جدول محتوایی

آیا در اتصال به حساب FTP خود مشکل دارید؟ اگر اینطور است، ارزش بررسی این را دارد که آیا پورت 21 مقصر شکست اتصال است یا خیر. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بررسی کنید که آیا پورت FTP 21 باز است یا خیر.

بخوانید: نحوه نصب لاراول در اوبونتو 20.04 LTS

چگونه بررسی کنیم که پورت 21 باز است؟

قبل از شروع، این آموزش نیاز به دسترسی به کنسول سیستم شما دارد. در این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه دسترسی به کنسول سیستم در ویندوز، لینوکس و macOS بیابید.

در اینجا نحوه بررسی وجود انسداد در پورت FTP 21 وجود دارد یا خیر:

  1. کنسول سیستم را باز کنید، سپس خط زیر را وارد کنید. مطمئن شوید که نام دامنه را متناسب با آن تغییر دهید. این دستور برای همه سیستم عامل ها اعمال می شود
    telnet yourdomain.com 21
  2. اگر پورت FTP 21 مسدود نشود، پاسخ 220 ظاهر می شود. لطفا توجه داشته باشید که این پیام ممکن است متفاوت باشد:
    220 FTP Server ready.
  3. اگر پاسخ 220 ظاهر نشد، به این معنی است که پورت FTP 21 مسدود شده است. اگر اینطور است، توصیه می کنیم برای باز کردن پورت با ISP خود تماس بگیرید.

فعال کردن کلاینت Telnet

از آنجایی که ما از دستور Telnet برای بررسی اتصال استفاده می کنیم، باید مطمئن شوید که سیستم عامل شما Telnet Client را فعال کرده است.

Telnet یک پروتکل سرویس گیرنده-سرور است که امکان کنترل از راه دور را بر روی کامپیوترها فراهم می کند. در این مورد، به ما کمک می کند تا اتصال به پورت FTP 21 را آزمایش کنیم. در این مثال، نحوه فعال کردن Telnet Client در ویندوز را نشان خواهیم داد:

  1. کلیدهای Window+R را با هم فشار دهید، سپس کنترل را وارد کنید تا کنترل پنل باز شود.
  2. به برنامه ها → برنامه ها و ویژگی ها بروید. در پنل سمت چپ، Turn Windows features on or off را انتخاب کنید.
  3. در کادر محاوره ای جدید، کادر Telnet Client را علامت بزنید و روی OK کلیک کنید.

پورت FTP 21 چیست؟

FTP یک پروتکل اینترنتی است که به رایانه های درون شبکه اجازه می دهد فایل ها را به صورت انبوه مبادله کنند. برای اینکه FTP به درستی کار کند باید از دو port استفاده کند – port 21 برای فرمان و کنترل و port 20 برای انتقال داده. یک کلاینت FTP در صورت عدم اتصال به پورت های FTP نمی تواند پروتکل را اجرا کند.

متأسفانه برخی از روترها و فایروال ها این پورت را مسدود می کنند زیرا هکرها اغلب سرورهای FTP را از طریق port 21 هدف قرار می دهند.

اگر مشکل اتصال FTP دارید، بررسی اینکه آیا انسداد در port وجود دارد یا خیر، ضروری است.

12رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: