جدول محتوایی

بنظر شما چالش برانگیزترین بخش راه اندازی یک سایت وردپرس جدید یا تغییر دادن آن چیست؟ انتخاب دامنه ؟ انتخاب هاستینگ مناسب ؟ یا انتخاب یک تم خوب ؟

همه مواردی که بالا ذکر شد، چالش محسوب میشوند، اما امروز میخواهیم به بررسی اینکه چه تم هایی برای ما مناسب است بپردازیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید 🙂

ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که کدام قالب وردپرس بهترین انتخاب برای وب‌سایت شما است، اما به عنوان کارشناسان میزبانی مدیریت وردپرس، می‌توانیم نکاتی را برای تصمیم‌گیری به شما ارائه دهیم.

در اینجا بایدها و نبایدهای ما برای انتخاب یک قالب وردپرس که برای شما کار می کند آورده شده است.

1. تمی را انتخاب کنید که از آخرین نسخه وردپرس پشتیبانی میکند.

این نکته هیچ ربطی به ظاهر و زیبایی سایتتان ندارد، بلکه رابطه مستقیم با امنیت و عملکرد سایت شما دارد.

اگر تم شما با آخرین نسخه وردپرس سازگاری کامل نداشته باشد، ممکن است ویژگی‌های سایت وردپرس شما آنطور که می‌خواهید کار نکند.

اگر افزونه هایی که برای سایت خود استفاده می کنید به آخرین نسخه وردپرس نیاز داشته باشند و به دلیل تم خود نتوانید به روز رسانی کنید، مشکلات عملکرد سایت شما افزایش می یابد.

 

2. تم هایی که مدت زیادی است آپدیت نشده اند را استفاده نکنید.

مطابق با نکته اول ، مطمئن شوید که نم مورد نظر شما در چند ماه گذشته به روز شده اند. سطر “آخرین به روز رسانی” را در کادر اطلاعات بررسی کنید.

تمی که با نسخه فعلی وردپرس کار می‌کند اما بیش از یک سال است که به‌روزرسانی نشده است، ممکن است به‌روزرسانی دیگری دریافت نکند و این بدان معناست که دیر یا زود با جدیدترین نسخه وردپرس کار نخواهد کرد.

 

3. انتخاب تم باید مطابق با موضوع سایت شما باشد.

بعنوان مثال اگر شما قصد راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی را دارید، باید یک تم یا قالب فروشگاهی انتخاب کنید تا کاربران براحتی بتوانند به محصولات و دسته بندی ها دسترسی داشته باشند. اگر این موضوع راعایت نشود، کاربران از سایت شما ناراضی بوده و درنتیجه باعث افت رتبه وبسایت شما خواهد شد.

برخی دسته بندیهای قالب ها :

  • وبلاگ
  • خبری
  • فروشگاهی
  • شرکتی
  • عکاسی
  • پزشکی
  • آموزشی
  • و…..

 

4. قالب شما باید با دستگاه های مختلف سازگار باشد.

تقریباً تمام تم‌های مدرن واکنش‌گرا یا رسپانسیو هستند (یا باید باشند)، به این معنی که در دستگاه‌های مختلف به‌طور متفاوتی نمایش داده می‌شوند و بهترین نتیجه را به کاربر نمایش میدهند . اما این بدان معنا نیست که همه تم ها در موبایل به یک اندازه خوب به نظر می رسند.

چرا این موضوع خیلی اهمیت دارد ؟

طبق آمار گرفته شده در سه ماهه اول 2021، بیش از 54% مردم دنیا از مروگر موبایل خود برای وبگردی استفاده میکنند.

 

5. قالب خود را از منابع نا معتبر تهیه نکنید.

اگر میخواهید تم مورد نظر خود را رایگان تهیه کنید یا حتی آن را خریداری کنید، به این نکته توجه داشته باشید که از هر منبعی آن را تهیه نکنید. وبسایتی که از آن قصد خرید تم دارید باید پشتیبانی قوی داشته باشد و همچنین کاربران هم از استفاده از آن راضی بوده باشند.

ممکن است برخی تم های رایگان حاوی بد افزار باشند و خسارات جبران ناپذیری را به سایتتان وارد کنند.

 

6. از تم هایی که داری SEO مناسبی هستند استفاده کنید.

استفاده از یک تم مناسب سئو می تواند تاثیر زیادی در بهینه سازی سایت شما در رتبه گوگل داشته باشد. یک تم مناسب سئو باید ویژگی هایی چون سرعت لود پایین، ظاهر ساده و زیبا و همچنین واکنشگرا داشته باشد.

 

برای راه اندازی وبسایتتان آماده اید ؟ هاست وردپرسی خود را میتوانید از ایرانیکا سرور تهیه کنید.

17رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: