جدول محتوایی

چگونه اندازه پارتیشن ویندوز سرور را افزایش دهیم؟

Windows Server 2022 که بر اساس پایه قوی سرور 2019 ساخته شده است، سرانجام در 19 آگوست 2021 منتشر شد. این نسخه جدید ویندوز سرور با نوآوری های بسیاری در زمینه امنیت، یکپارچه سازی هیبریدی Axure، مدیریت و پلت فرم برنامه همراه است برای نصب سرور 2022، پارتیشن باید حداقل 32 گیگابایت باشد و بسیاری از افراد متوجه می شوند که پس از نصب، فضای ذخیره سازی کافی نیست و کامپیوتر کند می شود. یا با گذشت زمان، با نصب برنامه های بیشتر و بیشتر، فضای ذخیره سازی کوچکتر می شود. در این موارد، پسوند اندازه پارتیشن سرور سیستم 2022 ضروری می شود.

افزایش اندازه پارتیشن سرور سیستم 2022 ضروری است زیرا زمانی که فضای ذخیره سازی کافی باقی نمانده باشد، عملکرد رایانه شما می تواند به شدت تحت تأثیر قرار گیرد. با این حال، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “چگونه می توانم فضای درایو C را در سرور 2022 گسترش دهم؟” در واقع، راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، زیرا هم مایکروسافت و هم برخی از شرکت‌های شخص ثالث محصولات خود را برای تغییر اندازه پارتیشن دارند.

 

 

 Disk Management

Disk Management یک برنامه داخلی ویندوز است که قادر است تعداد مناسبی از عملیات از جمله فرمت پارتیشن و حذف، تبدیل نوع دیسک، افزایش حجم و غیره را انجام دهد.

توجه: مطمئن شوید که یک قطعه فضای تخصیص نیافته به طور پیوسته در سمت راست پارتیشن سیستم وجود دارد. در غیر این صورت، گزینه Extend Volume خاکستری می شود.

1. انتخاب کنید، روی “This PC” در دسکتاپ راست کلیک کرده و در لیست کشویی روی “Manage” کلیک کنید.

2. به تب “Storage” رفته و “Disk Management” را انتخاب کنید.

3. پارتیشن سیستم (معمولا درایو C) را انتخاب کرده و راست کلیک کرده و “Extend Volume” را انتخاب کنید.

4. برای تکمیل بقیه مراحل، ویزارد روی صفحه را دنبال کنید.

Diskpart

آیا می توانید پارتیشن سیستم را با ابزارهای دیگری غیر از مدیریت دیسک گسترش دهید؟ آره. ویندوز همچنین یک برنامه داخلی دیگر برای مدیریت دیسک به نام Diskpart دارد. این برنامه از خطوط فرمان برای اجرای دستورات مختلف استفاده می کند و می تواند تقریباً همان کاری را انجام دهد که مدیریت دیسک می تواند انجام دهد.

توجه: هنوز باید یک قطعه فضای تخصیص نیافته به طور پیوسته در سمت راست پارتیشن سیستم قرار گیرد. در غیر این صورت، دستور extension با شکست مواجه می شود.

1. در نوار جستجو در سمت چپ پایین دسکتاپ، “cmd” را تایپ کنید و “ENTER” را بزنید تا Command Prompt ظاهر شود.

2. در پنجره Command Prompt عبارت “diskpart” را تایپ کرده و “ENTER” را بزنید تا Diskpart اجرا شود.

3. عبارت “list volume” را تایپ کنید و “ENTER” را بزنید تا همه پارتیشن ها روی هارد دیسک انتخاب شده فهرست شوند.

4. “select volume *” را تایپ کنید و “ENTER” را بزنید تا پارتیشن سیستم را انتخاب کنید

5. “extend” را تایپ کنید و “ENTER” را بزنید تا کل فضای تخصیص نشده به پارتیشن سیستم اختصاص داده شود.

تصویر 1.راه اندازی پارتیشن ویندوز سرور

third-party disk manager

Windows Disk Management و Diskpart هر دو به گسترش پارتیشن سیستم کمک می کنند، مشروط بر اینکه یک قسمت از فضای تخصیص نشده به طور پیوسته در سمت راست آن وجود داشته باشد. در غیر این صورت، وقتی از Disk Management استفاده می کنید و Diskpart نیز قادر به اجرای دستور نیست، مشکل “توسعه حجم خاکستری شده” ظاهر می شود.

بنابراین، چگونه می توان اندازه پارتیشن سرور سیستم 2022 را بدون محدودیت افزایش داد؟ این بار، من AOMEI Partition Assistant Server را توصیه می کنم. این یک مدیر دیسک چند منظوره و با کاربری آسان است که می‌تواند اندازه پارتیشن سیستم سرور 2022 را بدون توجه به موقعیت‌های آن‌ها با پارتیشن‌های تخصیص نیافته افزایش دهد، آن را با پارتیشن دیگری ترکیب کند یا فضای خالی را به پارتیشن سیستم اختصاص دهد. علاوه بر این، این نرم افزار قدرتمند از ویژگی های دیگری مانند جابجایی برنامه، کلون کردن هارد دیسک و پاک کردن پارتیشن پشتیبانی می کند.

اکنون نسخه ی نمایشی مدیر پارتیشن تاثیرگذار را دانلود کنید تا امتحان کنید.

لینک دانلود

راه 1. پارتیشن ها را ادغام کنید

به این ترتیب، می توانید پارتیشن سیستم Server 2022 را با فضای تخصیص نیافته یا با یک پارتیشن داده پیوسته ترکیب کنید.

  • مرحله 1. AOMEI Partition Assistant Server را نصب و راه اندازی کنید، در رابط خانگی، پارتیشن سیستم Server 2022 را انتخاب کرده و راست کلیک کنید و “Advanced” را انتخاب کنید و “Merge Partitions” را انتخاب کنید.

تصویر 2.راه اندازی پارتیشن ویندوز سرور

 

  • مرحله 2. فضای تخصیص نیافته یا پارتیشنی را که می خواهید ترکیب کنید علامت بزنید و سپس، “OK” را بزنید.

تصویر 3.راه اندازی پارتیشن ویندوز سرور

 

  • مرحله 3. در پنجره “Pending Operations”، متوجه خواهید شد که اندازه پارتیشن سیستم بزرگ شده است. برای انجام عملیات، همانطور که تصویر نشان می دهد، روی “اعمال” کلیک کنید.

تصویر 4.راه اندازی پارتیشن ویندوز سرور

 

 راه 2. اختصاص فضای آزاد

به این ترتیب می توانید مستقیماً فضای خالی را از پارتیشن دیگری که فضای ذخیره کافی دارد به پارتیشن سیستم Server 2022 منتقل کنید.

  • مرحله 1. محصول AOMEI را اجرا کنید، انتخاب کنید و روی پارتیشنی که می‌خواهید مقداری فضای خالی استخراج کنید کلیک راست کرده و سپس «Allocate Free Space» را انتخاب کنید.

تصویر 5.راه اندازی پارتیشن ویندوز سرور

  • مرحله 2. در پنجره “تخصیص فضای آزاد”، مقدار فضای ذخیره سازی را که می خواهید اختصاص دهید از پیش تعیین کنید و درایو مقصد را برای تخصیص فضای ذخیره سازی انتخاب کنید. پس از آن، “OK” را بزنید.

تصویر 6.راه اندازی پارتیشن ویندوز سرور

  • مرحله 3. برای انجام عملیات معلق، «اعمال > ادامه» را دنبال کنید.

 

 

نتیجه

وقتی پارتیشن سیستم پر است، کامپیوتر کند می شود و کمتر پاسخگو می شود. بنابراین، گسترش اندازه پارتیشن سرور سیستم 2022 ضروری است. اما چگونه؟ در بالا، هر دو مایکروسافت و AOMEI پاسخ های خود را ارائه می دهند. در مقایسه، مدیر دیسک شخص ثالث – AOMEI Partition Assistant Server – کاربر پسندتر، همه کاره تر و آسان تر است. این نه تنها به شما امکان می دهد درایو سیستم را با فضای تخصیص نیافته یا پارتیشن دیگری ادغام کنید، بلکه به تخصیص فضای خالی از پارتیشن های دیگر به درایو سیستم نیز کمک می کند. علاوه بر این، ویژگی های دیگری از جمله جابجایی پارتیشن و انتقال سیستم عامل به SSD نیز موجود است.

بخوانید: باز کردن پورت ویندوز سرور در فایروال

12رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: