جدول محتوایی

طی سال‌های اخیر افزایش فونت فارسی برای سایت ها ، رشد خوبی داشته‌. در گذشته، اغلب فونت‌های انگلیسی استفاده می‌شد که هم‌خوانی با متن فارسی نداشتند و جلوه‌ی بدی را به وجود می‌آوردند. اما با ظهور وب‌سایت‌های قدرتمند فارسی توسعه‌ی فونت‌ها هم شدت گرفت.

انتخاب یک فونت مناسب از میان بهترین فونت‌های فارسی، در طراحی‌های گرافیک، اپیلیکیشن و وب بسیار مهم است. در دنیای دیجیتال و مجازی باید به انتخاب فونت مناسب توجه شود. در این مقاله از وبلاگ ایرانیکا سرور، شما با استانداردترین و بهترین فونت‌های فارسی برای استفاده در محیط وب‌ آشنا می‌شوید.

خرید هاست وردپرس

1. ایران سنس

در سال های قبل وارد هر سایتی که می‌شدیم با فونت تاهوما مواجه می‌شدیم. این فونت زیبایی ظاهری چندانی نداشت اما به دلیل عدم وجود جایگزین مناسب، انتخاب اصلی وب‌سایت‌ها بود.

این فونت طی سال‌های 1392 تا 1394 توسط مسلم ابراهیمی طراحی و منتشر شد. تفاوت‌های اساسی ایران سنسرای مدت‌های طولانی آن را تبدیل به یکی از بهترین فونت های فارسی برای وب ایرانی کرده است.

فونت ایران سنس اولین فونت فارسی بوده که به صورت تجاری و غیر رایگان در دسترس عموم قرار گرفت و طرفداران بسیاری پیدا کرد. هم‌اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی از این فونت استفاده می‌کنند. تا حدی که این فونت به پرطرفدارترین فونت در وب‌سایت‌های ایرانی تبدیل شده است.

دانلود فونت ایران سنس

 

2. فونت انجمن

فونت انجمن را “انجمن صنفی طراحان گرافیک” تولید کرده است. همین کافی است تا متوجه شوید این گزینه از موارد حرفه‌ای و زیبای دنیای فونت فارسی محسوب می‌شود. فونت انجمن دارای یک طراحی خاص است.

این فونت جدید در سال ۱۳۹۸ طراحی شده و در همین مدت کوتاه توسط وب‌سایت‌های زیادی خریداری شده است. این فونت دارای ۱۱ وزن است که در دو بسته‌ی ۸ پایه و ۳ پایه عرضه شده است.

دانلود فونت انجمن

 

3. فونت شبنم

در تصویر فوق نمونه‌ای از این فونت را مشاهده می‌کنید. این فونت دارای ۵ وزن ضخیم، متوسط، معمولی، سبک و نازک است و به صورت رایگان در دسترس کابران قرار میگیرد.

دانلود فونت شبنم

 

4. ایران یکان

ایران یکان فونتی بسیار زیبا و مدرن از طراح فونت ایران سنس است. فونت ایران یکان بعد از ایران سنس هم‌اکنون پرکاربردترین فونت فارسی است. بسیاری از سایت‌های معتبر که در گذشته از ایران سنس استفاده می‌کردند هم‌اکنون به سمت استفاده از ایران یکان روی آورده‌اند. ایران یکان هشت وزن مختلف دارد و بطور کامل از اعداد فارسی پشتیبانی میکند، و دارای نسخه‌ی‌های کامل برای وب و اپلیکیشن است.

بسیاری از برندهای مطرح همچون دیجیکالا از این فونت استفاده کرده‌اند. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید این فونت زیبا قادر است نظم خاصی را به متون شما ببخشد.

دانلود فونت ایران یکان

 

5. وزیر

یکی دیگر از فونت‌های رایج فارسی برای طراحان وب فونت وزیر است که هنوز هم در بسیاری از وب‌سایت‌ها قابل مشاهده است. این فونت توسط صابر راستی‌کردار طراحی و اکنون به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. این فونت دارای 6 وزن مختلف میباشد.

دانلود فونت وزیر

 

6. فونت دانا

فونت دانا با ۱۰ وزن مختلف از منعطف‌ترین فونت‌های وب است. این فونت برای افراد سخت پسند طراحی شده است. طبق گفته طراح اصول اولیه طراحی این فونت تنها از یک خط و دایره استفاده می‌کند. ترکیب خط و دایره کلیه حروف را ساخته است. با این توضیح باید بدانید دانا، یک فونت با لبه‌های گرد است.

فونت دانا برای اولین بار بار در خرداد ۱۳۹۸ منتشر شد و همیشه در میان طراحان محصول محبوبی بوده است. بسیاری از برند‌ها و کسب و کارهای جدید برای دستیابی به طراحی مدرن و زیباتر از فونت دانا استفاده میکنند.

فونت فارسی دانا

فونت دانا در نسخه قبلی اش دارای ۱۰ وزن بود که در بازسازی جدید ۳ وزن سنگین به آن اضافه شده است. بنابراین اکنون ۱۳وزن برای استفاده در دسترس است.

دانلود فونت فارسی دانا

 

فونت‌ های بسیار زیادی دیگری هستند که همچنان در وب‌سایت‌های فارسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فونت محبوب شما کدام است؟

29رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: