جدول محتوایی

cron job وردپرس

cron job وردپرس – برای ساختن یک وب سایت لزوماً نیازی نیست که از لحاظ دانش فنی قوی باشید.  اما این بدان معنا نیست که هیچ چالش یادگیری پیش روی شما نیست. اگر از CMS مانند وردپرس استفاده می کنید، احتمالاً به سرعت با عملکردهای اساسی برنامه آشنا خواهید شد. با این حال، اگر می خواهید یک پروژه موفق ایجاد کنید، باید درک بهتری از نحوه کارکرد آن داشته باشید.

خرید هاست وردپرس با بهترین قیمت

Cron job چیست؟

اگرچه بیشتر آنها پنهان می مانند، اما رایانه شما همیشه وظایف را انجام می دهد. نمونه های زیادی وجود دارد. سرویس گیرنده ایمیل شما به طور مرتب به سرور ایمیل متصل می شود تا پیام ها را بررسی کند، سیستم عامل شما آنلاین می شود تا مطمئن شود زمان صحیح را نشان می دهد و بسیاری موارد دیگر.

اگر از ویندوز استفاده می کنید، تمام این فرآیندها توسط Task Scheduler کنترل می شود. اگر یک سیستم عامل مبتنی بر یونیکس مانند لینوکس یا macOS را اجرا می کنید، توسط cron مراقبت می شود.

Cron یک ابزار خط فرمان است که دستورات و اسکریپت ها را در زمان های ثابت یا دوره های از پیش تعیین شده اجرا می کند. علاوه بر کارهای خاص برنامه، مسئول خودکارسازی بسیاری از وظایف مربوط به عملکرد بهینه سیستم عامل است.

کارهای کرون به صورت دوره ای اجرا می شوند و برنامه در یک فایل crontab یا جدول cron نگهداری می شود. هر کاربر روی ماشین می‌تواند جدول cron خود را داشته باشد و crontab در سطح سیستم معمولاً در /etc یا /etc/cron.d/ قرار دارد.

cron kob ها در وب سرور به همان اندازه مهم هستند. اغلب، آنها به صورت دستی توسط صاحبان سایت ایجاد می شوند که باید وظایف مربوط به عملکرد پروژه های خود را خودکار کنند.

اما وردپرس چگونه cron job ها را مدیریت می کند؟

 

وردپرس و cron job ها

عملکرد روان پروژه وردپرس به وظایف خودکار متکی است. به عنوان مثال، اگر می خواهید CMS، تم ها و افزونه های خود را به روز نگه دارید، وردپرس باید به طور دوره ای نسخه های جدید را بررسی کند. زمان‌بندی پست‌ها نیز یک ویژگی پرکاربرد است که بر اتوماسیون متکی است. با این حال، به طور پیش فرض، وردپرس به دلایل مختلف از cron job استفاده نمی کند.

برای مثال، اگرچه نادر است، وردپرس می تواند بر روی ویندوز اجرا شود، در این صورت، هرگونه تلاش برای استفاده از cron ناموفق خواهد بود. و حتی اگر فقط به لینوکس نگاه کنیم، خواهیم دید که تنظیمات cron در سرور های مختلف بسیار متفاوت است.

به همین دلیل است که وردپرس به فایل wp-cron.php برای زمان‌بندی و خودکارسازی وظایف متکی است. اگرچه در نام آن کلمه “cron” وجود دارد، اما مفهوم آن متفاوت است.

به جای پیگیری زمان و اجرای دستورات طبق یک برنامه از پیش انتخاب شده، wp-cron.php هر بار که کاربر از وب سایت بازدید می کند بارگذاری می شود. اگر هر وظیفه ای را می توان اجرا کرد، wp-cron به طور خودکار با آنها ادامه می دهد. از نظر تئوری، به نظر می رسد جایگزین مناسبی باشد، اما در واقعیت، چند مشکل دارد.

به عنوان مثال، اجرای وظایف ممکن است آنطور که می خواهید قابل اعتماد نباشد. فایل wp-cron.php تنها زمانی بارگذاری می‌شود که یک درخواست HTTP فعال به سایت وجود داشته باشد، بنابراین اگر ترافیکی وجود نداشته باشد، ممکن است مطابق انتظار کار نکند.

علاوه بر این، wp-cron.php فایل دیگری است که سرور باید هر بار که بازدیدکننده به سایت شما دسترسی پیدا می کند بارگیری کند. که باعث افزایش بار و مصرف پهنای باند می شود.

هدف قرار دادن فایل cron توسط هکرها غیرمعمول نیست و ممکن است با برخی از پلاگین های کش وردپرس درگیری ایجاد کند.

سیستم cron لینوکس قطعا قابل اعتمادتر است و می تواند به شما در بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان وب سایت وردپرس خود کمک کند. با این حال، قبل از اینکه بتوانید از آن برای خودکارسازی وظایف خود استفاده کنید، ایده خوبی است که wp-cron.php را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن wp-cron.php

یک تغییر ساده در فایل wp-config.php می تواند رفتار پیش فرض کار خودکار وردپرس را غیرفعال کند. می توانید از یک سرویس گیرنده FTP، SSH یا مدیریت فایل کنترل پنل میزبانی وب خود برای دسترسی به wp-config.php در فولدر روت سایت خود استفاده کنید.

بهتر است قبل از شروع تغییرات، یک بکاپ از فایل مورد نظر ایجاد کنید.

فایل را باز کنید و عبارت زیر را در بالای خط/* That’s all, stop editing! Happy publishing. */ اضاقه کنید :

define(‘DISABLE_WP_CRON’, true);

مطمئن شوید که تغییرات را ذخیره کرده و اگر از FTP استفاده می کنید، فایل را دوباره آپلود کنید.

 

ایجاد یک Cron Job منظم

غیرفعال کردن wp-cron ممکن است به شما در بهینه‌سازی عملکرد وب‌سایت و استفاده از منابع کمک کند، اما کارهای خودکاری را که فایل PHP به طور پیش‌فرض از آنها مراقبت می‌کند نیز غیرفعال می‌کند. برای آنها، شما به کارهای معمولی کرون لینوکس نیاز دارید.چ

چند راه برای راه اندازی cron job وجود دارد. اگر خط فرمان را ترجیح می دهید، می توانید از دستور crontab -e استفاده کنید و با استفاده از نحوی که چند بخش پیش در مورد آن صحبت کردیم، یک cron جدید ذخیره کنید. با این حال، یک گزینه ساده تر، استفاده از ابزار در کنترل پنل میزبانی وب است.

همه پلتفرم های مدیریتی محبوب دارای یک رابط گرافیکی برای راه اندازی cron jobs هستند. ممکن است از نظر طراحی کمی متفاوت باشند، اما همه آنها باید گزینه هایی را که در تصویر زیر می بینید ارائه دهند.

cron job وردپرس

با وارد کردن مقادیر در قسمت‌های Minutes، Hours، Date، Month و Weekday می‌توانید تعیین کنید که یک کار cron چه زمانی باید اجرا شود، یا می‌توانید از تنظیمات مشترک در منوهای کشویی استفاده کنید.

تنظیمات کرون

 

قسمت دستور Cron مشخص می کند که کار cron قرار است چه کاری انجام دهد. می توانید یک دستور معمولی را وارد کنید یا آنچه را که بیشتر توسعه دهندگان ترجیح می دهند انجام دهید و چندین کار را در یک اسکریپت واحد قرار دهید.

این کار نیاز به دانش بیشتری در دنیای برنامه‌نویسی دارد، اما اینترنت مملو از منابع است، و همچنین می‌توانید از اسکریپت‌های آماده‌ای که وظایف مختلف نگهداری سایت را انجام می‌دهند، استفاده کنید. به عنوان مثال، تنها با سه دستور WP-CLI و چهار خط کد، می‌توانید وردپرس را یگونه ای پیکربندی کنید که به‌طور خودکار نسخه‌های جدید هسته، افزونه‌ها و تم‌ها را بررسی و نصب کند.

به خاطر داشته باشید که این یک اسکریپت بسیار ساده است. کمی تحقیقات بیشتر به شما نشان می دهد که می توانید به راحتی دامنه کارهایی را که با یک فایل و یک کار cron انجام می دهید، گسترش دهید. وقتی اسکریپت را آماده کردید، مسیر آن را در قسمت Cron command وارد کنید تا آن را برای کار با یک کار cron وردپرس تنظیم کنید.

کرون سفارشی

 

9رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: