جدول محتوایی

کاهش زمان بارگذاری سایت

برای کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل بازدیدکنندگان ، باید صفحات وب شما بهینه و به صورت کاملا یکپارچه توسعه داده شوند. سایتی که از نظر سرعت لود بهینه سازی شده است ، نه تنها تجربه کاربری (UX) را بهتر می کند ، بلکه می تواند به افزایش رتبه در موتورهای جستجو کمک کند. در این مقاله ما به اهمیت سرعت لود سایت و همچنین راه کارهایی برای کاهش زمان بارگذاری سایت خواهیم پرداخت.

سرعت لود سایت چیست؟

به طور خلاصه ، سرعت لود سایت به سرعت بارگذاری محتوای شما در زمانی که شخصی از صفحه ای در سایت شما بازدید می کند ، اشاره می کند. به عبارتی ، سرعت صفحه (Page Speed) نشان دهنده زمان بارگذاری یک صفحه خاص است. عوامل مختلفی می توانند بر سرعت لود صفحه تأثیر بگذارند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • تعداد تصاویر ، فیلم ها و سایر فایل های رسانه ای موجود در صفحه
  • تم ها و افزونه هایی که در سایت شما فعال است
  • کد نویسی سایت شما و سمت سرور

همه این عناصر بر سرعت بارگذاری صفحه شما و به نوبه خود ، UX وب سایت شما تأثیر می گذارد. به هر حال ، کاربران صفحاتی که سرعت لود ضعیفی دارند را نمی پذیرند و به احتمال زیاد آن صفحه را ترک می کنند که باعث نرخ پرش بالا در سایت می شود.

چطور سرعت لود سایت خود را اندازه گیری کنیم؟

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در سایت خود، باید عملکرد صفحات وب خود را اندازه گیری کنید. ابزارهای مختلفی برای آزمایش و اندازه گیری سرعت لود صفحه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. دو ابزار رایج Pingdom Website Speed ​​Test و GTmetrix است که هر دو گزینه بسیار عالی هستند.

شما می توانید با استفاده از کنسول گوگل یا Google PageSpeed ​​Insights هم سرعت سایت را اندازه گیری کنید. یکی از ابزارهای راحتی که به شما کمک می کند تا سرعت صفحات وب خود را در کامپیوترها و تلفن همراه اندازه گیری و آزمایش کنید.

چرا سرعت لود سایت مهم است؟

تحقیقات گوگل نشان می دهد که اگر زمان لود سایت از 3 به 1 ثانیه بهبود یابد ، احتمال بیشتر شدن بازدیدکنندگان 32 درصد افزایش می یابد. به عبارت دیگر ، اگر صفحات شما در عرض چند ثانیه بارگیری نشود ، احتمال خروج بازدیدکنندگان از سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این ، اگر صفحات وب شما کند باشد ، باعث اختلال در ایجاد تعامل بین شما و کاربران شما می شود.

همچنین سرعت لود صفحه در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نقش مهمی دارد. گوگل هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه رتبه بندی صفحات وب ، عوامل مختلفی را در نظر می گیرد.

دلیل دیگری سرعت بارگذاری صفحه این است که نام تجاری شما می تواند در ذهن مصرف کنندگان تأثیر بگذارد. اگر بارگیری صفحات وب شما بیش از حد طول بکشد یا مشکلی در طول فرآیند لود رخ دهد ، می تواند شما را غیرحرفه ای و وب سایت شما را غیرقابل اعتماد جلوه دهد.

در ادامه به سراغ معرفی چند راهکار برای کاهش زمان بارگذاری سایت میرویم :

1- میزبانی وبسایت خود را بررسی کنید

میزبان یا هاستی که برای سایت خود انتخاب می کنید ، نقش مهمی در مدیریت و عملکرد وب سایت شما دارد و می توان گفت که از مهم ترین عوامل سرعت لود سایت ، میزبان آن می باشد.

معمولاً یک اکانت میزبانی اشتراکی، فضای سرور را بین چند شرکت به اشتراک می‌گذارند که تعداد افرادی که از سرور استفاده می‌کنند، روی سرعت وبسایت اثر می‌گذارد. اگر وب سایت شما در این شرایط قرار دارد بهتر است که یک پلن اختصاصی برای آن در نظر بگیرید. میزبان هایی هستند که هاست مشترک ارائه نمی دهند ، یعنی اینکه وب سایت شما درگیر ترافیک های اضافی از سوی سایت های دیگر نمی شود.

2- عکس های سایت را بهینه سازی کنید

تصاویر به افزایش زیبایی صفحات وب و کیفیت محتوای شما کمک می کند. با این حال ، تصاویر با حجم زیاد نیز می توانند زمان بارگذاری سایت را به تاخیر بیاندازند. بنابراین ، یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش سرعت لود سایت ، فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر است.

با کاهش حجم تصاویر خود ، به بارگیری سریع تر آن توسط کاربران کمک کنید. انواع مختلفی از افزونه های وردپرس بهینه سازی تصویر مانند WP Smush برای وردپرس وجود دارد که می توانید برای کاهش حجم تصاویر استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از سایت ها ، نرم افزارهای تغییر فرمت یا کاهش حجم ، تصاویر خود را بهینه و کم حجم کنید برای نمونه سایت tinypng.com می تواند اندازه و حجم عکس شما را کاهش دهد.

3- میزان ریدایرکت های سایت خود را کاهش دهید

ریدایرکت های زیاد در وب سایت شما می تواند بر زمان بارگذاری سایت تاثیر بگذارد. هر بار که یک صفحه به جای دیگری هدایت می شود ، روند درخواست و پاسخ طولانی تر می شود. البته ، در برخی موارد ممکن است تغییر مسیر url (ریدایرکت) ضروری باشد ، مانند زمانی که به یک دامنه جدید منتقل می شوید.

شما می توانید از ابزاری مانند Screaming Frog برای شناسایی همه ریدایرکت های سایت خود و مکان هایی که به آنها منتهی می شوند ، استفاده کنید. با این ابزار می توانید ریدایرکت هایی که غیرضروری و غیرقابل استفاده هستند را پیدا کرده و سپس موارد مورد نیاز خود را از طریق فایل .htaccess سایت خود حذف کنید.

4- استفاده از کش

کش سایت یکی از موثرترین روش ها برای افزایش سرعت صفحات وب است. کش ، کپی فایل های سایت شما را به حداقل می رساند و یک مکانیزم برای ذخیره موقت صفحات وب است که به منظور کاهش پهنای باند و بهبود کارایی وبسایت انجام می‌گیرد.

ذخیره یا کش کردن صفحات وب ، می تواند با کاهش زمان به اولین بایت (TTFB) کمک کند ، زیرا سرور باید از منابع کمتری برای بارگیری صفحه استفاده کند. روش های مختلفی برای ذخیره سازی صفحات وب وجود دارد. شما می توانید این کار را در پنل سرور انجام دهید ، به این معنی که میزبان شما آن را برای شما مدیریت می کند. از جمله ابزار های کشینگ روی سرور keepalive و varnish cache می باشد که معمولا برای وردپرس وارنیش کش پیشنهاد می شود.

یک گزینه دیگر استفاده از یک افزونه ذخیره سازی مانند W3 Total Cache است که یک افزونه رایگان وردپرس است که ذخیره سازی صفحات وب شما را سریع و آسان می کند. پس از نصب و فعال سازی آن ، کافی است به تنظیمات عمومی ، Cache Page بروید و گزینه Enable را انتخاب کنید.

5- کدهای خود را بهینه کنید

یکی از مشکلاتی که می تواند روی کاهش زمان بارگذاری سایت شما تاثیر بگذارد ، فایل های css و جاوا اسکریپت سایت است. همینطور یکی از مشکلات وردپرس و دیگر سیستم های مدیریت محتوا ، این است که هر بار که افزونه جدیدی را نصب می کنید ، یک فایل JS یا CSS جدید اضافه می شود. کدهای HTML، جاوااسکریپت و CSS خود را در تعداد فایل‌های کمتری ادغام کنید تا اجرای آنها بهینه شود.

روش های مختلفی برای بهینه کردن حجم کد شما وجود دارد. برای مثال شما میتوانید به جای ایجاد 5 فایل جاوا اسکریپت آن را در یک فایل ادغام کنید. بنابراین به جای فراخوانی ده فایل جاوا اسکریپت ، شما به سادگی تمام فایل جاوا اسکریپت خود را در یک فایل قرار می دهید.

6- از CDN استفاده کنید

وقتی سایت شما روی یک سرور میزبانی می شود ، هر کاربری که از آن بازدید می کند درخواست هایی را به همان سرور ارسال می کند. بنابراین وقتی سایت شما از ترافیک بالایی برخوردار است ، زمان پردازش هر درخواست افزایش می یابد و زمان بارگذاری برای کاربران کند می شود. به علاوه ، برای کاربرانی که از نظر فیزیکی از سرور شما دورتر هستند ، زمان بارگذاری بیشتر است زیرا فاصله آن ها با سرور مرکزی سایت شما بیشتر است

CDN (Content Delivery Network) یا شبکه توزیع محتوا می تواند به شما در رفع این مشکلات کمک کند. با CDN ، سایت خود را در شبکه جهانی سرورها ذخیره می کنید. هنگامی که مرورگر کاربر پرونده هایی را از سایت شما درخواست میکند، این درخواست به نزدیکترین سرور موقعیت کاربر هدایت می شود.

7- پایگاه داده خود را بهینه کنید

اگر سایت وردپرسی دارید احتمالا پایگاه داده شما به دلیل پیش نویس های ذخیره شده ، ویرایش ها ، غیرفعال کردن افزونه ها و… دارای فایل های اضافی و متعددی است. WP Optimize یک افزونه فوق العاده است که به طور معمول همه فایل هایی که نیازی به آن ندارید را حذف می کند.

ممکن است در وهله اول بهینه کردن سرعت لود سایت برای شما چالش برانگیز باشد ، اما تأثیرات مثبتی بر عملکرد کلی سایت شما خواهد داشت.

15رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: