جدول محتوایی

مهاجرت برنامه نویس ها

ما در مقاله سعی کرده ایم با ارائه اطلاعاتی در مورد کشورها و میزان درآمد های مختلف به شما در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت یک برنامه نویس کمک کنیم.

برخی افراد با توجه به شرایط کاری و زندگی خود تصمیم به مهاجرت می گیرند. برنامه نویس ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای مهاجرت به دنبال بهترین کشور برای خودشان می گردند.

 

برنامه نویس کیست؟

کسی است که در قالب کد به کامپیوتر میفهماند چه کاری را انجام دهد. کار یک برنامه نویس این است که با چالش های خودش کار کند. یک برنامه نویس باید ذهن خلاقی داشته باشد و سپس با توجه به نیاز خود به یک یا چند زبان برنامه نویسی مسلط باشد.

برنامه نویسان کامپیوتر در طیف وسیعی از صنایع کار می کنند، کدنویسی، طراحی، عیب یابی و غیره .

برنامه نویسان باید از طیف گسترده ای از الگوریتم ها و زبان های برنامه نویسی آگاه باشند. آنها ممکن است برای آزمایش و تأیید محصولات خود با فروشندگان تماس بگیرند.

مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، یا رشته های مرتبط با برنامه نویسی کامپیوتر و تجربه کاری خوب برای به دست آوردن شغل برنامه نویسی مورد نیاز است. و اکثر کارفرمایان ممکن است کسانی را که دارای مدرک کارشناسی ارشد و تجربه کاری یا تحقیقاتی هستند ترجیح دهند. برنامه نویسان کامپیوتر اغلب به یک یا چند زبان مسلط هستند مانند : C، C ++، C #، جاوا، جاوا اسکریپت، و Visual و Python.

به عنوان یک برنامه نویس، باید مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی قوی داشته باشید. همچنین باید بتوانید در محیط های گروهی کار کنید و با فناوری های جدید و زبان های برنامه نویسی به روز آشنا باشید.

 

از جمله وظایف برنامه نویس

در لیست زیر نمونه هایی از وظایف برنامه نویسان در یک کشور مناسب برای مهاجرت برنامه نویس را میبینید:

  1. همکاری با طراحان و تولیدکنندگان محتوا.
  2. کدنویسی نرم افزاری.
  3. اصلاح و اشکال زدایی نرم افزار برای برنامه های کاربردی سرور.
  4. کدنویسی برای برنامه های کاربردی سرور چند شبکه ای.
  5. انجام تست و مستندسازی نرم افزار.

 

مشاغل مرتبط با برنامه نویسی کامپیوتر

  1. مهندس نرم افزار
  2. مهندس نرم افزار، توسعه دهنده نرم افزار، برنامه نویس
  3. تحلیلگر نرم افزار
  4. مدیر پروژه فناوری اطلاعات
  5. معمار نرم افزار
  6. مدیر توسعه نرم افزار

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل برنامه نویسی و درآمد آنها در کشور های مختلف این پست را بخوانید.

 

مهارت های مورد نیاز برای یک برنامه نویس

برای استخدام به عنوان برنامه نویس نیازی به داشتن مدرک مرتبط نیست و برخی از برنامه نویسان با توجه به تجربه خود توانسته اند مهارت برنامه نویسی کافی را کسب کنند.

اما باید گفت که کارفرمایان در یک کشور مناسب برای مهاجرت برنامه نویس ترجیح می دهند فردی را استخدام کنند که علاوه بر تجربه، دارای مدرک مرتبط با کار برنامه نویسی باشد. به طور معمول، مهارت ها و زبان های برنامه نویسی مانند سی شارپ، پایتون، جاوا اسکریپت، جاوا و .NET از جمله مهارت هایی است که از یک برنامه نویس انتظار می رود.

با توجه به آمار مهارت هایی که بیشترین درآمد را برای برنامه نویسان به ارمغان می آورد مربوط به برنامه نویسی لینوکس، جاوا، جاوا اسکریپت، asp.net است.

 

برنامه نویس

 


 

کدام کشور برای مهاجرت برنامه نویس مناسب است؟

مهاجرت نه تنها محیط شما را تغییر می دهد، بلکه می تواند بر جنبه های مختلف شغل شما نیز تاثیر بگذارد و آینده شغلی شما را تغییر دهد. بنابراین مهاجرت می تواند یکی از مهمترین تصمیماتی باشد که در طول زندگی خود می گیرید.

البته قبل از مهاجرت بهتر است از بازار کار رشته تخصصی خود که برنامه نویسی در کشورهای مختلف است مطلع شوید. سپس بر اساس شرایط خود کشور مناسبی را برای مهاجرت انتخاب کنید.

برای انگلیسی زبانان یا کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، بیشتر مشاغل برنامه نویسی در ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند، هلند، سوئیس و بلژیک است.

اگر برنامه نویس هستید و به سبک زندگی آرام علاقه دارید، نیوزلند و استرالیا را میتوانید در اولویت لیست حود برای مهاجرت قرار دهید.

وقتی در مورد افراد غیر انگلیسی زبان صحبت می کنیم، سناریو تغییر می کند. ژاپن به طور چشمگیری در حال رشد و توسعه است. برنامه نویسان زیادی در روسیه و چین مشغول به کار هستند و این کشورهای پهناور شرکت های فناوری اطلاعات زیادی دارند. هر کدام از این کشورها می توانند کشور خوبی برای مهاجرت برنامه نویس ها باشند و شرکت های IT در این کشورها رشد بسیار سریعی دارند.

توجه : برای اطلاع از میزان درآمد برنامه نویسان در کشور های مختلف وارد این صفحه شوید.

کشور های آسیایی

هند و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند سنگاپور و اندونزی و همچنین کره جنوبی از دیگر کشورهای در حال توسعه فناوری اطلاعات هستند که آینده درخشانی برای برنامه نویسان رایانه در این کشورها دارند.

در این کشورها هزینه زندگی اغلب کمتر از کشورهای توسعه یافته است و البته حقوق در این کشورها کمتر از میانگین کشورهای توسعه یافته است.

آنچه مهم است این است که می توانیم بهترین کشور را برای مهاجرت بدانیم. بهترین کشور به ترجیحات هر فرد بستگی دارد و در واقع می توان گفت سلیقه هر فرد در انتخاب کشوری که برای زندگی و کار انتخاب می کند مهم است.

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویس به ترتیب به شرح زیر است :

  • سوییس
  • کانادا
  • استرالیا
  • هلند
  • آلمان
  • آمریکا
  • سوئد
  • دانمارک
  • سنگاپور
  • انگلیس

 

زبان های برنامه نویسی محبوب کارفرمایان

برای انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت برنامه نویس، باید بدانید که در کشورهای دیگر چقدر به مهارت های شما نیاز است. با توجه به جستجوهای گوگل، می توانید محبوب ترین زبان های برنامه نویسی را پیدا کنید.

تعداد بالای جستجوی یک زبان برنامه نویسی می تواند نشان دهنده علاقه بازار کار و نیاز حرفه ای به متخصصان آن زبان برنامه نویسی باشد.

نتایج زبان های برنامه نویسی محبوب نشان می دهد که زبان برنامه نویسی جاوا از سایر زبان های برنامه نویسی محبوب تر است.

پایتون نیز یکی از پرطرفدارترین هاست. زبان برنامه نویسی C#، اگرچه یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در بازار کار است، اما رتبه سوم را در جستجوها دارد.

سوئیفت یک زبان برنامه نویسی محبوب در سوئد و روبی یک زبان نویسی محبوب در ایرلند است.

می توان گفت PHP بازار کار خوبی در آمریکا، چین، هند و ژاپن دارد. برای برنامه نویسان PERL، کانادا می تواند کشور خوبی برای مهاجرت برنامه نویس باشد.

 

زبان های برنامه نویسی

 

بازار کار برنامه نویسان در کشورهای مختلف

در آمارهای جهانی، درصد رشد شغلی برنامه نویسان کامپیوتری بین سال های 2016 تا 2026، 7.2 درصد برآورد شده است. که در بین سایر مشاغل، نرخ رشد بالایی دارد و البته این به دلیل ماهیت صنعت فناوری اطلاعات است که می توان گفت هنوز در مراحل اولیه است.

در اینجا کشورهایی که می توانند بهترین مقصد برای برنامه نویسان از لحاظ بازار کار باشند را ملاحظه میکنید :

 

کانادا

کانادا پیشرفت چشمگیری در فناوری اطلاعات داشته است و با آغوش باز از برنامه نویسان استقبال می کند. شهر تورنتو از نظر تعداد برنامه نویس در رتبه پنجم قرار دارد.

در واقع، کانادا می تواند یک انتخاب عالی در لیست کشور های مقصد برنامه نویس باشد. فرصت های زیادی برای برنامه نویسان جاوا و پایتون در کانادا وجود دارد. با متوسط حقوق یک برنامه نویس در تورنتو می توانید زندگی راحت و سالمی داشته باشید.

اگر به دنبال تجربیات جدید و پیشرفت شغلی هستید، کانادا یک انتخاب منحصر به فرد و بهترین گزینه برای برنامه نویس هایی است که قصد مهاجرت دارند.

توجه : برای اطلاع از دستمزد برنامه نویسان در کشور های مختلف وارد این صفحه شوید.

آلمان

آلمان کشوری است که در آینده نزدیک پذیرای برنامه نویسان زیادی خواهد بود. شرکت های بزرگ جهانی از جمله زیمنس، بی ام و و دیگر شرکت های بزرگ در آن حضور دارند که می تواند آلمان را به کشوری مناسب برای مهاجرت تبدیل کند. زندگی در آلمان برای افرادی که عاشق فرهنگ و خلاقیت هستند عالی است.

در آلمان زبان های C، C ++، جاوا محبوب ترین زبان ها هستند و Python و Ruby که در کانادا بسیار محبوب هستند، هنوز جایگاه خود را در آلمان پیدا نکرده اند. در آلمان هزینه زندگی کمتر از سایر کشورهای توسعه یافته است.

شاید ارزان ترین کشور برای مهاجرت نباشد، اما مطمئناً ارزان تر از لندن و پاریس است. هر فرد در آلمان به راحتی می تواند با 1500 یورو در ماه زندگی کند.

 

فنلاند

فنلاند نیز یک کشور اسکاندیناوی عجیب و زیبا است. اگر با زمستان های طولانی و تاریک آن مشکلی ندارید، می توانید موقعیت خوبی به عنوان برنامه نویس در شهر های هلسینکی و اسپو پیدا کنید.

شرکت های فناوری مانند Rovio Entertainment، خالق پرندگان خشمگین، سوپرسل، خالق کلش آف کلنز و نوکیا در فنلاند مستقر هستند. بنابراین فنلاند مکان خوبی برای مهاجرت یک برنامه نویس هوش مصنوعی یا هر فناوری جدید دیگری است.

 

سوییس

سوئیس یکی از زیباترین مکان ها برای زندگی است. که با بالاترین کیفیت زندگی و قدرت خرید، نرخ جرائم پایین و امنیت بالا، سوئیس را به یکی از پنج کشور برتر جهان تبدیل کرده است.

ممکن است بالاترین حقوق را برای برنامه نویسان داشته باشد، بنابراین می تواند بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویس باشد. نیاز به برنامه نویسان R در سوئیس بیش از هر جای دیگری در جهان است.

همچنین برای زبان جاوا نیز فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد. زندگی در سوئیس ممکن است گران به نظر برسد، اما شما می توانید با 1600 دلار در ماه خوب زندگی کنید.

توجه : برای اطلاع از میزان درآمد برنامه نویسان در کشور های مختلف وارد این صفحه شوید.

 

اعطای ویزای طلایی به برنامه نویسان توسط دولت امارات

امارات متحده عربی به طور رسمی برنامه ملی کدگذاران را راه اندازی کرده است که 100000 ویزای طلایی را به ساکنان واجد شرایط امارات و اتباع خارجی از تمام کشورهای جهان ارائه می دهد.

نامزدهای واجد شرایط برای این دسته درخواست ویزای طلایی باید کارشناسان حرفه ای باشند که در زمینه های مختلف کدنویسی موفقیت کسب کرده اند. کارمندانی که برای شرکت های فناوری بین المللی کار می کنند، یا فارغ التحصیلان مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر، مهندسی سخت افزار یا سایر زمینه های علمی مرتبط با کدنویسی.

 

ویزای طلایی امارات

 

برنامه ملی کدگذاران همچنین در نظر دارد به تأسیس 1000 شرکت دیجیتال جدید در امارات طی پنج سال آینده کمک کند.

متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق اداره هوش مصنوعی یا از طریق اداره فدرال هویت و شهروندی درخواست اپلای دهند.

امارات متحده عربی ابتکار جدیدی را برای جذب توسعه دهندگان و کدنویسان بیشتر به این کشور طی پنج سال آینده اعلام کرد. بر اساس برنامه ملی جدید برای کدگذاران، دولت به 100000 اتباع خارجی در زمینه های مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوتر ویزای طلایی ارائه می دهد. ویزای طلایی امارات متحده عربی یک مجوز اقامت طولانی مدت قابل تمدید است که با توجه به معیارها و درخواست اتباع خارجی پنج یا ده سال اعتبار دارد.

 

کسب درآمد یک برنامه نویس در کشورهای مختلف

بدون شک یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویس، میانگین درآمد یک برنامه نویس در آن کشور است. طبق آمار، برنامه نویسان در سوئیس، سوئد، استرالیا و آمریکا بیشترین درآمد را داشته اند.

طبق آمار، آرژانتین به برنامه نویسان PHP حقوق بیشتری نسبت به برنامه نویسان دیگر می پردازد. اگر یک برنامه نویس PHP هستید، این کشور برای شما مناسب خواهد بود.

فرانسه نیز به دنبال افرادی با مهارت های جاوا و فرانت اند است و برای تخصص آنها دستمزد خوبی میدهد. بنابراین فرانسه نیز بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان متخصص در جاوا است. ژاپن، سنگاپور، چین و هند علیرغم نیاز زیاد به برنامه نویسان ماهر، حقوق کمتری می پردازند.

در زیر لیستی از کشورهایی که می توانند برنامه نویسانی را با مهارت در یک زبان برنامه نویسی خاص (جاوا و NET.) بر اساس درآمد درآمد بکار بگیرند را میبینید:

زبان جاوا :

  • سوییس
  • آمریکا
  • استرالیا
  • آلمان
  • انگلیس

زبان .NET :

  • آمریکا
  • کانادا
  • آلمان
  • هلند
  • ژاپن

 


 

وبسایت های کاریابی برای برنامه نویسان

 

Honeypot.io

افراد جویای کار یک پروفایل ایجاد می کنند و جزئیات مربوط به تجربه و موقعیت ایده آل شما را برای ارتباط با کارفرمایان اروپایی پر می کنند. سپس شرکت‌ ها می‌توانند پروفایل‌ های توسعه‌ دهنده را بررسی کنند و با ارسال دعوت‌ نامه‌ های مصاحبه به همراه حقوق و دستمزد و سابقه و مهارت فنی، درخواست مصاحبه کنند.

 

Indeed

Indeed در واقع 100٪ رایگان است و نیازی به ثبت نام برای یک حساب کاربری ندارید. با این حال، ایجاد یک حساب کاربری چندین مزیت اضافه دارد. با یک حساب کاربری، می توانید ثبت نام کنید تا هشدارهای ایمیلی را هنگام ارسال مشاغل جدید دریافت کنید و مشاغل را ذخیره کنید تا بعداً برای آنها درخواست دهید. Indeed همچنین یک ابزار مقایسه حقوق و یک بخش بررسی شرکت ارائه می دهد، بنابراین می توانید قبل از درخواست برای یک نقش یا پذیرش پیشنهاد، به بررسی های شرکت نگاه کنید.

 

SimplyHired

SimplyHired یک پلت فرم جستجوی شغل است که به نامزدها امکان می دهد تا جستجوی شغلی خود را با جزئیات سفارشی کنند. آنها توصیه های خاص نامزد را از بیش از 700 هزار کارفرمای منحصر به فرد ارائه می دهند. با تنها 3 سال فعالیت در صنعت، آنها توسط فوربس “وب سایت جستجوی شغل برتر” نامیده می شوند.

 

LinkedIn

لینکدین به عنوان یک پلتفرم پکیج کامل در نظر گرفته می شود. فرصت های شغلی را ارائه می دهد و به حرفه ای ها کمک می کند تا ضمن ایجاد ارتباطات قوی، اکانت خود را ایجاد کنند. ویژگی عالی این پلتفرم فیلترهای جستجوی گسترده آن است. می توانید جستجوی خود را بر اساس صنعت، عملکرد و تجربه و عبارات/کلمات کلیدی شغل مورد نظر خود محدود کنید.

 

سایت های دیگر :

Glassdoor | The Muse | Jobsora

 


 

می توان گفت تصمیم نهایی در مورد کشور مناسب برای مهاجرت می تواند کمی سخت باشد. کشور مناسب برای مهاجرت یک برنامه نویس، با توجه به شرایط و سلیقه اش، کیفیت زندگی مورد انتظار، امنیت، هزینه زندگی و مالیات از جمله موارد تاثیر گذار است.

نمی توان کشوری را به عنوان کشوری مناسب برای مهاجرت به همه افراد معرفی کرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده در اینجا و سطح مهارت و تخصص خود، می توانید بهترین تصمیم را بگیرید و بهترین کشور را برای مهاجرت برنامه نویس انتخاب کنید. برای اطلاع از میزان درآمد برنامه نویسان در کشور های مختلف وارد این صفحه شوید.

 

27رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,