جدول محتوایی

در این مقاله به دسترسی Remote Desktop در مک خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

فناوری امروزی راه درازی را برای از بین بردن شکاف بین برنامه‌های کاربردی ویندوز و مک، به‌ویژه در شرکت‌ها پیموده است. با این حال، یک شکاف هنوز برای برخی وجود دارد و نیاز به یک پل برای حرکت بین محیط‌های محاسباتی دارد.

برای کاربران مک، ابزار استوار اتصال Microsoft Remote Desktop بوده است. این برنامه رایگان که از طریق Mac App Store در دسترس است، به کاربران مک اجازه می دهد تا از راه دور به دسکتاپ ویندوز متصل شوند تا به فایل های محلی، برنامه ها و منابع شبکه دسترسی داشته باشند.

مرحله 1: برنامه Microsoft Remote Desktop را دانلود کنید

برای شروع کار با Microsoft Remote Desktop، باید آن را از اپ استور مک دانلود کنید. می‌توانید با کلیک کردن روی نماد آبی اپ استور در داک مک، انتخاب نماد برنامه با استفاده از Launchpad یا با کلیک کردن روی ورودی App Store در پوشه برنامه‌های Mac اپ استور مک را باز کنید.

 

Remote Desktop در مک

 

هنگامی که به Mac App Store دسترسی پیدا کردید، از نوار جستجو در سمت چپ بالای صفحه برای جستجوی Microsoft Remote Desktop استفاده کنید. اولین نتیجه جستجو باید همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. برای شروع دانلود، روی لینک آبی رنگ Get کلیک کنید. این برنامه رایگان است، بنابراین هیچ قیمتی ذکر نخواهد شد. اگر قبلاً برنامه را با استفاده از حساب کاربری اپل که در حال حاضر وارد اپ استور شده‌اید دانلود کرده باشید، نماد ابری را با فلش رو به پایین مشاهده خواهید کرد. فقط کافیست روی آن نماد کلیک کنید تا دوباره برنامه را دانلود کنید.

Remote Desktop در مک

خرید سرور مجازی

مرحله 2: برنامه Microsoft Remote Desktop را باز کنید

سپس با کلیک کردن روی نماد Microsoft Remote Desktop در پوشه Applications یا با فعال کردن Launchpad و کلیک کردن بر روی نماد قرمز و سفید آن، برنامه را باز کنید. یا، می‌توانید با کلیک کردن روی نماد ذره‌بین از نوار منوی مک یا با استفاده از میانبر Command + Space Bar و جستجوی Microsoft Remote Desktop از ویژگی جستجوی Spotlight Mac استفاده کنید.

اگر فکر می کنید اغلب از برنامه اتصال از راه دور دسکتاپ استفاده می کنید، اکنون زمان خوبی است که آن را در داک خود تنظیم کنید. فقط روی نماد کلیک کنید و از پوشه Applications در Finder بکشید و آن را در Mac Dock رها کنید. این مرحله شما را از جستجوی نماد هر بار که نیاز به استفاده از آن دارید، باز می دارد.

مرحله بعدی باز کردن برنامه Microsoft Remote Desktop در مک است. فقط روی آن از داک کلیک کنید یا روی ورودی پوشه Applications آن دوبار کلیک کنید.

Remote Desktop در مک

مرحله 3 : دسترسی از راه دور را فعال کنید

در این مرحله، باید دسترسی از راه دور را در رایانه هدف خود فعال کنید. برای یک دستگاه Windows 10 یا 11 Professional که برای دسترسی به Microsoft Remote Desktop مورد نیاز است، روی Start کلیک کنید، نماد تنظیمات را انتخاب کنید، روی System کلیک کنید و Remote Desktop را انتخاب کنید. تأیید کنید که اتصال از راه دور فعال است. برای تکمیل این مرحله ممکن است لازم باشد رمز عبور مدیر را وارد کنید.

مطمئن شوید که حالت خواب را در رایانه شخصی مورد نظر نیز غیرفعال کنید. در غیر این صورت، اگر رایانه شخصی به خواب رفت یا خاموش شود، ممکن است نتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. برای غیرفعال کردن حالت خواب، روی Start کلیک کنید، تنظیمات را انتخاب کنید و روی Power and Sleep کلیک کنید و از کادرهای کشویی ارائه شده برای غیرفعال کردن این ویژگی ها استفاده کنید.

در مرحله بعد، نام رایانه شخصی ویندوز را تأیید کنید. یک روش برای انجام این کار این است که کنترل پنل ویندوز را باز کنید، مانند وارد کردن Control Panel در کادر جستجوی ویندوز، کلیک کردن روی System And Security و سپس انتخاب System. ویندوز نام دستگاه را نمایش می دهد. برای اتصال به رایانه از طریق مک خود به آن نام نیاز دارید، بنابراین اگر نمی توانید آن را به خاطر بسپارید، آن را یادداشت کنید. از طرف دیگر، می‌توانید آدرس IP رایانه شخصی را به خاطر بسپارید (که با وارد کردن cmd در کادر جستجوی ویندوز و تایپ ipconfig و فشار دادن کلید Enter قابل دسترسی است)، اگرچه اگر رایانه شخصی آدرس خود را از طریق DHCP دریافت کند، آدرس احتمالاً با گذشت زمان تغییر می‌کند و تغییر می‌کند. آن روش مشکل ساز است.

خرید گیم سرور

مرحله 4: یک رایانه شخصی اضافه کنید

با تکمیل این مراحل، به مک خود بازگردید و روی دکمه Add PC یا نماد + کلیک کنید، سپس از نوار منوی برنامه روی Add PC کلیک کنید. همانطور که در نشان داده شده است، از شما خواسته می شود که چندین فیلد را پر کنید

اولین چیزی که باید وارد کنید نام رایانه شخصی یا آدرس IP است. این اسم کامپیوتری است که شما یادداشت کرده اید. از طرف دیگر، می‌توانید آدرس IP را وارد کنید تا Mac شما بداند کامپیوتر شما را کجا پیدا کند.

بعد، باید حساب کاربری را مشخص کنید. این حساب کاربری و نام کاربری و رمز عبور مربوطه است که باید به رایانه راه دور داده شود تا ورود از راه دور به آن سیستم کامل شود. نام کاربری و رمز عبور انتخاب شده باید دارای مجوز ورود از راه دور به رایانه میزبانی باشد که می‌خواهید به آن متصل شوید. می توانید مقدار تنظیم شده را در حالت پیش فرض قرار دهید (Ask When Required) یا می توانید اطلاعات نام کاربری را با انتخاب Add User Account از منوی کشویی اضافه کنید.

در قسمت Friendly Name، یک نام برای اتصال وارد کنید. نامی که ارائه می کنید هیچ ارتباط واقعی با اتصال ندارد. به عنوان مثال، می توانید آن را «رایانه کاری جان» یا «رایانه شخصی جنیفر» بنامید.

می‌توانید اتصال جدید را در گروهی از رایانه‌های شخصی یا فضای کاری ذخیره کنید. پیش فرض رایانه های شخصی ذخیره شده است که برای اکثر کاربران به خوبی کار می کند.

خط بعدی به شما امکان می دهد یک Gateway را پیکربندی کنید، که به شما امکان می دهد به دسکتاپ های مجازی یا دسکتاپ های مبتنی بر جلسه که در شبکه شرکت شما هستند متصل شوید. با سرپرست شبکه خود بررسی کنید تا ببینید آیا دروازه ای وجود دارد که می خواهید استفاده کنید، در این صورت می توانید با استفاده از اطلاعاتی که سرپرست ارائه می دهد دروازه را اضافه کنید.

سه چک باکس اضافی ارائه شده است. برای فعال کردن عملکرد مربوطه، هر کادر را علامت بزنید (اگر اتصال قطع شد، مجدداً وصل شوید، به یک جلسه مدیریت در سیستم از راه دور متصل شوید و دکمه‌های ماوس را تعویض کنید).

با استفاده از برگه نمایش پنجره افزودن رایانه شخصی، می توانید تنظیمات مختلف نمایشگر را پیکربندی کنید. از جمله گزینه‌های نمایش اتصال از راه دور که می‌توان در مک تنظیم کرد، گزینه استفاده از همه نمایشگرها، شروع جلسه با استفاده از نمای تمام صفحه و انتخاب‌های کیفیت رنگ است.

Remote Desktop در مک

تب Add PC’s Devices & Audio  قابلیت تغییر مسیر چندین لوازم جانبی را ارائه می دهد. کادر تغییر جهت چاپگرها را علامت بزنید تا استفاده از چاپگر محلی شما در مقابل چاپگر متصل به رایانه ویندوز میزبانی که به آن وصل می‌شوید و کارت‌های هوشمند، فعال شود. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که صداها از رایانه Windows در Mac خود پخش شوند. برای انجام این کار، تنظیمات پیش فرض On This Computer را در کادر کشویی Play Sound تغییر ندهید.

Remote Desktop در مک

آخرین برگه در منوی افزودن رایانه شخصی پوشه ها است. اینجاست که باید کادر Redirect Folders را علامت بزنید تا یک پوشه محلی را انتخاب کنید که می خواهید در طول جلسه راه دور در دسترس باشد. روی دکمه “+” کلیک کنید، یک نام برای پوشه انتخاب کنید و مسیر پوشه را وارد کنید تا در دسترس باشد.

هنگامی که پیکربندی دسکتاپ از راه دور خود را به پایان رساندید، روی دکمه افزودن در گوشه سمت راست پایین کادر گفتگو کلیک کنید و دسکتاپ راه دور جدید شما اضافه خواهد شد.

اگر می‌خواهید آن اتصال راه دور را ویرایش، کپی، صادر یا حذف کنید، روی نام رایانه شخصی در پنجره رایانه راست کلیک کنید (کنترل + کلیک)

مرحله 5: به رایانه از راه دور متصل شوید

برای شروع یک جلسه با دسکتاپ راه دور ویندوز، برای شروع روی اتصال دوبار کلیک کنید. با پیکربندی صحیح اتصال، و پس از ارائه اعتبارنامه معتبر ورود، سیستم ویندوز در مک نمایش داده می شود.

Remote Desktop در مک

ممنون که مثل همیشه همراه ما بودید با Remote Desktop در مک موفق و سربلند باشید D:

14رای - امتیاز 4.6 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: