جدول محتوایی

Itch چیست ؟

Itch یک پلتفرم برای سازندگان دیجیتال مستقل با تمرکز اصلی بر روی بازی‌ است. در واقعItch به عنوان وب سایتی برای میزبانی، فروش و دانلود بازی های ویدیویی مستقل راه اندازی شد. اما این روزها، Itchهمچنین کتاب، کمیک، ابزار، بازی های رومیزی، موسیقی متن و محتوای دیجیتالی بیشتری را از سازندگان مستقل ارائه می دهد.

به عنوان یک کاربر، می توانید این محتوای دیجیتال را به صورت رایگان یا با قیمت تعیین شده توسط سازنده دانلود کنید. همه دانلودها و خریدهای شما با حساب شما همگام سازی می شوند تا هر زمان که خواستید بتوانید آنها را دانلود کنید.

پلترفم Itchرا مانند Steam در نظر بگیرید اما بیشتر بر روی توسعه دهندگان و سازندگان مستقل تمرکز دارد.

می‌توانید Itchرا از وب‌سایت آن بررسی کنید، اما Itchهمچنین یک کلاینت دسکتاپ منبع باز را ارائه می‌کند که مزایای بیشتری به شما می‌دهد. از جمله:

  • اگر بازی مبتنی بر مرورگر را روی Itch بازی می‌کنید، می‌توانید آن را به صورت آفلاین با استفاده از سرویس گیرنده دسک‌تاپ Itch بازی کنید.
  • می توانید بازی ها و سایر مطالب را بررسی کرده و در سیستم خود دانلود کنید.
  • کلاینت دسکتاپ به طور خودکار با تمام ویژگی های جدید به روز می شود.
  • بازی های دانلود شده شما نیز به صورت خودکار به روز می شوند.

 

در این آموزش، مراحل نصب Itch را در اوبونتو یا هر توزیع لینوکس دیگر به شما نشان خواهیم داد.

 

نصب Itch روی دسکتاپ لینوکس

Itchیک فایل نصبی به نام itch-setup ارائه می دهد. این فایل را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://itch.io/app” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]دانلود فایل نصبی Itch[/button]

تا زمانی که GTK 3 (libgtk-3-0) روی آن نصب شده باشد، این فایل نصب itchباید روی هر توزیع لینوکس کار کند. اکثر توزیع های اخیر لینوکس باید آن را داشته باشند.

پس از دانلود فایل Setup، روی آن کلیک راست کرده و به آن اجازه اجرا بدهید.

 

itch

 

حالا این فایل راه اندازی را با دوبار کلیک بر روی آن اجرا کنید. شروع به دانلود آخرین نسخهItch می کند.

 

itch

 

با توجه به سرعت اینترنت شما مدتی طول می کشد. بعد از چند دقیقه، باید این صفحه را مشاهده کنید که از شما می خواهد به حسابItch خود وارد شوید.

 

itch

 

پس از ورود به سیستم، می توانید بازی ها و سایر محتویات را ببینید و آنها را دانلود/خرید کنید.

 

 

کل فرآیند نصب شبیه به نصب Steam در اوبونتو است.

می توانید فایل های Itch را در پوشه ~/.itch پیدا کنید. محتوایی که ازItch دانلود می کنید معمولاً در ~/.config/itch قرار دارد. اگر نمی دانید، ~ یعنی دایرکتوری اصلی شما.

 

حذف برنامه دسکتاپ Itch از سیستم

به دلایلی، اگر دیگر نمی خواهید از Itch استفاده کنید، می توانید آن را از سیستم خود حذف کنید. برای این کار، باید از ترمینال استفاده کنید.

یک ترمینال را باز کنید و دستور زیر را در آن تایپ کنید:

~/.itch/itch-setup --uninstall

با دستور بالا محتوای شما را حذف نمی شود. اگر می خواهید بازی ها و موارد دانلود شده را حذف کنید، می توانید پوشه ~/.config/itch را به صورت دستی حذف کنید.

rm -r ~/.config/itch

 


 

Itch یک پلت فرم اخلاقی برای سازندگان مستقل و حامیان چنین مدل هایی است. Itchاز ‘pay what you want to pay‘ استفاده می‌کند که در آن خریدار می‌تواند مبلغی برابر یا بیشتر از قیمت تعیین‌شده توسط سازنده محتوا بپردازد.

این پلتفرم همچنین دارای مدل اشتراک درآمد باز است. سازندگان می توانند بخشی از درآمد تولید شده خود را یا هیچ بخشی از آن را باItch به اشتراک بگذارند.

آیا از Itch یا Humble Bundle استفاده می کنید؟ از کدام پلتفرم مشابه دیگر استفاده می کنید؟

 

29رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: