جدول محتوایی

ترفند های سئو برای بالا بردن رتبه پست های وبلاگ

 

در این پست، قصد داریم شما را با مهمترین نکته و ترفند های سئو برای نوشتن پست های وبلاگ آشنا کنیم.همانطور که می دانید، وبلاگ تاثیر چشمگیری در لینک سازی و بالا بردن رنک سایت شما دارد.

خوشبختانه، راهی برای مبارزه با ترافیک کم وجود دارد: بهینه سازی موتورهای جستجو. به عنوان یک وبمستر، ما همیشه در نظر داریم محتوایی بنویسیم که در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، و سئو پُلی است که به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید. اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه میتوان به کمک سئو به چنین هدفی رسید؟

1. استفاده از هدینگ ها (سرتیتر یا عنوان)

هدینگ ها به خزنده های وب گوگل کمک می کنند تا پست وبلاگ شما و محتوای درون آن را درک کنند. به خزنده ها به عنوان کاربرانی نگاه کنید که در حال بررسی وبلاگ شما هستند. آنها می خواهند یک نمای کلی از آنچه که مقاله شما پوشش خواهد داد را ببینند. از تگ های H1 تا H6 در پسا خود استفاده کنید.

تگ های هدینگ

همواره سعی کنید از کلمات کلیدی در تیتر ها استفاده کنید. در این صورت، مخاطبان هدف شما اشتیاق بیشتری برای خواندن پست پیدا میکنند.

 

2. برای کاربران محتوا بنویسید، نه برای موتور جستجو !

حواستان باشد که با توجه بیش از حد به الگوریتم های موتور جستجو و خزنده های وب، محتوایی که باب میل کاربران نیست را ننویسید. با بالا نگه داشتن کیفیت پست های خود و محتوای واقعی، توجه افراد را به خود جلب کنید.

قبل از نوشتن هر پست، خود را بجای کاربری در نظر بگیرید که موضوعی را سرچ کرده و بدنبال بهترین جواب برای سوال خود میگردد.

 

3. کلمات کلیدی را در توضیحات متای خود بنویسید.

توضیحات متا حوزه دیگری است که گوگل برای تعیین رتبه بندی جستجو می خزند. توضیحات متا توضیحات یک تا سه جمله ای هستند که در زیر عنوان یک نتیجه پیدا خواهید کرد.

توضیحات متا

در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به راحتنی میتوانید هنگام نوشتن پست این کار را انجام دهید.

 

4. درج متن جایگزین (alt) برای تصاویر

حتما برای تصاویر خود متن جایگزین انتخاب کنید. زیرا به گوگل کمک میکند تا بداند چرا چنین عکسی در پست شما وجود دارد. این متن بهتر است که شامل کلمه کلیدی باشد.

ترفند های سئو - متن جایگزین عکس

 

5. قبل از شروع نوشتن، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

طبق آمار بدست آمده، تخمین زده میشود که گوگل در هر ثانیه بیش از 70000 عبارت را برای جستجو گران پردازش میکند. اگر میخواهید از رقبای خودپیشی بگیرید باید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که کاربران هدف شما جستجو میکنند.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید از ابزار های زیر استفاده کنید :

  1. Ahrefs
  2.  Google Keyword Planner

 

6. به سایت های معتبر لینک خروجی دهید. (لینک خروجی)

پیوند دادن به وب سایت های معتبر نه تنها به خوانندگان وبلاگ مطالب خواندنی بیشتری برای گسترش دانش آنها ارائه می دهد، بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما تحقیق خود را انجام داده اید.

هیچ چیز مانند آمارهای تحقیقاتی وب سایت های معتبر، یک پست وبلاگ را تقویت نمی کند. آمار و ارقام واقعی به شما کمک می کند تا استدلال قانع کننده تر و ملموس تری بسازید تا اعتماد خوانندگان خود را جلب کنید.

 

7. به سایر پست های خود لینک دهید. (لینک داخلی)

پیوند دادن به صفحات دیگر یا پست های وبلاگ در وب سایت شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا یک نقشه سایت دقیق ایجاد کنند. همچنین به مخاطبان شما کمک می کند تا محتوای شما را بیشتر دنبال کنند و شما را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد و معتبر بشناسند.

هنگام پیوند دادن به هر صفحه در وب سایت خود یا حتی منابع خارجی، از زبان طبیعی برای متن لینک خود استفاده کنید. از استفاده از هرزنامه یا فراخوان‌های عمومی مانند «لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت با رتبه برتر» یا «اینجا را کلیک کنید» اجتناب کنید.

 

8. کاهش حجم تصاویر برای بارگذاری سریعتر صفحه.

گوگل به صفحاتی که با سرعت بیشتری لود شوند شانس بشتری برای بالا رفتن رتبه آنها میدهد.

یکی از عوامل اصلی تاخیر صفحه، تصاویر بزرگ و سنگین است. اگر چندین تصویر در پست خود دارید و هر کدام بیش از 100 کیلوبایت است، می تواند به شدت بر سرعت صفحه شما تأثیر بگذارد.

چند سایت عالی در این زمینه :

 

در این مقاله سعی شد تعدادی از مهمترین ترفند های سئو به زبان ساده بیان شود. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد.

نظر شما درباره این پست چه بود ؟

دسته بندی شده در: