جدول محتوایی

ImageMagick یک برنامه وب رایگان و منبع باز است.با استفاده از این نرم افزار کاربران میتوانند تصاویر خود را ویرایش کنند. به همین دلیل توزیع آن به صورت کد منبع باز ارائه می شود. با استفاده از ImageMagick می توانید انواع فرمت های تصویر مانند GIF، JPEG، PDF، PhotoCD، PNG، SVG، TIFF را با استفاده از گزینه های موجود اعمال کنید. این گزینه ها شامل چرخش، آینه، برش و تبدیل تصاویر، تنظیم رنگ تصویر و اعمال جلوه های ویژه مختلف بر روی تصاویر است.

بخوانید: آموزش انتقال اکانت از Plesk به Cpanel

معرفی ImageMagick در سی پنل

با استفاده از برنامه ImageMagick مانند سایر نرم افزارهای گرافیکی تجاری می توانید انواع افکت های گرافیکی مانند تغییر اندازه، آینه، چرخش، تنظیم رنگ و … را به صورت رایگان بر روی تصاویر اعمال کنید. همچنین می توانید از متن، خط، چند ضلعی و ابزارهای دیگر برای کشیدن اشکال مختلف روی تصویر استفاده کنید. به عنوان مثال، از ابزارهای Flash و Text برای توصیف مکان ها در نقشه های بصری استفاده کنید. لازم به ذکر است که علاوه بر تصاویر ثابت، می توانید از مجموعه ای از تصاویر برای ایجاد تصاویر متحرک (GIF) با کمک ابزارهای موجود استفاده کنید.

ویژگی های آن (معرفی و نصب آن در سی پنل)

ماژول ImageMagick می تواند تصاویر واضح، واضح و دقیق ایجاد کند. تصاویر تولید شده توسط ImageMagick کیفیت بهتری نسبت به تصاویر تولید شده توسط پرستاشاپ دارند. شما می توانید با نمایش تصاویر دقیق و با کیفیت در مدت زمان طولانی مشتریان بیشتری را جذب کنید و در نهایت سود بیشتری کسب کنید. تصویر تولید شده توسط Imagemagick حاوی داده های بیشتری است. بنابراین حجم این فایل ها کمی بزرگتر است. فضای ذخیره سازی ImageMagick در مقایسه با تصاویر تولید شده توسط GD بین 5 تا 15 درصد افزایش می یابد. همچنین لازم به ذکر است که تصاویر تولید شده با Imagemagick حدود 5 تا 15 درصد بزرگتر هستند. در بخش بعدی به برخی از مزایای Imagemagick خواهیم پرداخت. سپس شما را با نحوه نصب ImageMagick بر روی سی پنل آشنا می کنیم.

مزایای آن

در این قسمت به برخی از مزایای نرم افزار ImageMagick اشاره می کنیم:

1- محیط کاری کاملا ساده

2- از اکثر فرمت ها پشتیبانی می کند

3- داشتن ابزار کامل و در دسترس

4- قابلیت تغییر سایز بدون افت کیفیت

5- امکان قرار دادن افکت و لوگو بر روی تصاویر

6- امکان ویرایش رنگ بندی تصویر

ImageMagick را روی سی پنل نصب کنید

برای نصب این برنامه بر روی سرور سی پنل ابتدا باید بسته های زیر را نصب کنید. برای این کار ابتدا باید از طریق SSH وارد ترمینال سیستم عامل خود شوید. سپس دستور زیر را برای نصب بسته  اجرا کنید:

yum -y install ImageMagick-devel ImageMagick-c++-devel

پس از اتمام مراحل نصب ImageMagick، وارد پنل WHM شوید. سپس Module Installers را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید.

در صفحه ای که در سمت راست باز می شود، در قسمت PHP Pecl روی مدیریت کلیک کنید.

در قسمت Select PHP version، نسخه PHP را که می خواهید Imagick را برای آن نصب کنید، انتخاب کنید. سپس روی Apply کلیک کنید.

در مرحله بعد باید در قسمت install PHP PECL Imagick را تایپ کنید.

در نهایت روی install now کلیک کنید و منتظر بمانید تا مراحل نصب کامل شود.

در پایان پیغام نصب نمایش داده می شود.

8رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: