جدول محتوایی

آموزش پیکربندی دایرکتوری مجازی در IIS ویندوز سرور

Internet Information Services یک وب سرور است که توسط مایکروسافت ایجاد شده است. وب سرور IIS درخواست های رایانه های کلاینت راه دور را می پذیرد و پاسخ مناسب را برمی گرداند.دایرکتوری مجازی IIS مسیری در یک وب سایت است که کاربران را به دایرکتوری دیگری ارجاع می دهد که در آن داده های واقعی میزبانی می شوند، دایرکتوری اصلی روت است در حالی که سایر دایرکتوری ها دایرکتوری های مجازی هستند.

این آموزش گام به گام نحوه پیکربندی دایرکتوری مجازی در نصب سرویس‌های اطلاعات اینترنتی را پوشش می‌دهد. پیش از ادامه ی مقاله ، در صورت نیاز به خرید سرور مجازی به سایت ایرانیکاسرور مراجعه کرده و از پلن های فوق العاده با قیمت های عالی دیدن کنید.

 

پیش نیاز ها 

  • نصب دایرکتوری مجازی IIS

فضای دمو

  • نام کامپیوتر: server1.test.com
  • سیستم عامل: Windows Server 2022 Datacenter
  • آدرس ای پی (IP):  192.168.3.3

 

پیکربندی دایرکتوری مجازی در IIS (خدمات اطلاعات اینترنتی)

در این آموزش قصد داریم یک دایرکتوری مجازی به وب‌سایت پیش‌فرض در سرویس‌های اطلاعات اینترنتی اضافه کنیم، وب‌سایت پیش‌فرض هنگام نصب سرویس اطلاعات اینترنت (IIS) به‌طور خودکار ایجاد می‌شود.

1. مدیریت سرور (Server Manager) را باز کنید، روی Tools کلیک کنید، Internet Information Services (IIS) Manager را انتخاب کنید، Default Web Site را انتخاب کنید و روی View Virtual Directories کلیک کنید:

دایرکتوری مجازی IIS

 

2. روی پنجره مرکزی کلیک راست کرده و Add Virtual Directory را انتخاب کنید:

دایرکتوری مجازی IIS

 

3. نام مستعار را وارد کنید، Website Physical Path را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

مطمئن شوید که Internet Information Services (IIS) مجوز خواندن از دایرکتوری انتخابی شما را دارد. در این آموزش نام مستعار، vdir و مسیر فیزیکی وب سایت c:\website است:

دایرکتوری مجازی IIS

 

4. یک صفحه آزمایشی در زیر فهرستی که به عنوان Physical Path برای تنظیمات دایرکتوری مجازی تنظیم کرده اید، ایجاد کنید و دسترسی ها را تأیید کنید (c:\website):

دایرکتوری مجازی IIS

 

حالا دایرکتوری مجازی در سرویس اطلاعات اینترنتی (IIS) با موفقیت پیکربندی می شود.

 

جمع بندی

سرویس اطلاعات اینترنتی (IIS) یک وب سرور ایجاد شده توسط مایکروسافت است، وب سرور (سرویس اطلاعات اینترنتی) یک زیرساخت برنامه کاربردی وب قابل اعتماد، قابل مدیریت و مقیاس پذیر را فراهم می کند. وب سرور IIS (سرویس اطلاعات اینترنتی) درخواست‌های رایانه‌های کلاینت راه دور را می‌پذیرد و پاسخ مناسبی را که از HTTPS، HTTP، FTPS، FTP، SMTP و NNTP پشتیبانی می‌کند، برمی‌گرداند. وب سرور پشتیبانی از وب سایت های HTML و پشتیبانی اختیاری از ASP.NET، ASP و برنامه های افزودنی وب سرور را فراهم می کند.

نظر شما درباره این پست چه بود ؟

دسته بندی شده در: