جدول محتوایی

اکانت ایمیل cpanel

در این مقاله نحوه اتصال اکانت ایمیل cpanel به جیمیل را به شما آموزش می دهیم. جذب کاربر در هر زمینه ای بسیار مهم تلقی می شود. برای کسب و کارهای غیر آنلاین، اولین گام پس از خرید هاست و دامنه این است که با مخاطبین خود از طریق ایمیل یا روش های دیگر ارتباط برقرار کنید.

 

آموزش اتصال اکانت ایمیل cPanel به جیمیل

cPanel چندین ویژگی را برای مدیریت راحت تر ایمیل ها ارائه می دهد. در این مقاله قصد داریم نحوه اتصال اکانت میزبانی ایمیل cPanel خود را به جیمیل به شما آموزش دهیم. پس از یادگیری این آموزش، می‌توانید حساب‌های ایمیل درون میزبان وب را به پنل کاربری جیمیل اضافه کنید. همچنین، تمام حساب های ایمیل وب سایت را با Gmail مدیریت کنید.

 

اتصال Email هاست به Gmail چه کاربردی دارد؟

تصور کنید که مدیر یک وب سایت بزرگ هستید و چندین حساب ایمیل در میزبان وب سایت خود ایجاد کرده اید. شما تصمیم می گیرید تمام ایمیل هایی را که به صورت روزانه و منظم دریافت می کنید بررسی کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

اولین راه این است که هر روز برای چک کردن ایمیل ها به هر اکانت ایمیل در هاست Cpanel وب سایت خود وارد شوید.

راه دوم این است که آن حساب ایمیل را به سرویس گیرنده های ایمیل مانند windows live mail، outlook یا نرم افزار پست الکترونیکی ویندوز 10 متصل کنید.

اما راه بهتر دیگری برای مدیریت حساب های ایمیل سایت شما وجود دارد و آن این است که تمام ایمیل های موجود در میزبان وب سایت خود را به کنترل پنل Gmail متصل کنید. با این کار قادر خواهید بود تمامی اکانت های ایمیل وب سایت خود را به صورت مرکزی در جیمیل مدیریت کنید. در واقع با اتصال ایمیل های هاست cPanel وب به جیمیل، از این پس فقط باید وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید و تمام ایمیل های میزبان خود را از داخل جیمیل به صورت مرکزی مدیریت کنید.

 

نحوه اتصال اکانت ایمیل cPanel به جیمیل

ابتدا به cPanel خود لاگین کنید.

سپس از قسمت email بر روی آیکون email accounts کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید:

اکانت ایمیل cPanel

 

در بخش email accounts، حساب‌های ایمیلی که قبلاً ایجاد کرده‌اید موجود است. می خواهیم یکی از این ایمیل ها را به جیمیل متصل کنیم. برای انجام این کار، روی گزینه set up mail client روبروی حساب ایمیل کلیک کنید تا وارد صفحه Set Up Mail Client ایمیل مورد نظر شوید.

اتصال ایمیل ها

 

در اینجا تنظیمات مربوط به اتصال آدرس ایمیل خود به سایر سرویس گیرندگان مدیریت ایمیل وجود دارد.

در قسمت Mail Client Manual Settings دو کادر وجود دارد:

  1. Secure SSL / TLS Settings که با کادر آبی مشخص شده است. اگر از مقادیر موجود در این قسمت برای اتصال این میزبان های ایمیل به نرم افزار Gmail استفاده کنید، داده های ایمیل شما با رمزگذاری SSL بین سرور جیمیل و سرور ایمیل هاست مبادله می شود.
    توجه: cPanel نیز استفاده از این روش را توصیه می کند.
  2.  Non-SSL Settings توسط cPanel توصیه نمی شود و اگر از اطلاعات این کادر برای اتصال این حساب ایمیل به جیمیل استفاده کنید، اطلاعات ایمیل شما بدون رمزگذاری بین سرور جیمیل و سرور ایمیل میزبان مبادله می شود.

انتخاب روش اتصال ssl

چگونه جیمیل را برای اتصال به cPanel پیکربندی کنیم ؟

پس از ورود به جیمیل، از بالا سمت راست روی آیکون ⚙ (setting) کلیک کنید. سپس از زیر منوی باز شده بر روی گزینه see all setings کلیک کنید.

پیکربندی جیمیل

 

برای ورود به صفحه زیر روی تب accounts and import کلیک کنید:

اتصال ایمیل cPAnel به جیمیل

 

در مقابل قسمت check mail from other accounts، روی گزینه add a mail account کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود:

اتصال ایمیل به cpanel

 

در قسمت آدرس ایمیل، باید آدرس اکانت ایمیلی که می خواهید به هاست متصل شود را وارد کنید.

ایمیلی که میخواهیم به جیمیل خود متصل کنیم را تایپ می‌کنیم، سپس روی دکمه بعدی زیر کلیک می‌کنیم تا وارد مرحله بعدی شویم.

 

در مرحله بعد پس از انتخاب گزینه import emails from my other account pop3 بر روی دکمه next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

گزینه pop3

 

در مرحله بعد آموزش اتصال اکانت ایمیل cPanel به جیمیل، به تنظیمات ایمیل در سیپنل می رویم.

 

آموزش تنظیمات ایمیل در cPanel

مرحله سوم، ورود به تنظیمات ایمیل یکی از مهم ترین مراحل این آموزش است. شما باید تمام فیلدهای زیر را پر کنید کنید که یکی یکی به شما توضیح می دهیم:

— Username: در قسمت نام کاربری باید نام کاربری این حساب ایمیل را وارد کنید. وارد صفحه اطلاعات حساب ایمیل cPanel شوید و ایمیل سایت خود را در این قسمت وارد کنید.

Password: در این قسمت باید رمز عبور اکانت ایمیلی را که می خواهید به جیمیل متصل کنید وارد کنید. (همان رمز عبوری که هنگام ایجاد ایمیل مورد نظر در هاست cPanel خود انتخاب کرده اید)

— Pop server: در این قسمت باید آدرس ایمیل سرور پاپ هاست وب سایت را وارد کنید. مجددا وارد صفحه تنظیمات ایمیل در سی پنل شوید و در قسمت incoming server این مقدار را کاملا کپی کرده و در قسمت پاپ سرور پیست کنید.

— Port: در این قسمت باید شماره پورت هاست pop3 وب سایت را انتخاب کنید. برای اطلاع از پورت هاست وارد صفحه e-mail account information در سیپنل شوید. سپس از قسمت incoming server روبروی قسمت pop3 port این مقدار را که 995 است به خاطر بسپارید و از منوی کشویی پورت شماره 995 را انتخاب کنید.

— leave a copy of retrieved message on server: اگر این گزینه را علامت بزنید، یک کپی از ایمیل های ارسالی و دریافتی توسط این حساب ایمیل همیشه در سرور ایمیل اصلی یعنی میزبان وب سایت ذخیره می شود. در صورتی که این گزینه تیک نخورده باشد، ایمیل های ارسالی و دریافتی از این حساب فقط توسط جیمیل رد و بدل می شود و هیچ نسخه ای از آنها در سرور و هاست ذخیره نمی شود.

— always use a secure connection SSL when retrieving mail: اگر این گزینه را علامت بزنید، ایمیل های ارسال و دریافت شده توسط این حساب ایمیل همیشه بین Gmail و سرور ایمیل میزبان در یک پلت فرم SSL امن رد و بدل می شود.

label incoming messages: جیمیل به شما امکان می‌دهد دایرکتوری جداگانه‌ای غیر از صندوق ورودی و هرزنامه یا سطل زباله در سمت چپ پانل Gmail فعال کنید. با انجام این کار، تمام ایمیل های دریافت شده توسط این اکانت ایمیل در آن دایرکتوری لیست می شوند و با ایمیل های دریافت شده توسط اکانت اصلی جیمیل ما ترکیب نمی شوند.

archive incoming messages skip the inbox: اگر این گزینه را فعال کنید، ایمیل‌های دریافتی از حساب ایمیل میزبان ما، علاوه بر ذخیره در یک فهرست اختصاصی، یک کپی از آنها به صندوق ورودی Gmail منتقل می‌شود.

پس از پر کردن فیلد ها، روی دکمه add account کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

کلیک روی add account

 

در این مرحله، Gmail به ما می گوید که این حساب ایمیل با موفقیت اضافه شده است. میتوانید در صورت تمایل با این ایمیل اضافه شده، حتی با وجود اکانت جیمیل، علاوه بر دریافت ایمیل از این حساب، ایمیل ارسال کنید. در این مرحله گزینه yes را انتخاب کرده و بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

در مرحله بعد اکانت ایمیل با موفقیت اضافه میشود.

شما می‌توانید ایمیل‌ هایی را با ایمیل اضافه شده ارسال کنید، حتی با وجود حساب Gmail، علاوه بر دریافت ایمیل از این حساب.

در این مرحله گزینه yes را انتخاب کرده و بر روی دکمه Next کلیک کنید.

انتخاب جیمیل

 

اکنون Send mail را از طریق سرور SMTP شما وارد می کنیم. از آنجایی که ایمیل های خروجی معمولا از طریق پروتکل SMTP ارسال می شوند، باید مقادیر SMTP میزبان وب سایت را در این قسمت ها وارد کنید. در ادامه در مورد هر یک از این موارد توضیح خواهیم داد:

SMTP server : در این قسمت باید آدرس ایمیل خروجی ایمیل سرور وب سایت را وارد کنید. برای پر کردن این فیلد، مجدد به صفحه تنظیمات دستی حساب ایمیل cPanel خود شوید. سپس این مقدار را که روبروی outgoing server است کپی کرده و در این فیلد پیست کنید.

Port: از این منوی کشویی شماره پورت سرور SMTP را انتخاب کنید. چون از این مقدار اطلاعی نداریم، به صفحه mail account profile در سیپنل برمی گردیم و این مقدار را از قسمت outgoing server مقابل قسمت SMTP port می بینیم. همانطور که می بینید 465 است. سپس به جیمیل برگردید و در منوی کشویی 465 را انتخاب کنید.

Username: در این قسمت باید نام کاربری این اکانت ایمیل را دوباره وارد کنید. به Cpanel برگردید و جلوی قسمت username این مقدار را که همان آدرس ایمیل است کپی کرده و در این قسمت پیست کنید.

Password: در این قسمت باید رمز عبور این وب سایت میزبانی ایمیل را که هنگام ایجاد حساب ایمیل تنظیم کرده اید، دوباره وارد کنید.

در نهایت، دو گزینه برای ارسال ایمیل وجود دارد:چ

  1. secured connection using SSL
  2. secured connection using TLS

از آنجایی که می خواهیم ایمیل های ما بر روی یک پلتفرم امن SSL ارسال شود، گزینه اول را انتخاب می کنیم. سپس روی دکمه add account کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

پیکربندی جیمیل

 

در مرحله بعد وارد مرحله تایید افزودن حساب ایمیل به جیمیل می شویم.

جیمیل در این مرحله می‌خواهد بداند که آیا ما واقعاً صاحب حساب ایمیلی هستیم که اضافه می‌کنیم یا خیر. بنابراین جیمیل یک کد احراز هویت را به همان آدرس ایمیلی که اضافه می کنیم ارسال کرد و حالا از ما می خواهد که آن کد را در این قسمت وارد کنیم تا بتوانیم مراحل افزودن ایمیل به جیمیل را نهایی کنیم.

تأیید ایمیل از Gmail در حساب ایمیل Cpanel

برای مشاهده ایمیل های دریافتی توسط این حساب ایمیل، باید وارد هاست وب میل خود شوید. دوباره وارد سیپنل شوید و از قسمت ایمیل بر روی check email کلیک کنید.

تایید ایمیل

 

در صفحه بعد روی RoundCube webmail کلیک کنید تا وارد رابط کاربری آن شوید.

رابط rouncube

 

روی لینک مشخص شده در تصویر زیر کلیک کنید.

لینک تایید ایمیل

 

در صفحه باز شده روی دکمه confirm کلیک کنید.

تایید اکانت ایمیل cPanel

 

همانطور که می بینید، یک دایرکتوری در سمت چپ جیمیل اضافه شده است و ایمیل های حساب ایمیل هاست آن وب سایت در داخل آن موجود است.

 

نحوه ارسال ایمیل با اکانت دوم

اگر می خواهید از این به بعد با این اکانت جیمیل ایمیل ارسال کنید، باید موارد زیر را انجام دهید:

  1. روی دکمه compose کلیک کنید.
  2. از قسمت from، روی آیکون کلیک کنید تا بتوانید حساب دومی را که اضافه کردید انتخاب کنید.

امیدواریم از آموزش اتصال اکانت ایمیل cPanel به جیمیل لذت برده باشید. می توانید سوالات خود را در مورد این آموزش در قسمت نظرات بپرسید. همچنین اگر به یک هاست مطمئن و سریع میخواهید میتوانید آن را در صفحه خرید هاست در ایرانیکاسرور خریداری نمایید.

 

11رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: