جدول محتوایی

ChatGPT-4 رسماً معرفی شد و شایعات طولانی در مورد پیشرفت آن در مهارت های زبانی فوق العاده چشمگیر ChatGPT OpenAI را تأیید کرد.

OpenAI آن را “پیشرفته ترین سیستم شرکت، تولید پاسخ های ایمن تر و مفیدتر” می نامد. در این مقاله در مورد همه ویژگی های مهم اضافه شده به نسخه جدید ChatGPT یعنی ChatGPT-4 صحبت خواهیم کرد.

در دسترس بودن و تاریخ انتشار ChatGPT-4

ChatGPT-4 به طور رسمی، دیروز در 13 مارس 2023 معرفی شد. در واقع پیش از موعد توسط مایکروسافت تأیید شد، حتی اگر روز دقیق آن مشخص نبود. با این حال، از هم اکنون فقط در اشتراک پولی ChatGPT Plus در دسترس خواهد بود. نسخه رایگان فعلی ChatGPT همچنان بر اساس GPT-3.5 خواهد بود.

ChatGPT-4 همچنین به عنوان یک API “برای توسعه دهندگان برای ساخت برنامه ها و خدمات” در دسترس خواهد بود. برخی از شرکت هایی که قبلاً GPT-4 را ادغام کرده اند عبارتند از Duolingo، Be My Eyes، Stripe و Khan Academy. اولین نمایش عمومی GPT-4 نیز به صورت زنده در یوتیوب پخش شد و برخی از قابلیت های جدید آن را به نمایش گذاشت.

 

خرید سرور مجازی اروپاخرید سرور مجازی ایران

 

ویژگی های جدید ChatGPT-4

ChatGPT-4 یک مدل زبان جدید است که توسط OpenAI ایجاد شده است که می تواند متنی شبیه به گفتار انسان تولید کند. این فناوری استفاده شده توسط ChatGPT را که در حال حاضر مبتنی بر GPT-3.5 است، ارتقا خواهد داد. GPT مخفف Generative Pre-trained Transformer است، یک فناوری یادگیری عمیق که از شبکه های عصبی مصنوعی برای نوشتن مانند یک انسان استفاده می کند. در واقع نسخه 4 در پاسخ های خود از زبان محاوره ای بطور بهتری استفاده میکند.

طبق گفته OpenAI، این مدل زبان نسل بعدی در سه حوزه کلیدی پیشرفته‌تر است: خلاقیت، ورودی بصری و زمینه طولانی‌تر. از نظر خلاقیت، OpenAI می گوید که GPT-4 هم در ایجاد و هم در همکاری با کاربران در پروژه های خلاقانه بسیار بهتر است. نمونه هایی از این موارد شامل موسیقی، فیلمنامه، نگارش فنی و حتی «یادگیری سبک نوشتن کاربر» است.

ChatGPT-4 اکنون می تواند حداکثر 25000 کلمه متن را از کاربر پردازش کند. حتی می توانید فقط یک لینک صفحه وب برای GPT-4 ارسال کنید و از آن بخواهید با متن آن صفحه تعامل داشته باشد. OpenAI می گوید این می تواند برای ایجاد محتوای طولانی و همچنین “مکالمات طولانی” مفید باشد.

GPT-4 همچنین اکنون می تواند تصاویر را به عنوان پایه ای برای تعامل دریافت کند. در مثال ارائه شده در وب سایت GPT-4، به چت بات تصویری از چند ماده پخت داده می شود و از آنها پرسیده می شود که با آنها چه چیزی می توان درست کرد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا می توان از ویدئو نیز به همین روش استفاده کرد یا خیر.

ChatGPT-4

در نهایت، OpenAI همچنین می‌گوید که استفاده از GPT-4 نسبت به نسل قبلی بسیار ایمن‌تر است. طبق گزارش‌ها، می‌تواند 40 درصد پاسخ‌های واقعی‌تری را در آزمایش‌های داخلی OpenAI ایجاد کند، در حالی که 82 درصد کمتر احتمال دارد که «به درخواست‌های محتوای غیرمجاز پاسخ دهد».

OpenAI می گوید با بازخورد انسانی آموزش دیده است تا این پیشرفت ها را انجام دهد و ادعا می کند که با بیش از 50 متخصص برای بازخورد اولیه در حوزه هایی از جمله ایمنی و امنیت هوش مصنوعی کار کرده است.

 

محدودیت ها

هنگام بحث در مورد قابلیت های جدید ChatGPT-4، OpenAI همچنین به برخی از محدودیت های مدل زبان جدید اشاره می کند. مانند نسخه‌های قبلی GPT، OpenAI می‌گوید که آخرین مدل هنوز با «سوگیری‌های اجتماعی، توهمات و درخواست‌های متخاصم» مشکل دارد.

به عبارت دیگر، کامل نیست، اما OpenAI می‌گوید همه اینها مسائلی هستند که شرکت در تلاش است تا به آنها رسیدگی کند.

 

آیا Bing Chat از GPT-4 استفاده می کند؟

Bing

مایکروسافت در ابتدا بیان کرد که بینگ جدید یا بینگ چت، قدرتمندتر از ChatGPT بود. از آنجایی که گپ OpenAI از GPT-3.5 استفاده می‌کند، در آن زمان این مفهوم وجود داشت که بینگ چت می‌تواند از GPT-4 استفاده کند. و اکنون، مایکروسافت تأیید کرده است که بینگ چت، در واقع، بر روی GPT-4 ساخته شده است.

با این حال، ویژگی‌هایی مانند ورودی بصری در بینگ چت در دسترس نبود، بنابراین هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه ویژگی‌هایی ادغام شده‌اند و کدام‌ها نیستند.

صرف نظر از این، بینگ چت به وضوح با قابلیت دسترسی به اطلاعات فعلی از طریق اینترنت ارتقا یافته است، پیشرفتی بزرگ نسبت به نسخه فعلی ChatGPT، که فقط می تواند از آموزش دریافت شده تا سال 2021 استفاده کند.

علاوه بر دسترسی به اینترنت، مدل هوش مصنوعی مورد استفاده برای چت بینگ بسیار سریعتر است، چیزی که وقتی از آزمایشگاه خارج می شود و به موتور جستجو اضافه می شود بسیار مهم است.

 

تحول یا انقلاب ؟

ما هنوز خودمان ChatGPT-4 را در ChatGPT Plus امتحان نکرده‌ایم، اما مطمئناً بر اساس موفقیت ChatGPT تأثیرگذارتر خواهد بود. در واقع، اگر چت جدید بینگ را امتحان کرده باشید، ظاهراً قبلاً طعم آن را چشیده اید. فقط انتظار نداشته باشید که چیزی کاملاً جدید باشد.

قبل از راه اندازی GPT-4، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مصاحبه ای با StrictlyVC که توسط Connie Loizos در یوتیوب منتشر شد، گفت: “مردم التماس می کنند که ناامید شوند، و خواهند شد.”

آلتمن به پتانسیل AGI برای ویران کردن اقتصادهای جهان اذعان می کند و بیان می کند که گسترش سریع چندین تغییر کوچک بهتر از پیشرفت تکان دهنده ای است که فرصت کمی برای جهان برای انطباق با تغییرات فراهم می کند.

 

به طور خلاصه، ChatGPT-4 یک تحول خواهد بود، نه یک انقلاب. به گفته آلتمن، نسخه بعدی ChatGPT یک AGI نخواهد بود و 100 تریلیون پارامتر نخواهد داشت. آن شایعات نادرست است.

 

12رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: