جدول محتوایی

Anydesk در لینوکس

AnyDesk یک ابزار دسکتاپ سبک و ایمن برای کنترل و استفاده از کامپیوترها از راه دور است. AnyDesk یک برنامه کاربردی چند پلتفرمی است. می توانید AnyDesk را روی توزیع های ویندوز، مک و لینوکس نصب و اجرا کنید. علیرغم سبک و سریع بودن، می تواند بسیاری از وظایف سنگین را انجام دهد. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات IPS و VoIP از AnyDesk برای حل مشکلات مشتری از راه دور از دفتر سرور استفاده می کنند.

بخوانید: آموزش مانیتورینگ دمای سخت افزار در نسخه های مختلف لینوکس

اگر یک مهندس NOC هستید، احتمالاً از قبل می‌دانید که پیدا کردن یک ابزار دسکتاپ از راه دور مناسب و آسان برای نصب در مواقع اضطراری بسیار مهم است. در چنین شرایط اضطراری می توانید از AnyDesk استفاده کنید.

برای استفاده از ابزار AnyDesk در سیستم خود لازم نیست حرفه ای باشید و یا دستورات SSH زیادی را بدانید. مهم نیست که چه نوع سرویسی ارائه می کنید، رابط های کاربری ساده و اتصال قوی AnyDesk از مزیت های این نرم افزار رایگان است.

 

ابزار AnyDesk در لینوکس

AnyDesk برای ایجاد یک اتصال امن از یک رایانه به رایانه دیگر به رمز عبور نیاز ندارد. اما برای برقراری اتصال به اجازه کاربر نیاز دارد. می‌توانید از AnyDesk در سیستم لینوکس خود برای اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، ایجاد اتصال V*PN و … استفاده کنید. AnyDesk دارای یک ویژگی داخلی است که می تواند شما را در صورت وقوع یک مورد مخرب در سیستم شما مطلع کند.

شما می توانید ابزار AnyDesk را بر روی سیستم لینوکس خود بدون به خطر انداختن امنیت و حریم خصوصی خود نصب و استفاده کنید. در این پست روش های مختلفی برای نصب AnyDesk بر روی توزیع های مختلف لینوکس را به شما آموزش خواهیم داد.

 

نصب AnyDesk روی اوبونتو و دبیان

دو روش محبوب برای نصب AnyDesk در اوبونتو یا هر توزیع لینوکس دبیان وجود دارد. در این آموزش نحوه نصب آن را از طریق مخزن لینوکس بررسی میکنیم.

در این روش از دستور wget و echo برای دانلود پکیج دبیان روی سیستم خود از مخزن لینوکس استفاده می کنیم. خطوط فرمان زیر را در ترمینال خود به با بعنوان کاربر root اجرا کنید.

wget -qO - https://keys.anydesk.com/repos/DEB-GPG-KEY | sudo apt-key add -
sudo echo "deb http://deb.anydesk.com/ all main" > /etc/apt/sources.list.d/anydesk.list

نصب Anydesk در اوبونتو

اکنون دستور مدیریت پکیج aptitude زیر را برای به روز رسانی مخزن در سیستم لینوکس خود اجرا کنید. در نهایت، دستور apt install زیر را در پوسته ترمینال خود اجرا کنید تا AnyDesk را روی سیستم لینوکس دبیان خود نصب کنید.

sudo apt update
sudo apt install anydesk -y

نصب AnyDesk روی Fedora/CentOS/Red Hat

نصب AnyDesk روی CentOS، Red Hat و Fedora Linux نسبت به اوبونتو و سایر توزیع های لینوکس کمی دشوار است. AnyDesk مخازن رسمی مختلفی را برای Red Hat، Fedora و CentOS نگهداری می کند. قبلاً مشکلی در مورد مخازن وجود نداشت. امروزه که فدورا و CentOS هر دو ارتقا یافته اند، ممکن است با مخازن YUM عدم تطابق وجود داشته باشد. اما نگران نباشید، زیرا از روش هایی استفاده میکنیم که مشکلی پیش نیاید.

در اینجا، ما دو روش رابط گرافیکی و خط فرمان را برای نصب AnyDesk بر روی سیستم لینوکس مبتنی بر فدورا، CentOS و Red Hat را به شما آموزش خواهیم داد.

روش 1: نصب AnyDesk روی فدورا از طریق مخزن لینوکس

در این روش نحوه نصب AnyDesk بر روی فدورا لینوکس را از طریق مخزن لینوکس بررسی میکنیم. ابتدا دستور مخزن زیر را در ترمینال خود اجرا کنید تا کلید GNU Privacy Guard AnyDesk را در سیستم لینوکس خود اضافه کنید.

در اینجا، کلیدهای مخزن را برای تمام توزیع های لینوکس در زیر به شما نشان داده ام. می توانید کلید متناسب با سیستم خود را انتخاب کنید.

GNU Privacy Guard برای لینوکس Red Hat Linux

cat > /etc/yum.repos.d/AnyDesk-RHEL.repo << "EOF"
[anydesk]
name=AnyDesk RHEL - stable
baseurl=http://rpm.anydesk.com/rhel/$basearch/
gpgcheck=1
repo_gpgcheck=1
gpgkey=https://keys.anydesk.com/repos/RPM-GPG-KEY
EOF

 

GNU Privacy Guard برای CentOS و فدورا لینوکس

cat > /etc/yum.repos.d/AnyDesk-CentOS.repo << "EOF"
[anydesk]
name=AnyDesk CentOS - stable
baseurl=http://rpm.anydesk.com/centos/$releasever/$basearch/
gpgcheck=1
repo_gpgcheck=1
gpgkey=https://keys.anydesk.com/repos/RPM-GPG-KEY
EOF

نصب Anydesk در centos

 

پس از افزودن کلید مخزن به سیستم، اکنون می توانید دستورات زیر را اجرا کنید تا فرآیند نصب AnyDesk در سیستم Red Hat و Fedora لینوکس خود را به پایان برسانید. با توجه به توزیع خود می توانید سینتکس DNF را با YUM جایگزین کنید.

sudo dnf makecache
sudo dnf install -y redhat-lsb-core
sudo dnf install anydesk

انی دسک

 

پس از نصب پکیج، می توانید دستور system control زیر را در ترمینال اجرا کنید تا وضعیت AnyDesk را در سیستم خود بررسی کنید.

systemctl status anydesk.service

systemctl دستور

 

روش 2: دانلود نصب AnyDesk در لینوکس فدورا

اگر نمی توانید AnyDesk را روی فدورا یا لینوکس رد هت خود از طریق روش CLI نصب کنید، یک روش ساده تر برای انجام این کار وجود دارد. ابتدا به وب سایت رسمی AnyDesk مراجعه کنید تا نسخه ای مناسب برای سیستم خود دانلود کنید. سپس نسخه و توزیع سیستم لینوکس خود را انتخاب کنید. برای لینوکس فدورا و رد هت، می توانید بسته RPM را روی سیستم خود دانلود کنید.

دانلود Anydesk برای لینوکس

 

پس از اتمام دانلود، به دایرکتوری دانلود رفته و روی بسته کلیک راست کرده و open with Software Install را انتخاب کنید. شما به فروشگاه نرم افزار توزیع خود هدایت خواهید شد. دکمه نصب یا Install را پیدا خواهید کرد. روی آن دکمه کلیک کنید تا AnyDesk روی سیستم شما نصب شود.

 

نصب AnyDesk در آرچ لینوکس

اگر کاربر Arch Linux هستید، می توانید AnyDesk را با استفاده از مدیر پکیج Flatpak روی سیستم خود نصب کنید. ابتدا باید ابزار Flatpak را روی سیستم Arch Linux خود نصب کنید. در اینجا، ما AnyDesk را از طرف دیگر سیستم‌های Arch Linux روی Manjaro KDE Linux نصب میکنیم.

خط فرمان زیر را روی کنسول سیستم خود اجرا کنید تا پکیج Flatpak را بر روی آرچ لینوکس خود نصب کنید.

sudo pacman -S flatpak

پس از نصب Flatpak، دستور زیر را روی کنسول خود اجرا کنید تا AnyDesk روی آرچ لینوکس نصب شود.

flatpak install flathub com.anydesk.Anydesk

نصب anydesk روی آرچ لینوکس

 

 

شروع کار با AnyDesk

تاکنون روش‌های نصب AnyDesk را در سیستم‌های مختلف لینوکس دیده‌ایم. اکنون، نحوه باز کردن و شروع کار با ابزار AnyDesk را خواهیم دید. برای باز کردن AnyDesk در سیستم خود، می توانید نوار جستجوی بالای سیستم خود را باز کرده و نام برنامه را تایپ کنید. وقتی نماد بسته را دیدید، روی نماد کلیک کنید تا باز شود.

پس از باز شدن ابزار، شناسه کاربری شما را نشان می دهد. برای شروع یک سشن جدید، شناسه میز خود را با شریک یا مشتری خود به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید شناسه سیستم هدف خود را در بخش Remote Desk تایپ کنید تا به رایانه او دسترسی داشته باشید. اگر کسی سعی کرد به رایانه شما دسترسی پیدا کند، باید مجوز دسترسی را تأیید کنید. شما یک اعلان دریافت خواهید کرد که یک کلاینت را در سیستم خود مجاز می کند.

کار با anydesk در لینوکس

 

اگر نیاز به ضبط سشن، ایجاد اتصال VPN و اشتراک گذاری صفحه نمایش خود دارید، می توانید بخش تنظیمات را از گوشه سمت راست بالای پنجره AnyDesk باز کنید.

کار با anydesk در لینوکس

 

بدون شک، روش GUI برای نصب ابزار AnyDesk بر روی یک سیستم لینوکس بسیار راحت تر از روش CLI است. اما اگر از علاقه مندان واقعی لینوکس هستید، مطمئن هستم که به سراغ روش CLI خواهید رفت. در کل امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.

 

20رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: