جدول محتوایی

PHP 8 در سیپنل

با انتشار آخرین نسخه PHP یعنی PHP 8 با ویژگی ها و آپدیت های جدیدی روبرو هستیم. یکی از مهم ترین تغییرات این نسخه، گنجاندن کامپایلر JIT برای PHP است. وقتی نوبت به PHP 8 می رسد، انتظارات کاربران بالاست. زیرا با ارائه گزینه real-time که یکی از مهم ترین ویژگی های PHP8.0 است، این قابلیت را به افراد می دهد که نیازی به استفاده از چندین زبان برنامه نویسی مختلف در یک پروژه نداشته باشند. در این مقاله سعی داریم نحوه نصب و فعال کردن PHP 8 را در سیپنل بیاموزیم. برای خرید سرور مجازی جهت میزبانی سایت خود، می توانید از پلن های موجود در ایرانیکاسرور دیدن کنید.

 

آموزش نصب و فعال کردن PHP 8 در سیپنل

با توجه به اینکه امروزه سیستم های real-time به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، اینترنت نیز به این ویژگی گرایش پیدا کرده است. کاربران همچنین تمایل دارند تا در سریع ترین زمان ممکن محتوا داشته باشند. چندین زبان دیگر توانایی دستیابی به این ویژگی را دارند. به عنوان مثال، جاوا اسکریپت از Node.js و پایتون از Tornado استفاده می کند، اما نسخه های قبلی PHP که یک استثنا برای این ویژگی بوده است، در PHP 8 تکامل می یابد و از کامپایلر JIT استفاده می کند. در قسمت بعدی به برخی از ویژگی های PHP 8 اشاره خواهیم کرد.

دسته بندی : آموزش cPanel

مزایا و ویژگی های PHP 8

1. پشتیبانی از union types: union types به شما امکان می دهد چندین نوع را به یک پارامتر، ویژگی یا بازگشت اختصاص دهید.

2. کامپایلر Just in Time (JIT): کامپایلر JIT بخش هایی از کد و زمان اجرا را برای بهبود زمان پاسخگویی به صفحات وب شما کامپایل می کند.

3. Named Arguments: آرگومان های نامگذاری شده که به شما امکان می دهد به داده های ورودی یک نام اختصاص دهید و به جای ترتیب آرگومان، آن را در کد خود فراخوانی کنید.

4. Attribute : Attributes ها به عنوان حاشیه نویسی در کد PHP شما عمل می کنند و به شما امکان می دهند متادیتا را اضافه کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه نصب PHP 8 بر روی سیپنل آشنا شوید.

 

نصب PHP 8 در سیپنل

با نصب مخزن تست EasyApache می توانید از PHP 8 (ea-php80) در سرور سیپنل استفاده کنید. بنابراین می توانید به راحتی از دستور زیر (با توجه به توزیع لینوکس) برای نصب مخزن تست استفاده کنید:

yum install ea4-experimental

یا :

apt install ea4-experimental

 

نحوه فعال کردن PHP 8 در سیپنل

قالب ها و افزونه ها پس از به روز رسانی با نسخه های جدیدتر PHP سازگار هستند. البته در برخی موارد نسخه PHP با برخی از قالب ها و افزونه ها سازگاری ندارد و این ناسازگاری می تواند سایت را با مشکل مواجه کند. از آنجایی که قالب ها و افزونه ها دائما در حال به روز رسانی هستند، یادگیری تغییر نسخه PHP برای صاحبان وب سایت ضروری است. در این قسمت قصد داریم نحوه فغالسازی PHP 8 یا تغییر نسخه PHP در سیپنل را یاد بگیریم.

برای تغییر نسخه PHP ابتدا وارد پنل سیپنل شوید. سپس در قسمت Software گزینه Select PHP Version را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این گزینه ممکن است در برخی از نسخه های سیپنل “Multi PHP Manager” باشد.

فعالسازی php 8 در سیپنل

 

پس از وارد شدن به “Select PHP Version” صفحه ای را مطابق شکل زیر مشاهده خواهید کرد. برای انتخاب نسخه PHP روی عدد مقابل گزینه PHP version یعنی 8 کلیک کنید تا نسخه مورد نظر انتخاب شود.

تغییر نسخه php

 

پس از انتخاب نسخه PHP، در صورت تمایل می توانید افزونه های خود را از بخش پایینی فعال کنید. برای انجام این کار، نام افزونه را پیدا کرده و تیک کنار آن را علامت بزنید.

در نهایت، برای تنظیم نسخه جدید PHP در وب سایت، روی “Set as current” کلیک کنید. اکنون برای اطمینان از سازگاری این نسخه با وب سایت شما، صفحه اصلی سایت خود را باز کنید.

توجه: اگر با خطا مواجه شدید، نسخه های دیگر را امتحان کنید. اگر می خواهید تنظیمات به حالت اولیه بازگردند، روی گزینه Reset To Default کلیک کنید.

 

نتیجه

PHP 8 نسخه جدیدی از زبان برنامه نویسی PHP است که علاوه بر رفع ایرادات و نواقص نسخه های قبلی، ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی را به همراه داشته است. در این مقاله سعی کردیم به برخی از ویژگی ها و امکانات منحصربفردی که در PHP 8 وجود دارد اشاره کنیم سپس نحوه نصب PHP 8 بر روی سیپنل را به شما آموزش دادیم. اگر می خواهید PHP 8 را روی کنترل پنل دایرکت ادمین نصب کنید، می توانید به مقاله آموزش نصب و فعالسازی PHP 8 در دایرکت ادمین مراجعه کنید.

 

13رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!