جدول محتوایی

پایتون یک زبان برنامه نویسی است که واقعاً همه منظوره، انعطاف پذیر و محبوب برای علم داده است. اگر هدف شما جمع آوری بینش از داده های خود و به دست آوردن مزیت رقابتی است، این ابزار مناسب است. اولین انتشار آن مربوط به سال 1991 است که از نام گروه کمدی بریتانیایی مونتی پایتون الهام گرفته شده است. شما یاد می گیرید که چگونه داده ها را ذخیره و دستکاری کنید و اگر مبتدی هستید، ایده خوبی است که این آموزش را ادامه دهید. قبل از همه، به پلن های VPS لینوکس نگاهی بیندازید و برنامه های خود را بگیرید.

برای اینکه این آموزش بهتر عمل کند، لطفاً پیش نیازهای زیر را در نظر بگیرید:

یک کاربر non root با امتیازات sudo.

پایتون 3 را نصب کنید و یک محیط برنامه نویسی را در دبیان 10 تنظیم کنید

بیایید مراحل این آموزش را طی کنیم تا سرور Debian 10 خود را با یک محیط برنامه نویسی Python 3 راه اندازی کنیم. برنامه نویسی بر روی سرور مزایای بسیاری دارد و از همکاری در پروژه های توسعه پشتیبانی می کند.

مرحله 1: راه اندازی پایتون 3

در حالی که لینوکس دبیان با پایتون 3 و پایتون 2 از پیش نصب شده عرضه می شود، می توانید اطمینان حاصل کنید که نسخه های شما به روز هستند. دستور زیر را برای به روز رسانی و ارتقای سیستم برای کار با ابزار بسته بندی پیشرفته ببینید:

sudo apt update  sudo apt -y upgrade

برای تأیید اینکه با نصب همه موارد موافق هستید، از پرچم -y استفاده خواهید کرد.

پس از تکمیل فرآیند، می توانید نسخه پایتون 3 را که در سیستم نصب شده است با تایپ کردن زیر بررسی کنید:

python3 -V

خروجی را در پنجره ترمینال دریافت خواهید کرد که شماره نسخه را به شما اطلاع می دهد. در حالی که این عدد ممکن است متفاوت باشد، خروجی مشابه این خواهد بود:

Output

Python 3.7.3  

برای مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری پایتون، اجازه دهید pip را نصب کنیم، ابزاری که بسته‌های برنامه‌نویسی را که ممکن است بخواهیم در پروژه‌های توسعه خود استفاده کنیم، نصب و مدیریت می‌کند.

sudo apt install -y python3-pip

بسته های پایتون را می توان با تایپ کردن نصب کرد:

pip3 install package_name

در اینجا، package_name می تواند به هر بسته یا کتابخانه پایتون، مانند جنگو برای توسعه وب یا NumPy برای محاسبات علمی اشاره کند. بنابراین اگر می خواهید NumPy را نصب کنید، می توانید این کار را با دستور pip3 install numpy انجام دهید.

چند بسته و ابزار توسعه دیگر برای نصب وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که یک تنظیم قوی برای محیط برنامه نویسی ما دارید:

sudo apt install build-essential libssl-dev libffi-dev python3-dev

پس از راه اندازی پایتون و نصب پیپ و سایر ابزارها، می توانید یک محیط مجازی برای پروژه های توسعه ما راه اندازی کنید.

مرحله 2: راه اندازی یک محیط مجازی

محیط های مجازی به شما این امکان را می دهند که یک فضای ایزوله روی سرور خود برای پروژه های پایتون داشته باشید و اطمینان حاصل شود که هر یک از پروژه های شما می تواند مجموعه ای از وابستگی های خاص خود را داشته باشد که هیچ یک از پروژه های دیگر شما را مختل نکند.

راه اندازی یک محیط برنامه نویسی کنترل بیشتری بر پروژه های پایتون و نحوه مدیریت نسخه های مختلف بسته ها در اختیار شما قرار می دهد. این امر به ویژه هنگام کار با بسته های شخص ثالث مهم است.

شما می توانید هر تعداد محیط برنامه نویسی پایتون را که می خواهید تنظیم کنید. هر محیط اساساً یک دایرکتوری یا پوشه در سرور شما است که دارای چند اسکریپت در آن است تا به عنوان یک محیط عمل کند.

در حالی که چند راه برای دستیابی به یک محیط برنامه نویسی در پایتون وجود دارد، شما از ماژول venv در اینجا استفاده خواهید کرد که بخشی از کتابخانه استاندارد پایتون 3 است. بیایید venv را با تایپ کردن نصب کنیم:

sudo apt install -y python3-venv

با نصب این، شما آماده ایجاد محیط هستید. بیایید یا انتخاب کنیم که می‌خواهید محیط‌های برنامه‌نویسی پایتون را در کدام دایرکتوری قرار دهید، یا یک دایرکتوری جدید با mkdir ایجاد کنیم، مانند:

mkdir environments  cd environments

زمانی که در فهرستی قرار گرفتید که می‌خواهید محیط‌ها در آن زندگی کنند. با اجرای دستور زیر می توانید یک محیط ایجاد کنید:

python3.7 -m venv my_env

اساسا، pyvenv یک دایرکتوری جدید را تنظیم می کند که حاوی چند مورد است که می توانید با دستور ls مشاهده کنید:

ls my_env

Output

bin include lib lib64 pyvenv.cfg share  

این فایل‌ها با هم کار می‌کنند تا مطمئن شوند که پروژه‌های شما از زمینه وسیع‌تر ماشین محلی شما جدا شده‌اند. به طوری که فایل های سیستم و فایل های پروژه با هم ترکیب نشوند. این تمرین خوبی برای کنترل نسخه است. و اطمینان حاصل کنید که هر یک از پروژه های شما به بسته های خاصی که نیاز دارد دسترسی دارد.

Python Wheels، یک قالب بسته ساخته شده برای پایتون که می‌تواند سرعت تولید نرم‌افزار شما را با کاهش تعداد دفعات کامپایل افزایش دهد، در فهرست اشتراک‌گذاری اوبونتو 18.04 قرار خواهد گرفت.

برای استفاده از این محیط باید آن را فعال کنید. با تایپ دستور زیر که اسکریپت فعال سازی را فراخوانی می کند، می توانید به آن دست پیدا کنید:

source my_env/bin/activate

خط فرمان شما اکنون با نام محیط شما پیشوند می شود، در این حالت، my_env نامیده می شود. بسته به اینکه چه نسخه ای از لینوکس دبیان را اجرا می کنید، پیشوند شما ممکن است تا حدودی متفاوت ظاهر شود. اما نام محیط شما در داخل پرانتز باید اولین چیزی باشد که در خط خود می بینید:

(my_env) noodi@ubuntu:~/environments$

این پیشوند به ما اطلاع می دهد که محیط my_env در حال حاضر فعال است، به این معنی که وقتی برنامه هایی را در اینجا ایجاد می کنید، فقط از تنظیمات و بسته های این محیط خاص استفاده می کنند.

نکته: در محیط مجازی می توانید به جای python3 از دستور python و به جای pip3 از pip استفاده کنید.

اگر ترجیح می دهید اگر از پایتون 3 در دستگاه خود خارج از محیطی استفاده می کنید، باید از دستورات python3 و pip3 به طور انحصاری استفاده کنید.

پس از انجام این مراحل، محیط مجازی شما آماده استفاده است.

مرحله 3: ایجاد یک برنامه “Hello, World”.

اکنون که محیط مجازی خود را راه اندازی کرده ایم، بیایید یک «سلام، دنیا» سنتی ایجاد کنیم. برنامه این به شما امکان می دهد محیط خود را آزمایش کنید. این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با پایتون بیشتر آشنا شوید، اگر قبلاً آن را نداریم.

برای انجام این کار، یک ویرایشگر متن خط فرمان مانند nano را باز کرده و یک فایل جدید ایجاد کنید:

(my_env) noodi@ubuntu:~/environments$ nano hello.py

هنگامی که فایل متنی در پنجره ترمینال باز شد، برنامه ما را تایپ می کنید:

print("Hello, World!")

با تایپ کردن کلیدهای CTRL و X از nano خارج شوید و زمانی که از شما خواسته شد فایل را ذخیره کنید، y را فشار دهید.

هنگامی که از nano خارج شدید و به پوسته خود برگشتید، برنامه را اجرا می کنیم:

python hello.py

برنامه hello.py که به تازگی ایجاد کردید باید باعث شود ترمینال شما خروجی زیر را تولید کند:

Output

Hello, World!  

برای خروج از محیط کافیست دستور deactivate را تایپ کنید و به دایرکتوری اصلی خود بازگردید.

بخوانید: مجوزهای فایل در سی پنل

7رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: