جدول محتوایی

اضافه کردن افزونه اسکیما به وردپرس: آیا تا به حال نتایج گوگل را دیده اید که شامل رتبه بندی ستاره ها، تصاویر کوچک ویدیو، یا توضیح دقیق محصول باشد؟

این گزینه های اضافی، rich results (که قبلاً به عنوان rich snippets شناخته می‌شد) نامیده می‌شود، و کد سایتی که به موتور جستجو می‌گوید آن اطلاعات را پیدا کند، نشانه‌گذاری schema نامیده می‌شود.

موتورهای جستجو در حال حاضر به طور خودکار انواع اسکیما مرتبط را در پست ها و صفحات شما اسکن می کنند، اما زمانی که شما schema را به وردپرس اضافه می کنید (به طور خاص به گوگل نوع اسکیما را می گویید)، احتمال اینکه سایت شما بازدید بیشتری دریافت کند، افزایش می یابد!

در حالی که هیچ افزایش رتبه‌بندی مستقیمی از نشانه‌گذاری اسکیما وجود ندارد، نتایج غنی به جذاب‌تر کردن سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک می‌کند، که می‌تواند به طور غیرمستقیم سئو را افزایش دهد.

1. اضافه کردن افزونه اسکیما به وردپرس

چندین توسعه‌دهنده پلاگین‌هایی دارند که به شما کمک می‌کنند اسکیما را به وردپرس اضافه کنید. برخی امکان ایجاد نتایج غنی را به صورت فردی فراهم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فرآیند مشخص کردن نشانه‌گذاری اسکیما را برای شناسایی موتورهای جستجو خودکار می‌کنند. ما افزونه‌هایی را دوست داریم که کمی از هر دو را دارند و معمولاً به شکل پلاگین‌های SEO مانند Rank Math و Yoast SEO هستند.
رتبه ریاضی به شما کنترل بیشتری بر روی اسکیما در وردپرس می دهد و اکثر ویژگی های اسکیما آن رایگان هستند، بنابراین ما آن را توصیه می کنیم.

افزونه rank math اسکیما برای وردپرس

2. نشانه گذاری اسکیما پیش فرض (جهانی) را برای صفحات و پست های خود اختصاص دهید

Rank Match راهنمای راه اندازی گام به گام را ارائه می دهد. برای پیکربندی تنظیمات اولیه سئو، هر یک از این مراحل را طی کنید. برای یافتن ماژول Schema Markup به بخش Advanced Options راهنما بروید.

  1. روی سوئیچ Schema Type برای ساختار قرار دهید و نشانه گذاری اسکیما را به طور خودکار به Google ارسال کنید.
  2. یک نوع اسکیما برای پست ها را انتخاب کنید تا هر زمان که یک پست وردپرس ایجاد می کنید، یک نوع نتیجه غنی پیش فرض را مشخص کنید.
  3. هر زمان که یک صفحه وردپرس ایجاد می کنید، یک نوع طرحواره برای صفحات انتخاب کنید تا یک نوع نتیجه غنی پیش فرض را مشخص کنید.

منوی کشویی انواع مختلفی از نتایج غنی پیش فرض را برای پست ها و صفحات فراهم می کند، از جمله:

  • مقاله
  • رویداد
  • دوره
  • دستور آشپزی
  • رستوران
  • سرویس
  • شخص
  • رستوران
  • نرم افزار کاربردی
  • و …..

نحوه نشانه گذاری اسکیما

 

برخی از انواع اسکیما اطلاعات بیشتری درخواست می کنند. به عنوان مثال، نوع اسکیما Article می خواهد بداند که آیا این است:

  • یک مقاله استاندارد
  • یک پست وبلاگ
  • یک مقاله خبری

به این دلیل که هر یک از این انواع مقاله نتایج غنی منحصر به فردی را به موتورهای جستجو ارائه می دهد.

تصویر شماره 2_ آموزش افزونه اسکیما

 

وقتی کارتان تمام شد، روی دکمه ذخیره و ادامه کلیک کنید.

تصویر شماره 3_اسکیما

یک راه جایگزین برای تغییر انواع افزونه اسکیما جهانی

می‌توانید با رفتن به Rank Math > Titles & Meta در وردپرس، این انتخاب‌های نشانه‌گذاری طرح اولیه را تغییر دهید. می‌توانید تنظیمات را در زیر انواع پست پیدا کنید، سپس روی پست‌ها یا صفحات کلیک کنید.

 

تصویر شماره 4_آموزش اسکیما

 

 

 

درست مانند راهنمای راه اندازی، این به شما امکان می دهد نوع طرح پیش فرض را در کل سایت وردپرس خود برای پست ها و صفحات تغییر دهید. حتی گزینه هایی برای سفارشی کردن عنوان و توضیحات برای نتایج جستجو ارائه می دهد. تصویر شماره 5_افزونه اسکیما وردپرس

 

 

Pages همان چیز ارائه می دهد، اما برای صفحات وردپرس به جای پست ها.

 3. نشانه گذاری افزونه اسکیما منحصر به فرد را به پست ها و صفحات جداگانه اضافه کنید

علاوه بر تنظیمات کلی خود، این گزینه را دارید که در هر پست و صفحه وردپرس، علامت گذاری اسکیما پیش فرض را لغو کنید، و حتی نتایج غنی بسازید. برای انجام این کار، صفحه یا پست جدیدی را باز کرده یا ایجاد کنید.
در ویرایشگر، روی دکمه Rank Math در بالا سمت راست کلیک کنید. این دکمه امتیاز SEO را برای صفحه یا پست نشان می دهد. هنگامی که ماژول Rank Math ظاهر می شود، می توانید پیش نمایش SEO فعلی را مشاهده کنید.
روی تب Schema کلیک کنید. دکمه ویرایش را در کنار نوع اسکیما فعلی (جهانی) انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید روی دکمه Schema Generator کلیک کنید، که به شما امکان می‌دهد یک نوع طرح جدید را از ابتدا انتخاب کنید.
Schema Generator همه انواع اسکیما مانند مقالات، کتاب ها، رویدادها، آگهی های شغلی و دستور العمل ها را فهرست می کند. می توانید یکی را انتخاب کنید و طرح کلی را جایگزین کنید.
این پنجره Schema Builder را نشان می دهد، جایی که می توانید عناصر افزونه اسکیما خاصی را برای آنچه در نوع اسکیما موجود است تایپ کنید.
اطلاعاتی را که می خواهید در موتورهای جستجو برای این پست/صفحه نمایش داده شود، پر کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از فیلدها به قالب‌های منحصربه‌فردی نیاز دارند، مانند نحوه استفاده از فرمت ISO 8601
وقتی کارتان تمام شد روی ذخیره برای این پست کلیک کنید.
برای ذخیره تغییرات و درخواست از Google برای فهرست کردن صفحه یا پست، روی به‌روزرسانی یا انتشار کلیک کنید.

پیش نمایش نتایج

Google معمولاً برای خریدن پست‌های جدید شما و شناسایی تمام عناصر افزونه اسکیما مربوطه کمی زمان می‌برد. اما باید نتایج جستجوی خود را کنترل کنید تا ببینید کدام نتایج غنی ظاهر می شوند.
همیشه می‌توانید پست یا صفحه را در Google جستجو کنید، اما Rank Math نیز در نهایت برخی از قطعات غنی را در پیش‌نمایش خود (در زیر General) ارائه می‌کند.

 

 

 

11رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: