جدول محتوایی

سرور مانیتورینگ OpenNMS

در بخش اول این مقاله، نحوه نصب و پیکربندی آخرین نسخه پلت فرم مانیتورینگ شبکه OpenNMS در CentOS/RHEL و همچنین در سرور اوبونتو/دبیان را شرح میدهیم. در این مقاله، نحوه اضافه کردن node هاست/سرور به OpenNMS را به شما نشان خواهیم داد.امیدواریم OpenNMS را قبلاً به درستی نصب و اجرا کرده باشید. اگر نه، لطفا از راهنماهای زیر برای نصب آن بر روی سیستم خود استفاده کنید:

آموزش نصب ابزار مانیتورینگ شبکه OpenNMS در CentOS 7

 

اضافه کردن هاست در OpenNMS

1. وارد کنسول وب OpenNMS خود شوید، به منوی اصلی بروید، روی «admin → Quick Add Node» کلیک کنید. سپس یک “Provisioning Requisition” ایجاد کنید: یک درخواست به OpenNMS می گوید که چه چیزی را نظارت کند و از گره ها تشکیل شده است. در این مورد، درخواست ما گروه 1 نامیده می شود.

 

OpenNMS 1

 

2. اکنون ویژگی های اصلی گره یا node جدید را تنظیم کنید. Requisition را انتخاب کنید، آدرس IP گره را اضافه کنید و یک برچسب گره تنظیم کنید. علاوه بر این، با کلیک بر روی افزودن دسته، یک عضویت در رده نظارتی اضافه کنید، سپس دسته را از منوی کشویی انتخاب کنید.

 

OpenNMS 2

 

بخش های دیگر اختیاری هستند، اما می توانید مقادیر آنها را به درستی تنظیم کنید. برای ذخیره تغییرات، تا انتها به پایین بروید و روی Provision کلیک کنید.

 

خرید سرور مجازی ایران

 

3. اکنون اگر به صفحه اصلی بازگردید، در بخش وضعیت اجمالی، باید بتوانید یک گره جدید را ببینید. و در بخش Availability Over the Past 24 Hours، OpenNMS سعی می‌کند دسته‌های مختلفی از خدمات (مانند سرورهای وب، سرورهای ایمیل، سرورهای DNS و DHCP، سرورهای دیتابیس و موارد دیگر) را در گره‌ای که به تازگی اضافه شده است، کشف کند. این ابزار تعداد کل خدمات در هر دسته و تعداد قطعی ها و درصد مربوط به در دسترس بودن را نشان می دهد.

پنل سمت چپ همچنین اطلاعات مفیدی در مورد وضعیت‌های معلق، گره‌های با مشکلات معلق، گره‌های با قطع و غیره را نشان می‌دهد. نکته مهم، پانل سمت راست اعلان‌ها را نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از طریق جستجوی سریع، گروه‌های منابع، گزارش‌های KSC و گره‌ها را جستجو کنید.

 

OpenNMS 3

 

می‌توانید ادامه دهید و گره‌های بیشتری را برای نظارت با پیروی از روش بالا اضافه کنید. برای مشاهده تمام گره ها، به منوی پیمایش اصلی بروید، روی Info → Nodes کلیک کنید.

4. برای تجزیه و تحلیل یک گره، از رابط بالا روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال cserver3.

 

OpenNMS 4

 

به همین سادگی میتوانید با ابزار OpenNMS که آموزش نصب آن هم در پست قبلی میباشد، بر هاست و سرور های خود نظارت کنید.

 

14رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: