جدول محتوایی

زبان برنامه نویسی php یکی از بهترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در زمینه طراحی وب می باشد. این زبان برنامه نویسی فریمورک های زیادی دارد که لاراول یکی از آنهاست.

بخوانید: آموزش نصب MikroTik بر VMware

لاراول چیست؟

لاراول یک فریم ورک رایگان و منبع باز PHP است که برای تسهیل و سریعتر ساختن برنامه های وب از طریق ویژگی های داخلی طراحی شده است. این کار کارهای روتین از جمله احراز هویت و مسیریابی، و همچنین جلسات و حافظه پنهان را که در اکثر پروژه های توسعه وب یکپارچه هستند، ساده می کند. این فریم ورک توسط Taylor Otwell ایجاد شده است و برای توسعه برنامه های کاربردی وب با الگوی معماری مدل-نما-کنترلر و بر اساس Symfony در نظر گرفته شده است.

نصب لاراول روی plesk

ابتدا باید یک دامنه جدید ایجاد کنید. برای انجام این کار، کنترل پنل Plesk خود را باز کرده و روی Add Domain کلیک کنید. منوی کشویی زیر را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه ساخت دامنه جدید، سایت لاراول را انتخاب کنید:

حالا نام دامنه خود را انتخاب کنید. اگر هنوز نام دامنه ای برای وب سایت خود ندارید، می توانید از نام دامنه موقت استفاده کنید:

پس از کلیک بر روی نام دامنه موقت، نام دامنه را دریافت خواهید کرد.

سپس روی افزودن دامنه کلیک کنید تا به سادگی وب سایت ایجاد شود.

داشبورد را خواهید دید. روی Install Laravel Application کلیک کنید:

اکنون از شما خواسته می شود بین نصب یک برنامه لاراول اسکلت پیش فرض یا کشیدن برنامه از یک مخزن راه دور یکی را انتخاب کنید. ما Installing the skeleton را انتخاب می کنیم زیرا بهترین راه برای آشنایی با قابلیت های Laravel Toolkit در حال حاضر است:

چند ثانیه صبر کنید تا آماده شود.

پس از تکمیل، اولین برنامه لاراول شما به شرح زیر در شبکه جهانی وب منتشر می شود:

پیکربندی Laravel در plesk

اگر به یک ماوس یک برنامه لاراول بدهید، یک پایگاه داده درخواست می کند. بنابراین باید پایگاه داده را برای برنامه اضافه کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید روی Manage Domain در داشبورد اطلاعات لاراول کلیک کنید:

اکنون به مسیر Databases > Add Database بروید:

فایل پیکربندی برنامه لاراول باید با اطلاعات لازم برای اتصال به پایگاه داده جدید تولید شده پس از ایجاد پایگاه داده به روز شود.

برای این کار به داشبورد Hosting رفته و روی Manage Laravel Application کلیک کنید.

حالا کارت لاراول را خواهید دید. روی فایل .env کلیک کنید و آن را باز کنید:

پس از باز شدن، باید اعتبار پایگاه داده را اضافه کنید.

در نهایت با اجرای دستور زیر یک پایگاه داده بسازید:

artisan migrate

همچنین، می توانید ابزار artisan را مستقیماً از رابط کاربری Plesk راه اندازی کنید. برای انجام این کار، به تب Artisan بروید و دستور migre را از لیست دستورات از پیش بارگذاری شده انتخاب کنید:

9رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: