جدول محتوایی

ایجاد و مدیریت خودکار ماشین های مجازی یک موضوع مهم برای هر شرکتی است که خدمات VPS ارائه می دهد. اگر تعداد زیادی ماشین را مدیریت می کنید، خط فرمان قطعا تنها ابزاری نیست که ممکن است برای انجام عملیات های مختلف از جمله وظایف مشتری نیاز داشته باشید، زیرا ممکن است چنین عملیاتی زمان بر باشد.

به منظور ساده سازی وظایف معمول مدیران سرور و کاربران، شرکت های مختلف کنترل پنل هایی را برای مدیریت ماشین مجازی، از جمله راه حل های مبتنی بر رابط، توسعه می دهند.

یک کنترل پنل به شما این امکان را می دهد که هر عملیاتی را با کلیک ماوس انجام دهید، در حالی که انجام همان کار در کنسول زمان زیادی از شما می گیرد. با کنترل پنل، در زمان و تلاش خود صرفه جویی خواهید کرد. با این حال، همه چیز به این سادگی نیست.

امروزه VMmanager محبوب ترین محصول نرم افزاری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است. VMware به نوبه خود راه حلی پیشرو برای سازمان های بزرگ است. هر دو محصول نرم افزاری تجاری و نسبتاً گران هستند.

آنها تعداد زیادی کارکرد را ارائه می دهند، با این حال، برخی از شرکت ها، به ویژه، استارتاپ ها ممکن است به آنها نیاز داشته باشند. علاوه بر این، بسیاری از آنها توانایی خرید چنین محصول گران قیمتی را ندارند. به عنوان مثال، استارتاپ ها و شرکت ها در مواقع بحران ممکن است با مشکلات مالی مواجه شوند.

علاوه بر این، می توان راه حل های جالب و برجسته ای را پیدا کرد که با سیستم های صورتحساب از جمله ابزارهایی برای مدیریت VM یکپارچه شده است.

چگونه در میان تعداد زیادی پیشنهاد گم نشویم؟ ما تصمیم گرفتیم به کاربران خود کمک کنیم و مقاله زیر را نوشتیم که در آن پاسخ این سوال را خواهند یافت.

در این مقاله، کنترل پنل‌های مدیریت ماشین مجازی، اعم از تجاری و منبع باز را شرح می‌دهیم و به شما در انتخاب راه‌حل مناسب برای رفع نیازهای شخصی خود کمک می‌کنیم.

1. کنترل پنل VMmanager

VMmanager یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجاری مجازی‌سازی سرور مبتنی بر فناوری QEMU/KVM است. این راه حل دارای مجموعه ویژگی های دسترسی است که می تواند هم نیازهای صاحبان زیرساخت فناوری اطلاعات و هم نیازهای ارائه دهندگان خدمات VPS را برآورده کند.

سرورهای مجازی را می توان در عرض 2 دقیقه ایجاد کرد. بسیاری از کارهای معمول به صورت خودکار انجام می شوند: از جمله مهاجرت، شبیه سازی، نصب مجدد سیستم عامل، پشتیبان گیری، افزودن و حذف رابط ها، ایجاد تصویر سرور مجازی، نظارت، جمع آوری آمار، تهیه سرور و غیره.

مزایای اصلی VMmanager عبارتند از:

  • مدیریت متمرکز خوشه های مختلف.
  • تحمل خطا به دلیل معماری میکروسرویس.
  • Overselling، که به بهبود کارایی تجهیزات ارائه دهنده VPS کمک می کند.
  • کنترل کامل زیرساخت به لطف یک سیستم قوی از مجموعه معیارها.
  • یک رابط مدرن و شهودی.

2. Warren.io

وارن پلتفرمی است که راه حل سلف سرویس را در اختیار ارائه دهندگان هاست و ابری قرار می دهد. این پلتفرم توسط تیم وارن مدیریت می‌شود که تیم ارائه‌دهنده را آزاد می‌کند تا بر فعالیت‌های تجاری اصلی تمرکز کند.

وارن دو بار در ماه به‌روزرسانی می‌شود و تضمین می‌کند که ارائه‌دهندگان همیشه آخرین نسخه را داشته باشند و هرگز با خرابی یا اختلال در خدمات مواجه نشوند.

وارن چندین مزیت رقابتی را ارائه می دهد، از جمله:

  • قابلیت اطمینان و در دسترس بودن بالا: Warren به گونه ای طراحی شده است که قابل اعتماد و بسیار در دسترس باشد، با معماری چند خوشه ای و سیستم ذخیره سازی توزیع شده، به این معنی که برنامه ها حتی در صورت خرابی سخت افزار یا قطعی شبکه، آماده و اجرا می شوند.
  • مقیاس پذیری: Warren یک پلت فرم مقیاس پذیر است که به ارائه دهندگان اجازه می دهد تا منابع را در صورت نیاز به راحتی اضافه یا حذف کنند. این باعث می‌شود که آن را برای کسب‌وکارهایی که در حال رشد هستند یا باید بتوانند از پس افزایش تقاضا برآیند، انتخابی عالی باشد.
  • مقرون به صرفه بودن: مدل کسب و کار به اشتراک گذاری درآمد مقرون به صرفه آن، شرکای بدون هزینه اولیه، هزینه های مداوم پایین و ریسک مشترک را برانگیخته می کند.
  • آسان برای استفاده: استفاده از آن آسان است، با یک رابط کاربر پسند که مدیریت عملیات روزانه را آسان می کند.
  • اندازه گیری مصرف ساعتی منابع: اندازه‌گیری مصرف ساعتی منابع آن به ارائه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا هزینه‌های خود را پیگیری کرده و استفاده از آنها را بهینه کنند.
  • پشتیبانی از درگاه های پرداخت محلی: قابلیت‌های پرداخت جهانی آن، پذیرش پرداخت‌های مشتریان در سراسر جهان را برای ارائه‌دهندگان آسان می‌کند.
  • ویژگی های مدیریتی و عملیاتی: مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌ها را برای کمک به ارائه‌دهندگان در مدیریت زیرساخت‌های ابری خود، از جمله مدیریت سوءاستفاده‌کننده، پشتیبانی، اتوماسیون سوار شدن و حل‌وفصل پرداخت، ارائه می‌کند.

وارن یک بستر ابری و میزبانی قابل اعتماد، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه است که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.

3. VMware vSphere

VMware vSphere پیشروترین پلتفرم مجازی سازی سرور در جهان برای ساخت زیرساخت های ابری است. vSphere با هزاران ویژگی قدرتمند مختلف، یک نرم‌افزار مدیریت ماشین مجازی واقعاً پیشرفته است. این یک راه حل ایده آل برای ارائه دهندگان VPS بزرگ با بودجه مناسب و کارکنان حرفه ای است.

4. SolusVM – Solus Virtual Manager

Solus Virtual Manager (SolusVM) یک راه حل تجاری مدیریت VPS است. پشتیبانی کامل از OpenVZ ,Linux KVM، Xen Paravirtualization و XEN HVM را ارائه می دهد. رابط کاربری گرافیکی مناسب SolusVM به کاربران اجازه می دهد تا کلاسترهای VPS را مدیریت کنند.

5. oVirt

oVirt یک راه حل مدیریت مجازی سازی توزیع شده منبع باز است که توسط جامعه Red Hat ایجاد شده است، که به شما امکان می دهد زیرساخت کامل سازمانی خود را از یک front-end مبتنی بر وب آسان با دسترسی مستقل از پلت فرم مدیریت کنید.

oVirt از هایپروایزر KVM قابل اعتماد استفاده می کند و بر روی پروژه های مختلف اجتماعی دیگر از جمله libvirt، Gluster، PatternFly و Ansible توسعه یافته است.

6. Proxmox Virtual Environment

Proxmox Virtual Environment یک پلت فرم مجازی سازی منبع باز با کاربری آسان برای اجرای لوازم مجازی و ماشین های مجازی است. خود نرم افزار رایگان است، اما خدمات پشتیبانی (حتی دسترسی به انجمن انجمن) به صورت پولی در ماه ارائه می شود.

7. Virtkick

Virtkick یک ابزار تجاری “همه در یک” است که نرم افزار صورتحساب و ابزارهای مدیریت VPS را ترکیب می کند. رابط کاربری گرافیکی مینیمالیستی و آسان برای استفاده حتی برای مشتریان VPS است. توسعه دهندگان Virtkick این راه حل را به عنوان ابزاری عالی برای مراکز داده کوچک یا خدمات میزبانی بازی تبلیغ می کنند.

8. Virtualizor – VPS Control Panel

Virtualizor یک کنترل پنل تجاری VPS از توسعه دهندگان Softaculous است. از مجازی سازی های OVZ، KVM و Xen: PV/HVM/Server پشتیبانی می کند. مدیران VPS و کاربران عادی می توانند به راحتی ماشین های مجازی خود را با استفاده از این محصول نرم افزاری مدیریت کنند.

9. Xen Orchestra

Xen Orchestra یک رابط کاربری وب تجاری است که یک رابط بصری، قدرتمند و کاملاً مبتنی بر وب را ارائه می دهد که به طور ویژه برای مدیریت زیرساخت XenServer (یا Xen+XAPI) (VM، سرورها، استخرها و غیره) طراحی شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب XenServer با رابط وب Xen Orchestra، مقالات ما را بخوانید:

10. OpenNode Cloud Platform

OpenNode Cloud Platform یک راه حل مجازی سازی و مدیریت سرور منبع باز است که به ویژه برای سازمان های دولتی طراحی شده است. این یک راه آسان و انعطاف پذیر برای ایجاد یک ابر خصوصی یا ترکیبی برای خدمات بخش عمومی ارائه می دهد.

ما مروری بر 10 پانل کنترل محبوب با رابط های وب برای مدیریت ماشین مجازی کردیم. امیدواریم مقاله ما به شما کمک کرده باشد تا بهترین راه حل را با توجه به نیازهای خاص خود انتخاب کنید و باعث رشد کسب و کارتان شده باشد.

بخوانید: باز کردن، استخراج و ایجاد فایل های RAR در لینوکس

6رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: