جدول محتوایی

تفاوت های پلسک و سی پنل نسبت به هم باعث می شود از پلسک به سی پنل تغییر دهید. هنگام تغییر، ممکن است بخواهید حساب های خود را نیز انتقال دهید. در این مقاله آموزش انتقال اکانت از پلسک به سی پنل به شما آموزش داده می شود.

بخوانید: عیب یابی ارورهای رایج آپاچی

آموزش انتقال اکانت از پلسک به سی پنل

پلسک و سی پنل دو مورد از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب در جهان هستند که به همین منظور عمل می کنند. اما به یاد داشته باشید که این دو تفاوت در رابط کاربری، سرورهای وب که پشتیبانی می کنند و قیمت دارند. این تفاوت ها باعث می شود که بخواهید از Plesk به cPanel سوئیچ کنید. برای انتقال حساب های خود از پلسک به سی پنل مراحل زیر را دنبال کنید.

الزامات انتقال حساب ها از Plesk به cPanel

– دسترسی SSH به سرور منبع Plesk

– دسترسی WHM به سرور سی پنل مقصد

– امتیازات سطح ریشه با sudo در سرور Plesk

نحوه تغییر دامنه های فوروارد شده در پلسک به حساب های فیزیکی در سی پنل

ابتدا باید دستور زیر را به عنوان کاربر ریشه در سی پنل اجرا کنید:

در دستور بالا، باید example.com را با نام دامنه خود در حال به‌روزرسانی، example_user را با نام کاربری که می‌خواهید برای حساب کاربری جدید اعمال کنید، 127.0.0.1 را با آدرس IP که می‌خواهید به حساب اختصاص دهید و رمز عبور را جایگزین کنید. رمز عبور خود را برای درخواست برای حساب جدید.

انتقال حساب ها از Plesk به cPanel با استفاده از ابزار انتقال WHM

ابتدا با استفاده از یکی از URL های زیر وارد رابط کاربری گرافیکی WHM شوید:

https://cPanel-server-IPaddress/whm

یا

https://cPanel-server-IPaddress:2087

نوار جستجو را در نوار کناری سمت چپ مشاهده خواهید کرد. ابزار انتقال را با تایپ کردن آن در آنجا پیدا کنید، سپس روی آن کلیک کنید:

اکنون اعتبار سرور Plesk راه دور را وارد کنید. در قسمت Remote Server Address باید آدرس IP سرور منبع (Plesk) و در قسمت Remote SSH Port عدد 22 یا پورت SSH سفارشی خود را وارد کنید. در قسمت Login، root و در قسمت Authentication Method، SSH را انتخاب کنید، مگر اینکه کلیدهای SSH را روی سرور منبع پیکربندی کرده باشید. در نهایت رمز اصلی سرور پلسک خود را در قسمت Root Password وارد کنید.

پس از اتمام، روی Scan Remote Server کلیک کنید:

سپس لیستی از تمام حساب های موجود در پلسک را مشاهده خواهید کرد.

در نهایت، حساب هایی را که می خواهید از پلسک به سی پنل منتقل کنید، انتخاب کنید. برای این کار کافیست کادر کنار اکانت پلسک را علامت بزنید و گزینه کپی را انتخاب کنید تا انتقال داده آغاز شود.

پس از تکمیل، می توانید حساب های مهاجرت شده خود را از مسیر WHM >> صفحه اصلی >> اطلاعات حساب >> مسیر حساب های فهرست مشاهده کنید.

 

8رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: