VMware Workstation Pro یکی از بهترین نرم افزارهای مجازی سازی VMware Inc است. VMware Workstation Pro به کاربران این امکان را می دهد که چندین ماشین مجازی (VM) را بر روی یک کامپیوتر ایجاد کنند. شما می توانید انواع مختلفی از سیستم عامل ها را در آن ماشین های مجازی (VM) نصب کنید و بسیاری از برنامه ها را در محیط های ایزوله اجرا کنید. می توانید چندین ماشین مجازی VMware Workstation Pro را به طور همزمان اجرا کنید. می‌توانید از ماشین‌های مجازی (VM) عکس بگیرید تا حالت‌ها را ذخیره کرده و در صورت بروز مشکل، از عکس‌های فوری بازیابی کنید. شما همچنین می توانید یک ماشین مجازی موجود را در بسیاری از ماشین های مجازی شبیه سازی کنید. VMware Workstation Pro از بسیاری از ویژگی های پیشرفته نیز پشتیبانی می کند.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه VMware Workstation 17 Pro را روی Debian 12 “Bookworm” دانلود و نصب کنید.

مجازی سازی سخت افزار را در رایانه خود فعال کنید

برای اینکه ماشین‌های مجازی VMware Workstation 17 Pro عملکرد خوبی داشته باشند، باید مجازی‌سازی سخت‌افزار را روی کامپیوتر خود از بایوس مادربرد فعال کنید. نحوه فعال کردن آن در مادربرد بستگی به فروشنده مادربردی دارد که در رایانه خود استفاده می کنید.

اگر برای فعال کردن مجازی سازی سخت افزار از بایوس رایانه خود به کمک نیاز دارید، مقاله نحوه فعال کردن ویژگی مجازی سازی سخت افزار VT-x/VT-d/AMD-v را در بایوس مادربرد خود بخوانید.

برای ساخت ماژول های هسته VMware، هدرهای هسته GCC و Linux را نصب کنید

برای کامپایل ماژول های هسته VMware Workstation 17 Pro در Debian 12، باید کامپایلر GCC C/C++ و هدرهای هسته لینوکس را روی سیستم Debian 12 خود نصب کرده باشید.

اگر برای نصب کامپایلر GCC C/C++ در سیستم Debian 12 خود به کمک نیاز دارید، مقاله نحوه نصب کامپایلر GCC C/C++ را در Debian 12 بخوانید.

اگر برای نصب هدرهای هسته لینوکس صحیح روی سیستم دبیان 12 خود به کمک نیاز دارید، مقاله نحوه نصب هدر کرنل لینوکس در دبیان 12 را مطالعه کنید.

VMware Workstation 17 Pro را دانلود کنید

برای دانلود نصب کننده VMware Workstation 17 Pro برای لینوکس، به صفحه رسمی VMware Workstation Pro از مرورگر وب مورد علاقه خود مراجعه کنید.

پس از بارگیری صفحه، از بخش «Workstation 17 Pro for Linux» بر روی DOWNLOAD NOW کلیک کنید.

مرورگر شما باید شروع به دانلود فایل نصب کننده VMware Workstation 17 Pro کند. مدتی طول می کشد تا کامل شود.

در این مرحله، فایل نصب کننده VMware Workstation 17 Pro باید دانلود شود.

مجوز اجرایی را روی فایل نصب کننده VMware Workstation 17 Pro تنظیم کنید

هنگامی که فایل نصب کننده VMware Workstation 17 Pro دانلود شد، آن را در دایرکتوری ~/Downloads سیستم Debian 12 خود خواهید یافت.

cd ~/Downloads
ls -lh

برای اینکه فایل نصب کننده VMwareWorkstation 17 Pro قابل اجرا باشد، دستور زیر را اجرا کنید:

chmod +x VMware-Workstation-Full-17.0.2-21581411.x86_64.bundle

فایل نصب کننده VMwareWorkstation 17 Pro باید قابل اجرا باشد.

 ls -lh

VMwareWorkstation 17 Pro را روی Debian 12 نصب کنید

برای نصب VMwareWorkstation 17 Pro در Debian 12، فایل نصب VMwareWorkstation 17 Pro را به صورت زیر اجرا کنید:

sudo ./VMware-Workstation-Full-17.0.2-21581411.x86_64.bundle

VMwareWorkstation 17 Pro در حال نصب بر روی Debian 12 است. تکمیل آن چند ثانیه طول می کشد.

در این مرحله، VMwareWorkstation 17 Pro باید روی Debian 12 نصب شود.

برای اولین بار VMwareWorkstation 17 Pro را روی Debian 12 اجرا کنید

هنگامی که VMwareWorkstation 17 Pro بر روی Debian 12 نصب شد، می توانید آن را از منوی برنامه های Debian 12 پیدا کنید. برای اجرای VMwareWorkstation 17 Pro، همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است، روی نماد VMwareWorkstation Pro کلیک کنید:

از آنجایی که برای اولین بار VMwareWorkstation 17 Pro را بر روی Debian 12 اجرا می کنید، باید مراحل بیشتری را طی کنید.

برای پذیرش قرارداد مجوز کاربر نهایی VMwareWorkstation (EULA)، «من شرایط موجود در قرارداد مجوز را می‌پذیرم»[1] را انتخاب کنید و روی «بعدی» [2] کلیک کنید.

هنگام راه اندازی VMwareWorkstation 17 Pro[1]، انتخاب کنید که آیا می خواهید به روز رسانی ها را بررسی کنید (اگر نسخه جدیدتر VMwareWorkstation Pro در دسترس است) و روی «بعدی» [2] کلیک کنید.

انتخاب کنید که آیا می‌خواهید آمار استفاده را به VMware (VMware CEIP) ارسال کنید تا VMware بتواند از داده‌ها برای بهبود تجربه مشتری استفاده کند[1] و روی «بعدی» [2] کلیک کنید.

اگر یک کلید مجوز برای VMwareWorkstation 17 Pro خریداری کرده‌اید، «I have a License key for VMwareWorkstation 17» را انتخاب کنید، کلید مجوز خود را وارد کنید[1] و روی «Finish» کلیک کنید[2].

اگر می‌خواهید VMwareWorkstation 17 Pro را قبل از خرید آن امتحان کنید، «I want to try VMwareWorkstation 17 for 30 days» را انتخاب کنید [1] و روی «Finish» کلیک کنید[2].

رمز ورود دبیان 12 خود را تایپ کرده و روی “Authenticate” کلیک کنید.

روی “OK” کلیک کنید.

VMwareWorkstation 17 Pro باید برای استفاده در Debian 12 آماده باشد.

بخوانید: آموزش نصب و راه اندازی VMware ESXi در سرور

15رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: