جدول محتوایی

PHP 8 در دایرکت ادمین

PHP نسخه 8 آخرین به روز رسانی از PHP است. این نسخه شامل بسیاری از ویژگی‌ها و بهینه‌ سازی‌ های جدید از جمله آرگومان‌های نام‌گذاری شده، union types، ویژگی‌ها، ارتقاء ویژگی‌های ساخت، عبارت تطبیق، اپراتور امن صفر، بهبود JIT و نوع سیستم، مدیریت خطا و سازگاری است. در این مقاله میخواهیم شما را با آموزش نصب و فعال کردن PHP 8 در دایرکت ادمین آشنا کنیم. اگر میخواهید سایت خود را با کننترل پنل دایرکت ادمین میزبانی کنید، باید یک سرور مجازی تهیه کنید. ایرانیکاسرور ارائه کننده انواع هاست و سرور مجازی.

دسته بندی : آموزش DirectAdmin

 

نحوه نصب و فعال کردن PHP 8 در دایرکت ادمین

PHP 8 به طور رسمی در 26 نوامبر 2020 منتشر شد! این نسخه مجموعه ای از بهینه سازی ها و ویژگی های قدرتمند را ارائه می دهد. PHP 8 جالب ترین تغییرات را نسبه به نسخه های پیشین ارائه می دهد و به کاربران امکان می دهد کدهای بهتری بنویسند و برنامه های قدرتمند تری بسازند. در قسمت بعدی به برخی از ویژگی های جدیدی که این نسخه ارائه می دهد اشاره خواهیم کرد. سپس یاد می گیریم که چگونه PHP 8 را روی دایرکت ادمین نصب و فعال کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

ویژگی های PHP 8 :

  1. مقایسه رشته Saner به تعداد
  2. کاما انتهایی در لیست پارامترها
  3. امضاهای روش ناسازگار
  4. ارتقاء اموال
  5. رشته های عددی Saner
  6. خطاهای نوع ثابت برای توابع داخلی
  7. بررسی نوع دقیق تر برای عملگرهای حسابی/بیتی
  8. اعتبار سنجی برای روش های صفت انتزاعی
  9.  Match Expression v2
  10. آرایه هایی که با شاخص منفی شروع می شوند
  11. آرگومان های نامگذاری شده
  12. اپراتور Nullsafe

 

نصب PHP 8 روی دایرکت ادمین

در این قسمت با یک روش آسان برای نصب PHP 8 بر روی سرور مجازی با پنل دایرکت ادمین آشنا می شویم. برای این کار کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. در مرحله اول باید به عنوان root وارد کنسول شوید(آموزش اتصال ssh به سرور). سپس به دایرکتوری زیر بروید:

cd /usr/local/directadmin/custombuild

 

سپس باید فایل پیکربندی را با استفاده از ویرایشگر نانو ویرایش کنید:

nano options.conf

 

اکنون باید از دستور زیر برای تنظیم PHP 8 به عنوان نسخه دلخواه خود استفاده کنید:

php4_release=8.0

فایل پیکربندی را ذخیره کرده و از آن خارج شوید. (برای دخیره فایل در نانو، اتدا کلید های Ctrl + X و سپس y و اینتر را بزنید)

 

در این مرحله باید آخرین پکیج ها را با اجرای دستور زیر دانلود کنید:

./build update

در نهایت باید PHP را با استفاده از دستور زیر کامپایل کنید:

./build phpn

 

 

نحوه فعال کردن PHP 8 در دایرکت ادمین

بعد از اینکه در مرحله قبل توانستید PHP 8 را نصب کنید، باید آن را در این قسمت فعال کنید. پس از کامپایل مجدد، php 8 را در تنظیمات دامنه خود می توانید انتخاب کنید.

برای راه اندازی آن به پنل مدیریت حساب دایرکت ادمین و قسمت تنظیمات دامنه (domain configuration) بروید و دامنه خود را انتخاب کنید.

در نهایت در سمت چپ بالا باید نسخه PHP را انتخاب کنید.

فعال کردن php 8 در دایرکت ادمین

 

 

نتیجه

در PHP 8 شاهد تغییرات جدیدی هستیم که PHP را در لیست زبان‌ هایی که ارزش یادگیری و استفاده دارند نگه می‌دارد. همچنین باعث محبوبیت بیشتر آن در بین توسعه دهندگان می شود. شاید یکی از تغییرات بزرگ در PHP کامپایلر JIT باشد که PHP را سریعتر می کند. در این مقاله شما را با آموزش نصب و فعال کردن PHP 8 در دایرکت ادمین آشنا کردیم.

 

7رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!