جدول محتوایی

سرور فایل در MikroTik به اشتراک گذاری فایل را ساده می کند و ذخیره سازی متمرکز و همکاری را در یک محیط شبکه ای امکان پذیر می کند.

بخوانید: راه اندازی SSTP در میکروتیک

آموزش ساخت فایل سرور در میکروتیک

سرور فایل در MikroTik قابلیتی است که به شما امکان می دهد فایل ها و پوشه ها را از طریق یک شبکه با استفاده از پروتکل Server Message Block (SMB) به اشتراک بگذارید. این به شما امکان می دهد یک مکان ذخیره سازی متمرکز در روتر MikroTik خود ایجاد کنید و اجازه دسترسی به کلاینت ها برای اشتراک گذاری فایل و همکاری را بدهید. با ایجاد سرور فایل در MikroTik، می‌توانید پوشه‌های مشترک ایجاد کنید، مجوزهای دسترسی را کنترل کنید و راهی مناسب برای دسترسی و مدیریت فایل‌های ذخیره شده در روتر برای کلاینت‌ها فراهم کنید.

فعال کردن سرویس اشتراک فایل SMB

در این بخش با نحوه فعال کردن سرویس اشتراک فایل SMB آشنا می شوید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا از طریق Winbox وارد سرور میکروتیک خود شوید و به مسیر IP >> SMB بروید:

صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. پارامترهای اصلی را مطابق شکل زیر تنظیم کنید:

با علامت زدن چک باکس Enabled می توانید سرویس SMB را روشن یا خاموش کنید. همچنین، این را می توان با استفاده از دستور زیر فعال کرد:

ip smb set enabled=yes

پارامتر دوم این است که فایل سرور در معرض اینترنت قرار نگیرد. برای این کار، باید رابط محلی خود را در اینجا انتخاب کنید. همچنین با اجرای دستور زیر می توان این کار را انجام داد:

ip smb set interfaces=ether1,ether2,...

ایجاد اشتراک فایل جدید

در مرحله اول به مسیر IP >> SMB رفته و روی دکمه Shares کلیک کنید:

با این کار پنجره جدیدی باز می شود که حاوی لیستی از همه اشتراک گذاری فایل های موجود است. از آنجا می توانید هر اشتراکی را فعال، غیرفعال، اضافه یا حذف کنید. برای افزودن اشتراک جدید، روی دکمه + کلیک کنید:

این کار را می توان با استفاده از دستور زیر نیز انجام داد:

ip smb shares add name=share1 directory=/share1
ip smb shares print
9رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: