جدول محتوایی

آموزش نصب ImageMagick در دایرکت ادمین

ImageMagick مجموعه ای عالی از کتابخانه ها و باینری های رایگان، منبع باز، چند پلتفرمی است. ImageMagick برای کار با گرافیک شطرنجی و گرافیک برداری با ویژگی های بسیاری برای نمایش، تبدیل، اصلاح و ویرایش استفاده می شود. این برنامه می تواند با بیش از 200 فرمت تصویر مختلف کار کند. این برنامه را می توان از طریق رابط خط فرمان (CLI) یا برنامه های نوشته شده توسط کتابخانه های آن به زبان های دیگر استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم آموزش نصب ImageMagick دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

پیش از ادامه ی مقاله ، در صورت نیاز به هاست وردپرس به سایت ایرانیکاسرور مراجعه کرده و از پلن های فوق العاده با قیمت های عالی دیدن کنید.

نحوه نصب ImageMagick در دایرکت ادمین

Imagick یا ImageMagick یک نرم افزار متن باز است که در سال 1987 توسط جان کریستی توسعه یافت. او چنین ابزاری را برای ایجاد، ویرایش یا تبدیل تصاویر بیت مپ ارائه کرد.

امروزه این ویژگی بیش از 200 فرمت تصویر را پوشش می دهد که می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. جالب اینجاست که برای ویرایش تصاویر در وردپرس به یک کتابخانه بهینه سازی تصویر در PHP نیاز دارید، Imagick همین کار را برای شما انجام خواهد داد.

 

ImageMagick چه کاری انجام می دهد؟

ImageMagick ابزاری برای ایجاد، ویرایش یا تبدیل تصاویر بیت مپ است. کاربران ImageMagick می توانند فرمت های مختلف تصویر از جمله DPX، EXR، GIF، JPEG، JPEG-2000، PDF، PhotoCD، PNG، Postscript، SVG و TIFF را بخوانند یا تصاویر را در فرمت های مختلف ذخیره کنند.

با این برنامه می توانید اندازه، ورق زدن، آینه، چرخش، تحریف، برش و تبدیل تصاویر، تنظیم رنگ تصویر، اعمال جلوه های ویژه مختلف، کشیدن متن، خطوط، ترسیم چند ضلعی و بیضی 0 را انجام دهید. این نرم افزار همچنین می تواند با ابزارهای ویرایش عکسی را که کیفیت مطلوبی ندارد به عکس شفاف تبدیل کند.

از دیگر کاربردهای این نرم افزار می توان به امکان تبدیل تصویر از یک فرمت به فرمت دیگر اشاره کرد. به عنوان مثال PNG به JPEG. ImageMagick تصاویر را در فرمت های DPX، EXR، GIF، JPEG، JPEG-2000، PDF، PhotoCD، PNG، Postscript، SVG ذخیره می کند.

ایجاد توالی انیمیشن GIF از یک گروه از تصاویر، یکی دیگر از کاربردهای این برنامه است. درج متن توصیفی یا هنری در تصویر، مدیریت رنگ با نمایه های رنگی دقیق و دسترسی راحت به پیکسل های خارج از محدوده تصویر از جمله کارهایی است که ImageMagick می تواند انجام دهد.

در قسمت بعدی نحوه نصب ImageMagick در دایرکت ادمین را به شما آموزش می دهیم.

نصب ImageMagick دایرکت ادمین

برای نصب ImageMagick روی Directadmin کافیست مراحل زیر را دنبال کنید. در مرحله اول باید دستورات زیر را اجرا کنید:

yum install ImageMagick
yum install ImageMagick-devel

 

پس از اجرای دستورات فوق، اکنون باید 8 دستور زیر را به ترتیب اجرا کنید:

cd /usr/local/src
wget http://pecl.php.net/get/imagick-3.0.1.tgz
tar zxf imagick-3.0.1.tgz
cd imagick-3.0.1
phpize
./configure
make
make install

 

توجه داشته باشید که پسوند در انتهای مسیر نصب نمایش داده می شود. این مسیر را باید به فایل php.ini و فیلد extension_dir اضافه کنید. مانند دستور زیر:

extension_dir = “/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613”

 

سپس باید کد زیر را به انتهای فایل سرور php.ini اضافه کنید:

extension=imagick.so

 

در پایان سرویس آپاچی را مجددا راه اندازی کنید:

service httpd restart

جمع بندی

ImageMagick یک کتابخانه منبع باز است که به کاربران اجازه می دهد اندازه تصاویر را تغییر دهند، عکس ها را برش دهند و تغییرات سفارشی در تصاویر ایجاد کنند.

این کتابخانه فوق توسط زبان های برنامه نویسی معروف مانند C++، PHP، Python، Ruby، Perl و … پشتیبانی می شود. در این مقاله سعی کردیم آموزش نصب ImageMagick دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. موفق باشید!

10رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: