جدول محتوایی

افزونه های Markdown وردپرس

در این مقاله، پنج مورد از بهترین افزونه های Markdown (علامت گذاری) برای وردپرس را به شما معرفی خواهیم کرد.

Markdown یک راه سریع و کارآمد برای نوشتن محتوا برای وب است. نوشتن آن آسان است، خواندن آن آسان است و به راحتی به HTML تبدیل می شود.

این سینتکس توسط جان گروبر در سال 2004 ایجاد شد و در وبلاگ ها و انجمن ها محبوب شد. Markdown در Reddit، Trello، GitHub، Stack Overflow، SourceForge و Stack Exchange استفاده می شود.

Markdown چندین مزیت را برای نویسندگان و وبلاگ نویسان ارائه می دهد. اما به طور پیش فرض، وردپرس از آن پشتیبانی نمی کند. قبل از اضافه کردن آن به وردپرس باید Markdown خود را به HTML تبدیل کنید یا از یک افزونه استفاده کنید.

در اینجا پنج افزونه Markdown برای وردپرس وجود دارد که به طور فعال توسعه یافته و با نسخه های اخیر وردپرس سازگار هستند.

 

1. WP Githuber MD

WP Githuber MD یک افزونه Markdown همه کاره است که از GitHub Flavored Markdown استفاده می کند. در حال توسعه فعال است و برجسته سازی سینتکس، یک صفحه پیش نمایش زنده، بررسی املا، افزودن تصویر و دارای قابلیت تبدیل HTML به Markdown میباشد. Markdown را می توان به صورت جداگانه برای هر پست فعال یا غیرفعال کرد.

وقتی فعال باشد، پست‌های شما برای سهولت در ویرایش در Markdown ذخیره می‌شوند. این افزونه Markdown را به HTML تجزیه می کند و نتایج را در wp-posts.post_content ذخیره می کند. همچنین تضمین می کند که پست های شما به درستی نمایش داده می شوند حتی اگر افزونه غیرفعال شود.

 

افزونه markdown

 

 

یک نوار ابزار در بالای ویرایشگر جود دارد. این نوار ابزار شامل آیکون هایی برای قالب بندی، سرصفحه ها، لیست ها، لینک ها، تصاویر و موارد دیگر است. وقتی پلاگین را آزمایش کردم، متوجه شدم که لیست ها به طور خودکار با فشار دادن اینتر ادامه نمی یابند. یک عدد، خط فاصله یا ستاره جدید باید در هر خط تایپ شود.

این افزونه دارای امتیاز بالایی است و مرتباً به روز می شود. طبق نظر کاربران پر استفاده ترین ویرایشگر Markdown وردپرس است.

نحوه ساخت منوی کشویی در وردپرس با ساده ترین روش

2. Jetpack

Jetpack یک افزونه شناخته شده توسط Automattic است که به نصب های خود میزبان وردپرس همان ویژگی هایی را می دهد که در WordPress.com پیدا می کنید. و این شامل Markdown نیز می شود. این افزونه در حال حاضر از سینتکس CommonMark پیروی می کند که از جداول، پاورقی ها و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

ویرایش Markdown باید به صورت دستی از تنظیمات Jetpack فعال شود و LaTeX می تواند به طور جداگانه برای نوشتن معادلات و فرمول های ریاضی فعال شود. سپس می توانید با استفاده از Block Editor یا Classic Editor پست ها را در Markdown ایجاد و ویرایش کنید. متأسفانه، از برجسته سازی سینتکس و صفحه پیش نمایش Markdown پشتیبانی نمیکند.

اگر از ویرایشگر بلاک استفاده کنید، یک بلوک Markdown جدید در دسترس خواهد بود. اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید، بهترین نتایج را در ویرایشگر متن خواهید داشت. ویرایشگر بصری می تواند نتایج غیرمنتظره ای تولید کند.

نسخه Markdown پست شما برای ویرایش بعدی حفظ می‌شود و پست به صورت خودکار در HTML ذخیره می‌شود. تا سایت شما حتی در صورت غیرفعال شدن افزونه همچنان ظاهر خود را حفظ کند.

 

افزونه markdown Jetpack

 

3. WP Editor.md

WP Editor.md یک ویرایشگر Markdown وردپرس با برجسته سازی نحو و یک صفحه پیش نمایش است. متاسفانه، اسناد بسیار کمی برای آن در دسترس است. این افزونه شبیه به رابط WP Githuber MD است و از ماژول Markdown از Jetpack برای تجزیه و ذخیره محتوا استفاده می کند. وقتی پلاگین را آزمایش کردم، لیست‌ها در صفحه پیش‌نمایش با دو فاصله ظاهر می‌شوند، اما هنگام انتشار خوب به نظر می‌رسند.

با این حال، هنگامی که پست های شما را به HTML تبدیل می کند، به نظر می رسد که در آن فرمت ذخیره می شود.

 

افزونه markdownWP Editor.md

 

4. Import Markdown

افزونه Import Markdown یک ویرایشگر Markdown نیست، بلکه فایل‌های Markdown را که در جای دیگری ایجاد کرده‌اید به وردپرس وارد می‌کند.

Markdown تجزیه و به عنوان HTML ذخیره می شود. فرمت های های مختلف Markdown پشتیبانی می شود. فقط یکی از پنج تجزیه کننده موجود را انتخاب کنید.

 

افزونه markdown Import Markdown

 

5. Iceberg

Iceberg یک ویرایشگر نوشتاری منحصر به فرد و انعطاف پذیر برای ایجاد پست در Markdown با ویرایشگر بلوک وردپرس است. افزونه Iceberg به شما امکان می دهد در ویرایشگر بلوک وردپرس به روشی بنویسید که بسیار طبیعی تر از کار با “بلوک ها” است.

Iceberg

 


 

بهترین افزونه Markdown وردپرس برای شما چیست؟

بسیاری از افزونه‌های Markdown که در گذشته توصیه می‌شدند کنار گذاشته شده‌اند. آنها سال ها به روز نشده اند. ویژگی های جدید هرگز اضافه نمی شوند، باگ ها هرگز برطرف نمی شوند و با نسخه های اخیر وردپرس کار نمی کنند.

پنج افزونه ای که در بالا معرفی کردیم اینطور نیستند. بنابراین کدام یک برای شما بهتر است؟

خرید هاست وردپرس

اگر به دنبال پلاگینی هستید که Markdown و هیچ چیز دیگری را انجام دهد، WP Githuber MD را توصیه می کنم. این افزونه غنی از ویژگی ها در جمع بندی ما است، و دارای امتیاز بالا و در حال توسعه فعال است. این افزونه پست های شما را با فرمت Markdown برای ویرایش آسان ذخیره می کند و نسخه منتشر شده را در HTML ذخیره می کند تا سایت شما به درستی نمایش داده شود حتی اگر افزونه غیرفعال باشد.

Jetpack یک گزینه خوب دیگر است اما اگر فقط به یک افزونه Markdown نیاز دارید ممکن است بیش از حد نیاز باشد. همچنین امنیت، پشتیبان گیری، ضد بدافزار و موارد دیگر را ارائه می دهد. اگر آن ها ویژگی هایی هستند که به دنبال آن هستید، آن را در نظر بگیرید. این پلاگین به شما امکان می‌دهد Markdown را نیز تایپ کنید، اما توجه داشته باشید که برجسته‌سازی سینتکس یا صفحه پیش‌نمایش را ارائه نمی‌دهد.

 

15رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: