جدول محتوایی

روش هایی که به شما در بهبود عملکرد روتر MikroTik کمک می کند عبارتند از بررسی تنظیمات پیکربندی روتر، به روز رسانی سیستم عامل، ارتقاء سخت افزار، تمیز کردن پورت های استفاده نشده و غیرفعال کردن سرویس هایی که به آن ها نیاز ندارید.

شبکه های کامپیوتری برای ارتباطات داخلی و خارجی خود به دستگاه هایی مانند روترها، سوئیچ ها و تجهیزات بی سیم نیاز دارند. میکروتیک یک سیستم عامل و نرم افزار است که به عنوان روتر شبکه طراحی شده است. شما می توانید از Mikrotik برای تبدیل کامپیوتر به یک روتر شبکه قابل اعتماد استفاده کنید. روترها نقش مسیریابی و انتقال داده در شبکه را دارند. همچنین دارای بوت با سرعت بالا و عملکرد خودکار است که دیگر نیازی به ورود به سیستم یا مراحل اولیه راه اندازی ندارد.

در این آموزش از سری آموزش های MikroTik، با 5 روش برای بهبود عملکرد روترهای MikroTik آشنا می شوید.

1- تنظیمات پیکربندی روتر را بررسی کنید

کسانی که اینترنت پهن باند دارند عموماً یک روتر در خانه دارند که شبکه وای فای مورد استفاده دستگاه ها را پخش می کند. تمام تنظیمات مربوط به شبکه وای فای شما در داخل خود روتر ذخیره می شود، بنابراین اگر تصمیم به تغییر یا بررسی این تنظیمات دارید، باید به نرم افزار روتر، که به نام Firmware نیز معروف است، دسترسی داشته باشید. برای بهبود عملکرد روتر میکروتیک خود می توانید تنظیمات پیکربندی روتر را از این قسمت بررسی کنید.

۲- Firmware را به روز کنید

Firmware نرم افزاری است که نحوه عملکرد دستگاه شما را کنترل می کند. در یک دستگاه سخت افزاری تعبیه شده است و اغلب اشکالات را برطرف می کند، دارای ویژگی های جدید است و از آسیب پذیری های امنیتی محافظت می کند. راه دوم برای بهبود عملکرد روتر میکروتیک، به روز رسانی سیستم عامل است. این به شما امکان می دهد اتصال خود را بهبود بخشید و روتر خود را ایمن نگه دارید. از آنجایی که مسائل امنیتی جدید همیشه ظاهر می شوند و روترهای بی سیم حفره های امنیتی زیادی دارند، باید سیستم عامل خود را به روز نگه دارید.

3- ارتقاء سخت افزار

روتر ممکن است کیفیت اتصال اینترنت را کاهش دهد و تجربه کاربری را برای همه افراد در شبکه شما کاهش دهد. برای جلوگیری از این امر، باید سخت افزار روتر را به روترهای نسل فعلی ارتقا دهید. روتر سخت افزاری روشی ارزان و موثر برای بهبود شبکه خانگی شما از نظر برد وای فای بهتر، سیگنال قوی تر و مدیریت بهتر نیازهایی است که کاربران مدرن در شبکه خود دارند.

4- پورت های استفاده نشده را پاک کنید

امروزه حملات سایبری به محصولات میکروتیک بسیار افزایش یافته است. شما می توانید با چند مرحله ساده از خود در برابر این حملات محافظت کنید و روتر میکروتیک خود را بهبود ببخشید. یکی از راه‌های بهبود عملکرد روتر MikroTik، پاک کردن پورت‌های بلااستفاده است. شما باید تمام پورت هایی را که استفاده نمی شوند مسدود کنید و همچنین دسترسی اینترنت را به تمام پورت های استفاده شده توسط سرویس های داخلی محدود کنید.

5- خدماتی را که نیاز ندارید غیرفعال کنید

گام دیگر برای بهبود عملکرد روتر میکروتیک، غیرفعال کردن تمام خدماتی است که به آنها نیاز ندارید یا در روتر جانبی شما غیر ضروری هستند. زیرا این سرویس ها می توانند برای دسترسی غیرمجاز یا اجرای حمله انکار سرویس (DoS) استفاده شوند. زیرا هر چه تعداد سرویس‌های بیشتری روی رایانه شما اجرا شود، فرصت‌های بیشتری برای دیگران برای استفاده از آنها، نفوذ به رایانه شما یا در دست گرفتن کنترل از طریق آنها وجود دارد.

بخوانید: چه کسی در به روز رسانی نرم افزار را در دنیای تلفن بهتر است؟

نظر شما درباره این پست چه بود ؟

دسته بندی شده در: