جدول محتوایی

دستیار صوتی گوگل (google Assistant)

دستیار صوتی گوگل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. تقریباً در هر موقعیتی می توانید از آن استفاده کنید و همچنان در حال توسعه است. این ابزار می تواند وظایف شما را برنامه ریزی کند، موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند، دستگاه های هوشمند خانه را کنترل کند و حتی به هر سوال عجیب و غریبی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.

اما، یک مشکل وجود دارد. آن هم این است که دستیار صوتی گوگل گاهی اوقات بدون دلیل فعال می شود. برای حل این مشکل، بهترین گزینه خاموش کردن کامل آن است. در این نقاله نحوه خاموش کردن دستیار صوتی گوگل یا google Assistant آمده است.

بخوانید : آموزش افزودن صفحه قفل آیفون iOS 16 به Android

دستیار صوتی گوگل چیست ؟

Google Assistant یک نرم افزار دستیار دیجیتال رسمی گوگل است. تقریباً در همه ابزارهای هوشمند Google مانند تلفن های اندرویدی، تبلت ها، بلندگوهای هوشمند، ساعت های هوشمند، دستگاه های تلویزیون هوشمند و غیره یافت می شود. این سرویس بر دستورات صوتی تمرکز دارد و می تواند اطلاعات را جمع آوری کند و همچنین اقداماتی را انجام دهد.

 

چگونه دستیار صوتی گوگل را خاموش کنیم ؟

 

دستیار صوتی گوگل

 

خاموش کردن این ویژگی بسیار آسان است، اما یافتن منوی مناسب می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا گوگل آن را تا حدودی در تنظیمات خود جای داده است. مراحل زیر را بصورت مرحله به مرحبه دنبال کنید.

  1. برنامه Google را باز کنید.
  2. روی تصویر پروفایل اکانت خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  3. تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  4. روی Google Assistant ضربه بزنید.
  5. General را انتخاب کنید.
  6. دکمه خاموش و روشن کنار Google Assistant را تغییر دهید.
  7. به همین راحتی توانستیم، دستیارصوتی گوگل را در دستگاه اندرویدی خود غیرفعال کنید.

خاموش کردن دستیار صوتی گوگل

 

البته، اگر می خواهید Google Assistant خود را دوباره روشن کنید، تمام مراحل بالا را مجددا تکرار کنید. با این تفاوت که، پس از رسیدن به مرحله شش، باید دکمه را فعال کنید.

 

چگونه دستورات صوتی “Hey, Google” را خاموش کنیم ؟

 

خاموش کردن hey google

 

اگر نمی‌خواهید Google دائماً به شما گوش دهد که بگویید «Hey, Google» یا «OK, Google»، راهی برای خاموش کردن این ویژگی بدون خاموش کردن کامل سرویس وجود دارد. مراحل زیر را دنبال کنید تا متوجه شوید که چگونه انجام می شود.

  • برنامه Google را باز کنید.
  • روی تصویر پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • تنظیمات (settings) را انتخاب کنید.
  • روی Google Assistant ضربه بزنید.
  • Hey Google & Voice Match را انتخاب کنید.
  • Hey Google را خاموش کنید.

غیرفعال کردن hey google

 

در این مقاله آموزشی کوتاه، یاد گرفتید که چگونه میتوان دستیار صوتی گوگل (google assistant) را غیرفعال کرد تا از مشکلاتی مانند فعال شدن بدون دلیل آن جلوگیری کنیم.

 

10رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: