جدول محتوایی

10 سایت رایگان برای ساخت پالت رنگی | تولید پالت رنگ

اگر به دنبال یک ژنراتور طرح رنگی برای ساخت پالت رنگی در طرح های خود هستید ، در این لیست  10 تا از بهترین ابزار های پالت رنگی رایگان را بصورت آنلاین در اختیار شما قرار دادیم.
پالت رنگی مجموعه ای از رنگهای مناسب و مرتبط است که ممکن است برای انواع مختلفی از طراحی استفاده شود.

برای ایجاد طرح های گرافیکی و لوگو، بسته های رسانه ای ، اینفوگرافیک ، طراحی وب و غیره مفید است.

بهترین ابزار پالت رنگی برای طراحان چیست؟
یکی از مهمترین مراحل در هر پروژه گرافیکی یا طراحی وب ، انتخاب پالت رنگی است که در طول طراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال ، به راحتی نمی توان به یک طرح رنگی کامل که می توانید برای کارهای خلاقانه خود استفاده کنید ، آسان نیست – به همین دلیل ژنراتور پالت رنگ ابزاری اساسی است.

 

ژنراتورهای پالت رنگ به طور گسترده توسط انواع مختلفی از افراد خلاق و طراحان ، به ویژه طراحان  لوگو و گرافیک استفاده می شوند. این ابزار ها به طراحان امکان تولید ترکیبات رنگی زیادی میدهد که می توانند از آنها به عنوان ایده برای طراحی یا طرح خود استفاده کنند.

خوشبختانه ، بسیاری از ابزارهای پالت رنگی به صورت آنلاین وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

در این مقاله ، محبوب ترین ژنراتور پالت رنگ مورد استفاده طراحان حرفه ای را ارائه می دهم.

همه آنها کاربر پسند هستند ، بنابراین آیا شما یک خلاق مبتدی هستید یا یک متخصص ، مطمئناً شخصی را پیدا خواهید کرد که متناسب با نیازهای شما باشد.

اگر از من بپرسید بهترین ابزار پالت رنگ آنلاین در حال حاضر چیست ، بدون شک Adobe Color را از Creative Cloud توصیه می کنم.

با این حال ، اگر می خواهید گزینه های متنوعی را انتخاب کنید ، این لیست از 10 ابزار برتر پالت رنگی را بصورت آنلاین بررسی کنید.

 

 

10 وب سایت برای ساخت پالت رنگ آنلاین رایگان

  • Adobe Color – به طور کلی بهترین
  • Canva – بهترین جایگزین Adobe
  • Coolors.co – بهترین گزینه برای مقایسه رنگ ها
  • Color Mind – ژنراتور رنگ با یادگیری عمیق
  • ColorSpace – راحت ترین گزینه برای استفاده
  • Dunplab – بهترین گزینه برای هنرمندان مبتدی
  • COLOURlovers –  ابزار برتر کاوش
  • Paletton– ساده ترین تولید کننده رنگ
  • Kroma – مولد پالت رنگ AI
  • Color Hunt – بهترین گزینه برای انتخاب preset

 

تمام ژنراتورهای ساخت پالت رنگ در لیست من 100 ٪ رایگان هستند ، بنابراین می توانید آنها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک با ترجیحات شما به عنوان یک طراح متناسب است.

پیش از ادامه ی مقاله ، در صورت نیاز به خرید سرور مجازی ایران به سایت ایرانیکاسرور مراجعه کرده و از پلن های فوق العاده با قیمت های عالی دیدن کنید.

 

1. Adobe color

Adobe Color یک ویژگی از Creative Cloud است که به شما امکان می دهد از تم های رنگی خود در برنامه های دسکتاپ و تلفن همراه Adobe از طریق Creative Cloud Libraries یا سرویس آنلاین Adobe Color استفاده کنید.

این بخش از creative cloud ، کامل ترین ابزار در این لیست است، بنابراین ممکن است برای افرادی که به دنبال ساخت یک پالت رنگی ساده هستند، کمی پیچیده باشد.

 

 

Adobe Color بهترین ابزار پالت رنگ آنلاین برای خلاقان حرفه ای، به ویژه طراحان گرافیک است.

یکی از بهترین ویژگی هایی که Adobe Color به آن می بالد، توانایی آن در ایجاد طرح های رنگی از عکس هایی است که آپلود می کنید.

این آزادی را به خود بدهید تا با پالت رنگ خود آزمایش کنید، خلاق باشید و از آنچه طراحی شما با استفاده از Adobe Color ارتباط برقرار می کند، الهام بگیرید.

اگر می خواهید بدانید که این مولد پالت رنگ چگونه کار می کند، در اینجا راه هایی برای ایجاد طرح خود با یک ابزار طرح رنگ سفارشی وجود دارد:

 

  • چرخه پالت‌های رنگی – منوی رنگ‌ها را انتخاب کنید تا فهرستی از پالت‌ها و همچنین پالت رنگی که به‌طور خاص برای طراحی شما ایجاد شده است را ببینید.
  • پالت خود را شخصی کنید – پالت رنگی را انتخاب کنید که برای شما متمایز باشد، سپس با گزینه های اصلاح بازی کنید تا به پالت ایده آل خود برسید.
  • رنگ ها را از طرح خود انتخاب کنید – با استفاده از قطره چکان، هر نقطه از طرح یا عکس پس زمینه خود را برای نمونه رنگ انتخاب کنید.
  • ذخیره و دانلود کنید – فوراً طرح خود را در دستگاه خود بارگیری کنید و آن را در کانال های اجتماعی و پلتفرم های دیجیتال خود به اشتراک بگذارید یا آن را چاپ کنید و IRL به اشتراک بگذارید

 

اگر می‌خواهید تغییرات بیشتری در طرح‌های خود ایجاد کنید، همیشه می‌توانید به Creative Cloud برگردید و پالت ذخیره شده ی خود را تغییر دهید.

 

 

2.Canva

از طرف دیگر، Canva نیز یکی از بهترین گزینه ها برای طراحان گرافیک است، اگر می خواهید با استفاده از ابزار پالت رنگ، طرح های زیبایی ایجاد کنید. Canva بهترین تولید کننده طرح رنگ برای جایگزین های Adobe است. اگر می‌خواهید به ساده‌ترین پلتفرم برای دریافت رنگ از عکس‌های خود دسترسی داشته باشید، Canva یک انتخاب عالی برای بررسی است.

 

این مولد پالت رنگ برای افراد خلاقی که می خواهند طرح رنگی مطابق با تصویر یا طرح مورد علاقه خود داشته باشند، عالی است.با استفاده از مولد پالت رنگ Canva، می توانید به سرعت و به راحتی طرح های رنگی را از ابتدا بسازید.

برای شروع، به سادگی یک عکس را آپلود کنید، و پالت شما را با استفاده از رنگ هایی که در عکس مشاهده می شود می سازد.

Canva همچنین یک ویژگی خارق العاده را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد این ابزار را با استفاده از تصویر آزمایشی آنها آزمایش کنید.

اگر می خواهید این ویژگی را قبل از ارسال طرح خود امتحان کنید، روی دکمه “try demo image” در کنار گزینه “upload an image” کلیک کنید.

جدای از همه اینها، Canva عملکرد شگفت انگیزی دارد که به شما امکان می دهد رنگ را روی صفحه کلید خود کپی کنید و بعداً آن را در پروژه خود بچسبانید.

 

 

3.Coolors.co

Coolors.co یک ابزار ضروری برای ایجاد و جمع‌آوری پالت‌های رنگی برای انواع متخصصان خلاق است. Coolors.co بهترین تولید کننده پالت رنگ برای مقایسه رنگ ها است.
صرف نظر از سطح تخصص شما در طراحی، این ابزار شما را قادر می سازد تا رنگ های کاملاً هماهنگ را در چند ثانیه ایجاد کنید.

 

برای ایجاد یک پالت رنگی تصادفی کافی است کلید فاصله را بزنید، روی رنگ مورد نظر کلیک کنید تا قفل شود و تا رسیدن به نتایج دلخواه ادامه دهید. شما همچنین می توانید رنگ ها را از یک عکس با Image Picker انتخاب کنید و یک پالت زیبا به طور خودکار ایجاد کنید

Coolors.co یک تولید کننده پالت رنگی است که هم کاربردی و هم کاملا کاربرپسند است و می تواند از تصویری که در سایت خود آپلود می کنید یک طرح رنگ ایجاد کند.

از آنجا، می‌توانید پالت‌های جدید را به‌طور تصادفی کاوش کنید یا موارد دلخواه خود را ذخیره کنید تا زمانی که یک پالت سفارشی برای رضایت خود ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید کدهای هگز را از آن صفحه کپی کرده و مستقیماً در انتخابگر رنگ سازنده لوگوی آنلاین خود قرار دهید.

اگر یک حساب کاربری ایجاد کنید، می‌توانید تمام پالت‌های خود را ذخیره کنید، به آن‌ها نام و برچسب بدهید و حتی آنها را در پروژه‌ها و مجموعه‌ها سازماندهی کنید.

 

 

4. Colormind

Colormind یک تولید کننده طرح رنگ آنلاین رایگان است که از یادگیری عمیق استفاده می کند و برای طراحان گرافیک و لوگو ایده آل است. Colormind یک تولید کننده طرح رنگ با یادگیری عمیق است.

این توانایی یادگیری سبک های رنگی از تصاویر، فیلم ها و هنرهای رایج را دارد و هر روز مجموعه داده جدیدی برای کار با آن بارگذاری می شود:

 

 

Colormind می تواند پالت های رنگی را از عکس ها استخراج کند. به جای اینکه به دنبال معرف ترین رنگ ها باشد، به دنبال رنگ های خوب است که در یک پالت رنگ به خوبی با هم کار کنند.

همچنین اطلاعاتی را از نقاشی ها، هنر و هر چیز دیگری که قادر به خواندن و درک آن باشد جمع آوری می کند. می‌توانید پالت‌هایی را که قبلاً ایجاد شده‌اند مرور کنید، یا مستقیماً وارد آن شوید و پالت‌های خود را از ابتدا بسازید.

Colormind هر روز پالت‌های جدیدی اضافه می‌کند، بنابراین اگر بار اول آن را درست انجام ندادید، روز بعد برگردید و دوباره امتحان کنید.

 

 

5.ColorSpace

اگر رنگ مورد علاقه ای دارید که می دانید می خواهید لوگوی خود را بر اساس آن قرار دهید، ColorSpace برای شما مولد پالت رنگی است. ColorSpace راحت ترین ابزار برای استفاده از پالت رنگ است.

بر اساس یک کد رنگ خاص، این مولد پالت رنگ رایگان آنلاین طیف گسترده ای از پالت ها را ارائه می دهد:

 

 

برای استفاده از ژنراتور، ابتدا رنگی را که می‌خواهید استفاده کنید وارد کنید و سپس پالت‌های رنگ دیگری را ایجاد می‌کند که رنگ انتخابی شما را تکمیل می‌کند. علاوه بر این، اگر مطمئن نیستید دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید، می توانید از ویژگی گرادیان (Gradient) رنگ آنها استفاده کنید.

اکنون می توانید گزینه های خود را مرور کنید تا زمانی که مطابقت را پیدا کنید که برای طراحی و کسب و کار شما منطقی تر است

پس از انتخاب رنگی که می خواهید با آن کار کنید، این ابزار به شما اجازه می دهد تا بیش از 25 پالت رنگ مختلف را مشاهده کنید.

اگر طراح هستید که به دنبال یک طرح رنگ مناسب برای شروع کار خلاقانه هستید، ColorSpace مکانی عالی برای ایده گرفتن است.

 

6. Dunplab

اگر شما یک طراح خلاق یا گرافیک مبتدی هستید، به احتمال زیاد به دنبال ساده ترین دستگاه تولید کننده برای ساخت پالت رنگ آنلاین هستید. Dunplab بهترین ابزار طرح رنگ آنلاین برای مبتدیان است.

به همین دلیل است که من Dunplab را در لیست خود قرار دادم، که یک ابزار طرح رنگ رایگان ایده آل برای مبتدیان است.

 

با استفاده از این مولد پالت رنگ، می‌توانید سایه مورد نظر خود را قبل از ایجاد شش طرح رنگی مختلف انتخاب کنید. Dunplab به کاربران خود اجازه می دهد تا سایه های یک رنگ مشخص را بررسی کرده و آزمایش کنند تا ببینند یک جایگزین چگونه به نظر می رسد.

علاوه بر این، ویژگی‌های ساده‌ای نیز دارد، بنابراین حتی اگر در استفاده از یک مولد پالت رنگ تازه کار هستید، همچنان متوجه خواهید شد که چگونه کار می‌کند.

با این حال، توجه داشته باشید که برای خلاقان حرفه‌ای ایده‌آل نیست زیرا یک ابزار اصلی‌تر پالت رنگ نسبت به سایرین است.

 

7. COLOURlovers

COLOURlovers جامعه ای از هنرمندان است که پالت های رنگی، الگوها و دیگر جنبه های طراحی خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. COLOURlovers بهترین تولید کننده پالت رنگ برای کاوش است.

اگر Adobe یک برنامه قدرتمند ارائه می دهد، COLOURlovers شبکه قدرتمندی از افراد خلاق را ارائه می دهد که می توانید به آنها تکیه کنید.

 

با این حال، توجه داشته باشید که سازنده پالت رنگ رایگان COLOURLovers بسیار پیچیده است و برای مبتدیان مناسب نیست. با این حال، می‌توانید آزادانه رنگ‌ها و نحوه مقایسه و تضاد آنها را آزمایش کنید تا زمانی که ترکیب ایده‌آل را پیدا کنید.

استفاده از ساده‌ترین نسخه ژنراتور آسان‌تر است، اما نمی‌توانید رنگ‌های مکمل یا متضاد را به‌طور خودکار تولید کنید. این ابزار پالت رنگ آنلاین گزینه های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد تا از بین آنها انتخاب کنید یا بر اساس اهداف خود بسازید.

COLOURlovers یک منبع عالی برای یافتن پالت‌های رنگی، اشکال و ایده‌های طراحی برای استفاده در خلاقیت‌هایتان است.

 

 

8. Paletton

Paletton یک تولید کننده پالت رنگ آنلاین کاربرپسند است که به شما امکان می دهد طرح رنگ ایده آل خود را برای طرح های خود ایجاد کنید.

Paletton ساده ترین ابزار طرح رنگ آنلاین است. به دلیل عملکرد مثال زنده، Paletton یکی از محبوب ترین گزینه های موجود آنلاین است.

 

این ابزار یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین ابزارهای پالت رنگ آنلاین است، بنابراین نه تنها برای حرفه‌ای‌ها، بلکه برای مبتدیان نیز مناسب است. پالتتون به شما امکان می‌دهد از بین ۱ تا ۴ رنگ انتخاب کنید و نگاه عمیق‌تری به برخی از رنگ‌هایی که می‌توان در ترکیب با این رنگ‌های اصلی استفاده کرد، به شما می‌دهد.

برای مشاهده اینکه چگونه سایه‌ها تغییر می‌کنند، کاربران می‌توانند از پیش‌تنظیم‌هایی که گزینه‌های سه و چهار رنگ تک رنگ، مجاور یا مکمل را ایجاد می‌کنند، انتخاب کنند.

یک ابزار پالت رنگ مبتنی بر هوش مصنوعی مانند این می تواند به شما کمک کند تا بهترین رنگ ها را برای طراحی خود پیدا کرده و انتخاب کنید.

Paletton یک تصادفی ساز دارد که اگر می خواهید یک طرح مفهومی جدید ارائه دهید و در تصمیم گیری در مورد یک طرح برای شروع مشکل دارید، مفید است.

 

 

9. Khroma

Khroma یک ابزار پالت رنگ مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای خلاقان، به‌ویژه برای طراحان ساخته شده است. Khroma یک تولید کننده پالت رنگ رایگان هوش مصنوعی برای خلاقان است.

پس از انتخاب بیش از 50 رنگ مورد علاقه خود، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

 

Khroma یک راه عالی برای انتخاب یک طرح رنگ جدید و هیجان انگیز است و در عین حال اطمینان می دهد که به طور خاص با نیازهای شما مطابقت دارد.

برای آموزش شبکه عصبی که بتواند هزاران رنگ مشابه را تشخیص دهد، ابتدا از این رنگ ها برای شناسایی آنها استفاده می شود. این مولد پالت رنگ رایگان تعداد بی نهایت پالت رنگ را بر اساس ترجیحات شما تولید می کند. نوع، پوستر، گرادیان و تصویر همگی توانایی Kroma را در استفاده از دو طرح رنگ متفاوت در طرح‌بندی‌های مختلف نشان می‌دهند.

بنابراین اگر به دنبال یک تولید کننده پالت رنگ رایگان به صورت آنلاین هستید که هم برای حرفه ای ها و هم برای مبتدیان ایده آل باشد، Kroma یک انتخاب عالی برای شماست.

 

10. Color Hunt

Color Hunt یک کتابخانه پالت رنگ رایگان است که توسط هنرمند ایجاد شده است که به شما امکان می دهد بین گزینه های جدید، مد روز یا تصادفی حرکت کنید. Color Hunt بهترین ابزار پالت رنگ برای انتخاب از پیش تنظیمات است.
Color Hunt یک منبع فوق العاده برای یافتن طرح های رنگی کلاسیک و ایجاد شده توسط کاربر است.

 

اگر به دنبال یک مولد پالت رنگ با درجه جذابیت بصری بالا و رابطی متناسب با نیازهای طراحان حرفه ای هستید، عالی است. بزرگترین مزیت Color Hunt تعداد بسیار زیاد پالت های رنگی است که می توانید به جای ایجاد پالت چهار رنگ خود به عنوان الهام از آنها استفاده کنید.

این سایت که توسط یک طراح حرفه ای تأسیس شده است، دارای یک پالت رنگی تازه است که می توانید آزادانه از آن به عنوان الهام در ساخت طرح های خود استفاده کنید.

به عنوان یک امتیاز، طیف گسترده ای از گزینه ها و ویژگی ها آن را به مکانی فوق العاده برای شروع هنگام ایجاد تصاویر جدید تبدیل می کند.

بنابراین، چه یک طراح متخصص و چه مبتدی باشید، Color Hunt یک تولید کننده پالت رنگ عالی است که می توانید آن را به صورت آنلاین پیدا کنید.

 

جمع بندی

انتخاب رنگ های مناسب برای طراحان گرافیک نقش مهمی در ایجاد طرح های خود دارد. طرح وبسایت شما می تواند حس بسیار خوبی را منتقل کند و همچنین می تواند تأثیر اولیه خوبی بر روی مخاطبان خود بگذارد.

ژنراتورهای پالت رنگ یکی از بهترین ابزارهایی هستند که می توان از آنها برای به دست آوردن طرح رنگی عالی برای نیازهای خود استفاده کرد. یکی از بهترین ویژگی های آن این است که به راحتی در دسترس است و بسیاری از ویژگی های آن رایگان است

در این مقاله، بهترین ابزار ساخت پالت رنگی را که می توانید آزادانه به صورت آنلاین از آن استفاده کنید، برجسته می کنم. اگرچه برخی از آنها بهتر از دیگران هستند، انتخاب بر اساس ترجیح شما به عنوان یک خلاق خواهد بود. اگر می خواهید بهترین ابزار پالت رنگ را داشته باشید، باید به سراغ Adobe Color بروید.

با این حال، Canva همچنین یک انتخاب عالی است زیرا دارای ویژگی های عالی است که برای هر نوع هنرمندی ایده آل است

اگر به هر یک از توضیحات توجه کنید، مطمئن هستم که می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

اکنون که من انتخاب های برتر خود را به پایان رساندم، به نظر شما بهترین تولید کننده پالت رنگ برای طراحان کدام است؟—نظر خود را در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

2رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: