری ارائه دهند. زیربنای این رادیوهای Wi-Fi 6 یک شبکه مبتنی بر نرم افزار با اتوماسیون پیشرفته است.

بخوانید: اپل برای رفع دمای بیش از حد آیفون 15 پرو آپدیت خود را منتشر کرد

5G-تصویر

سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) یک مقاله مشاوره با عنوان «تحول دیجیتال از طریق اکوسیستم 5G» منتشر کرده است. هدف آن رسیدگی به چالش‌های سیاست و ایجاد چارچوبی برای توسعه اقتصادی کل‌نگر هند که توسط اکوسیستم 5G هدایت می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند مقاله مشاوره ای با عنوان “تحول دیجیتال از طریق اکوسیستم 5G” منتشر کرده است که به دنبال شناسایی چالش های پیش روی در پذیرش فناوری های جدید و تعیین مسیری برای تحول دیجیتالی اقتصاد هند است.

انقلاب دیجیتال سریع در هند، که توسط فناوری‌های سریع و قابل اعتماد تلفن همراه هدایت می‌شود، به طور قابل توجهی بر اقتصاد تأثیر گذاشته و زندگی شهروندان را از طریق خدماتی مانند رابط پرداخت یکپارچه (UPI) بهبود بخشیده است. تحول دیجیتال هند، که با پذیرش فناوری تلفن همراه هدایت می‌شود، قرار است با ادغام 5G و فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، AR/VR و IoT حتی بیشتر رشد کند. این چشم انداز نیازمند همکاری ذینفعان برای بهبود زیرساخت، گسترش دسترسی به شبکه، کاهش هزینه های 5G و ایجاد علاقه عمومی است. TRAI در این مورد از طریق یک مقاله مشاوره که تا 30 اکتبر 2023 در دسترس است، با فرصت های ورودی طولانی تا 13 نوامبر 2023، به دنبال اطلاعات است. این تلاش جمعی با هدف بازگشایی پتانسیل کامل 5G به نفع همه در هند است.

6رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: